Sama ugradnja multimedijalnog sustava najmanji je problem, kvaliteta performanse i mogućnosti uređaja su najvažnije
Na ugradnju novog multimedijalnog sustava, popularno zvanog
Android, najčešće se odlučuju vlasnici luksuznijih auta, koji
uopće nemaju ili imaju ugrađene prve generacije ovih sustava s
malim ekranima, lošom grafikom i ograničenim mogućnostima.
Multimedijalni sustavi su, naime, u zadnjih par godina napravili
veliki iskorak, pa novi uređaji nude više opcija i mogućnosti
povezivanja s mobitelom, gledanja videa s interneta, navigacije i
sličnih sadržaja te veće zaslone vrhunske razlučivosti. Sama
ugradnja u pravilu nije veliki problem, no ključno je pitanje
kako će jednom spojeni sustav funkcionirati, što ovisi isključivo
o njegovoj kvaliteti. I tu leže najveći izazovi, piše portal
jutarnji.hr/autoklub.
Nabavka provjereno kvalitetnog, procesorski brzog i sposobnog te
s vozilom kompatibilnog uređaja u moru jeftinih kineskih
proizvoda lažnih opisa i netočnih specifikacija prava je noćna
mora, objašnjavaju nam stručnjaci iz Elektromedije koji se ovime
bave. Zbog toga na kraju mnogi pokušaji često završe bačenim
novcem, neobavljenim poslom i glavoboljom. Tvrtke poput njihove
su, pak, opterećene dodatnim troškovima dostave uređaja poput
carine i poreza, koje privatni kupci često nemaju, kao i obavezom
davanja jamstva što zahtijeva jednostavnu i brzu mogućnost
komunikacije i zamjene odnosno popravka uređaja s dobavljačem.
– To sve znatno poskupljuje cijenu ovakvih uređaja koja kod nas
kreće od 5400 kn, ovisno o željama i to je razlog što smo se
zasad orijentirali na prestižne marke poput BMW-a i Mercedesa za
čije smo aute, nakon puno muke, uspjeli naći pouzdane dobavljače
multimedije, objašnjava Igor Gajski. S
druge strane, na internetskim stranicama poput eBaya i Amazona
svatko sam za svoj auto može pronaći hrpu ovakvih uređaja možda i
po trećini cijene, s obećavajućim, ali najčešće lažnim
specifikacijama. Naime, u njima može pisati ili kupac može
odabrati da uređaj ima četverojezgreni procesor, a najčešće nema,
ili da ima primjerice 8GB RAM memorije, a ne mora imati ili se
pak laže o inačici operativnog sustava.
Ukratko, kupce se privlači povoljnom cijenom, a jako je puno
lažnih obećanja i lova u mutnom, kažu znalci. Ipak, za one koji
se sami odluče na nabavku Android uređaja nude ugradnju po cijeni
od 500 kn do 1000 kuna, ovisno o instalaciji, no onda je
odgovornost za performanse samog uređaja na stranci. Naime, tek
kada uređaj stigne, čak i ako kupac izbjegne inače visoke
troškove dostave, i bude ugrađen, na vidjelo izlazi što je
zapravo kupljeno. A problema bude svakakvih – najčešće uređaj
radi neupotrebljivo sporo, ne reagira na komande, ekran se
’tilta’ ili se cjelokupni sustav konstantno smrzava.
– Pa te onda, primjerice, netko zove na, preko Bluetootha spojen,
telefon, hoćeš se javiti, a uređaj ne reagira. A podsjećam, sve
se to događa u vožnji, naglašava Igor. Poteškoće stvaraju i
zastarjeli operativni sustavi koje nije moguće ažurirati ili
nekompatibilnost s mnogim aplikacijama koje ili uopće ne rade ili
zastajkuju.
Bude tu i puno hardwearskih problema poput pregrijavanja uređaja
ili konstantnog pražnjenja akumulatora, jer uređaj nekontrolirano
vuče struju. Na kraju kupci najčešće sami, na teži način, shvate
od kud tolika razlika u cijeni.
Ukratko
– Svi multimedijalni uređaji rade na operativnom sustavu Android,
od tuda i kolokvijalno ime za njih, a preko Android Auto odnosno
Apple CarPlaya se povezuju s vašim telefonom
– Kada je riječ o zamjeni postojećeg, najčešće malog zaslona
većim i kvalitetnijim Androidom većinom se radi samo o prikladnom
spajanju uređaja preko adekvatnih konektora na sve sustave vozila
odnosno glavnu sabirnicu
– Kada treba ugraditi zaslon u automobil koji ga prije nije uopće
imao potrebno je pažljivo i pedantno izrezati središnju konzolu i
tu je ključna vještina, odnosno iskustvo majstora
– O kvaliteti samog uređaja ovisit će brzina rada, kvaliteta
slike, ali i ponuda opcija, mogućnosti, aplikacija i slično