Sve češće kupujemo na internetu, pa je dobro znati prava koja EU osigurava kod internetske kupovine
Zahvaljujući jedinstvenom digitalnom tržištu život osoba koje kupuju na internetu postao je sigurniji i lakši.
Ključna prava
Zakon EU-a omogućava internetsku kupovinu dobara i usluga iz bilo koje države članice. Prodavači vas više ne smiju preusmjeriti na lokalne trgovine s drugačijim cijenama i proizvodima, čime se prekida praksa poznata pod nazivom ”geoblokiranje”. Zastupnici su odobrili uredbu zahvaljujući kojoj je neopravdano geografsko blokiranje zaustavljeno i ona je stupila na snagu diljem EU-a 3. prosinca 2018.
Osim toga, prodavači moraju jasno prikazati sve troškove od samog početka, nema više neugodnih iznenađenja na kraju internetske kupovine! Moraju se dati jasne informacije o ukupnoj cijeni, uključujući sve poreze i dodatne troškove. Ako postoje dodatne naknade za usluge poput hitne dostave ili putnog osiguranja, one ne smiju biti naplaćene ako ih sami niste izabrali i potvrdili. Korištenje kreditne ili debitne kartice ne smije se dodatno naplatiti.
Pravo povrata ili otkazivanja
Predmete kupljene na internetu možete iz bilo kojeg razloga vratiti u roku od 14 dana i imate pravo na povrat novca. Postoje iznimke, poput karata za vlak, zrakoplov ili koncert ili rezervacije hotela. Ako želite otkazati kupovinu, o tome morate obavijestiti prodavatelja. Narudžbu koja nije dostavljena u dogovoreno vrijeme ili u roku od 30 dana možete otkazati i imate pravo na povrat novca.
Besplatno dvogodišnje jamstvo
Na sva dobra kupljena u država članicama EU-a, na Islandu, u
Lihtenštajnu i Norveškoj imate barem dvogodišnje jamstvo. Nacionalni propisi mogu
osigurati i veću zaštitu, prodavatelj također može ponuditi
dodatna jamstva, no ništa ne zamjenjuje niti ne umanjuje
dvogodišnje jamstvo. Ako je kupljeni proizvod oštećen tijekom
dostave, neispravan ili izgledom ili funkcijama ne odgovara onome
što je oglašavano, prodavatelj ga mora besplatno popraviti ili
zamijeniti, ponuditi sniženje cijene ili potpuni povrat novca.
Jamstvo se odnosi i na rabljenu robu kupljenu kod trgovaca, no ne
i na onu kupljenu kod privatnih osoba.
Daljnje informacije
- Istraživanje: doprinos rastu – europsko jedinstveno digitalno tržište
- Komisija: e-trgovina u EU-U: kako kao potrošač od nje možete imati najviše koristi?
- Kupovina u EU-u
- Europska mreža potrošačkih centara
- Vaša prava pri kupnji
- Što Europa čini za mene: osobe nezadovoljne kupljenim
- Što Europa čini za mene: ljubitelji mode
Misija centra je približiti EU građanima, olakšati dostupnost i širenje informacija o EU, olakšati građanima komunikaciju s tijelima i institucijama EU te transparentno prikazati rad i djelovanje EU. Europe Direct informacijski centri kroz svoj rad pružaju europskim donositeljima odluka mogućnost da direktno uvide potrebe i probleme građana u pojedinim državama članicama.
Informirati se možete putem njihove web stranice (www.edic-cakovec.eu), pratiti ih na Facebook-u, Instagramu i Twitteru, te poslati e-mail (info@edic-cakovec.eu) ili nazvati na broj telefona 040/374-016