Svaki treći rabljeni auto ima “skinutu” kilometražu

Kilometraži ne vjerujte, jer je barem svakom trećem rabljenom vraćena. Treba početi s limarijom, jer je to najvažnija značajka svakog automobila. Svakako je bolje kupiti automobil s originalnom bojom, čak i ako je oštećena (primjerice od tuče ili na parkingu…), nego da kupite svježe obojen automobil. Tada teško možete znati što se skriva ispod lima.

Jednako tako budite vrlo sumnjičavi ako su sjedala deformirana, a obloge na volanu, mjenjaču i sjedalima istrošene. To je najčešće znak da je auto prešao znatno više kilometara od deklariranoga. Sumnjivo je i ako je motor svježe opran, jer se tako skrivaju tragovi propuštanja ulja. No, kontrola motora u osnovi je jednostavna, jer u praznom hodu motor mora raditi mirno, bez vibracija.

Nemojte se dati zavarati da se to lako podešava, jer se u pravilu radi o gubitku snage na jednom ili dva cilindra. Gas mora primati ravnomjerno i bez vidljivijeg dima iz ispušne cijevi (plavičastog ili čađavog). Sve to najbolje se provjerava mjerenjem kompresije. Tlakovi u cilindrima trebaju biti ravnomjerni i kod benzinaca veći od 9,5, a kod dizelaša iznad 29 bara. To naravno treba provjeriti kod mehaničara, koji bi mogao pregledati i sve ostalo. Ispušni sustav, a posebice stražnji lonac ukazuju na povećano opterećenje automobila, a to se odmah uočava i po stanju diskova. Njihova se izbrazdanost može uočiti i bez skidanja kotača.

Probna je vožnja, naravno obvezna, a i tu je pregled razmjerno jednostavan. Spojka treba hvatati ravnomjerno, bez trzaja i kad se pusti za najviše trećinu hoda. Auto mora dobro držati pravac i na ravnome se ne smije nimalo zanositi. Kočnice također trebaju hvatati ravnomjerno bez trzaja. Automobil se ne smije zanositi. Amortizere se može provjeriti kad se zaljulja automobil, jer se mora odmah umiriti, a zazor u kuglastim zglobovima i ležajima može se lako provjeriti ako se automobil podigne na dizalicu.

To možete obaviti u svakom servisu i tada se može detaljno pregledati podnica. I na kraju, nepravilnosti geometrije i oštećenje ovjesa prepoznaju se po nepravilnom trošenju guma te nove gume mogu prikriti stvarno stanje i biti ‘navlakuša’. U svakom slučaju, ne žurite i budite stalno svjesni da ste kao kupac u neusporedivo boljoj situaciji od prodavača.

Nerealno niska cijena vozila koja se najčešće kradu (VW Golf, Passat, Audi A4 i A6, BMW Serija 3, 5 i X5, Mercedes E…) također je znak da je nešto sumnjivo. Još je sumnjivije ako je bilo koje staklo neoriginalno, odnosno ako su volan i plastična obloga oko volana noviji od ostatka auta. Ti se dijelovi oštećuju i potom mijenjaju prilikom krađe. Zapravo je najbolje svaki automobil provjeriti na policiji i tada ste sigurno mirni, piše Autoklub.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije