Veliki novitet je i da će se testiranja na slučajnom uzorku provoditi i u svakoj od država članica Europske unije
Kako vjerojatno već i znate, Volkswagen je 2015. godine uhvaćen u
namještanju emisija štetnih plinova dizelskih vozila. U testnim
uvjetima imao je poseban softver koji je omogućio niže emisije
štetnih plinova. Na cesti, međutim, emisije su bile mnogo veće.
Europska unija od 1. rujna 2020. godine i formalno neće dopustiti
takav lov u mutnom, odnosno učinit će sve da se takvo što ne
dogodi. Na snazi je novi propis po kojem će svi modeli koji će se
prodavati na EU tržištu morati prolaziti rigorozna testiranja
emisija štetnih plinova. No, veliki novitet je i da će se
testiranja na slučajnom uzorku provoditi i u svakoj od država
članica EU.
Naime, testirat će se barem jedno od prodanih 40.000 vozila na
nekom tržištu. Za države s malim brojem registracija, godišnje će
se morati provoditi barem 5 testova. Od tih testova 20 posto će
se morati odnosti na emisijske testove u stvarnim cestovnim
uvjetima. Europska komisija također ima pravo u bilo kojem
trenutku testirati bilo koje vozilo…
Kako piše portal revijahak.hr, kazne za namještanje emisija
štetnih plinova bit će astronomske – do 30.000 eura po vozilu,
što u slučaju više tisuća automobila može biti ogroman trošak
proizvođače.