U 17 osnovnih škola i 5 srednjih škola u Međimurju je od lipnja ove godine započela provedba projekta ‘1,2,3…PALIM LAMPICU!’, kojim se razvija sustav podrške (potencijalno) darovitim učenicima.
‘Međimurje ima učenike prvake s državnih natjecanja u matematici, informatici, svjetske prvake u biologiji, osvajače mnogih medalja i nagrada na raznim školskim natjecanjima, učenike koji svakodnevno pokazuju svoju inovativnost i sposobnost.
Na temelju tih rezultata očituje se dobar rad naših osnovnih i srednjih škola, koji nas potiču da i mi budemo inovativniji te stvaramo nove ideje i projekte.
Ulaganja u obrazovni sustav jedan su od prioriteta Međimurske županije, a realiziranjem ovog projekta samo nadograđujemo taj sustav te investiramo ne samo u nadarene pojedince, već i u nastavnike i budućnost našeg kraja’, rekao je župan Međimurske županije Matija Posavec na konferenciji koja se održala u Tehnološko-inovacijskom centru povodom početka provođenja programa.
Uz škole i Međimursku županiju, partner projekta je i REDEA, stoga su uz župana na konferenciji sudjelovali i voditeljica projekta Sandra Majsen i voditeljica Odjela za razvoj ljudskih potencijala REDEA-e Petra Pavičić, kao i zamjenica župana Sandra Herman te pročelnik Upravnog odjela za društvene djelatnosti Međimurske županije Branko Sušec.
‘Za darovite učenike ne postoje sustavni programi rada, jer oni čine 2-3% ukupnog broja učenika, te je cilj ovog projekta uz pomoć psihologa detektirati takve učenike i prilagoditi nastavu njihovim potrebama i interesima.
Pod izrazom darovitih učenika obično se misli na odlikaše, no često su to zapravo učenici koje mnogi smatraju problematičnima i drugačijima, te upravo ovim programom želimo za njih stvoriti potrebnu institucionalnu potporu u odgojno-obrazovnom procesu’, napomenuo je Sušec.
Uključeno 118 nastavnika, mentora i stručnih suradnika koji će sustav prenositi na nove generacije
‘Ukupna vrijednost projekta je 800 tisuća kuna, te se u potpunosti financira iz Europskog socijalnog fonda. Od lipnja 2017. do kraja svibnja 2019. godine 94 nastavnika te 24 psihologa i pedagoga proći će kroz 4 stručna usavršavanja kojima je cilj ojačati njihovu kompetenciju za rad s darovitom djecom’, dodala je Majsen.
Stručna usavršavanja će se baviti tematikom procjene osobina i identifikacije darovite djece, te razvojem metoda i oblika rada s potencijalno darovitim učenicima. Projekt uključuje i izradu minimalno 25 individualiziranih programa rada prema kojima će raditi 80 potencijalno darovitih učenika uključenih u projekt, a koji su izabrani od strane njihovih nastavnika, psihologa i pedagoga temeljem visokog stupnja unutarnje motivacije za određena područja i temeljem psihologijskih testiranja.
Ciljana skupina su učenici koji će u školskoj godini 2018./2019. pohađati 7. i 8. razrede, te će se njihov razvoj pratiti ne samo tijekom osnovnoškolskog, već i tijekom srednjoškolskog obrazovanja. Krajem rujna 2018. pa sve do travnja 2019. godine učenici će dolaziti subotom na 12 radionica provedbe programa u 3 srednje škole u Čakovcu, te će moći sudjelovati na zimskoj školi koja će biti organizirana u sklopu projekta.
Za učenike će biti organiziran prijevoz i osvježenje, dok će mentori dobiti naknade za svoj doprinos. Važno je napomenuti održivost ovog projekta za darovite učenike koja se ogleda u stupnju napretka učenika i mogućnosti dugoročno pozitivnog utjecaja na ovu ciljanu skupinu, jer će se razvijati u odgojno-obrazovnom sustavu koji uvažava njihov slobodan razvoj interesa kao i emotivni i kreativni razvoj.
‘Upravo su daroviti pojedinci jedan od dijelova vizije snažnog Međimurja, stoga je nužno da im pružimo podršku kako bi kasnije mogli biti nositelji znanja i inovacija’, za kraj je rekao međimurski župan.
Novih više od 20 milijuna kuna ulaganja u mlade i obrazovanje
Realizacija projekta “1,2,3…PALI LAMPICU!” samo je jedan od rezultata uspješne suradnje Međimurske županije i REDEA-e, kako u obrazovanju, tako i u drugim segmentima.
‘Ministarstvu regionalnog razvoja predali smo projekt težak 10 milijuna kuna koji predstavlja materijalno ulaganje u sportske dvorane u Orehovici, Goričanu i Strahonincu.
Početkom godine Županije je ujedno počela provoditi projekt podrške učenicima s teškoćama, posebnost projekta vrijednog više 10 milijuna kuna je u tome što je time dugoročno riješen problem nedostatka potpore za učenike s poteškoćama, trajat će 4 školske godine za 70 učenika koji su dobili svoje asistente.
U travnju ove godine prijavili smo ujedno i projekt koji predstavlja dodatnu vrijednost obrazovnom sustavu, SUKUS – mladi u kulturno umjetničkim aktivnostima’, objasnila je Pavičić i najavila skoro raspisivanje natječaja u Ministarstvu znanosti i obrazovanja prema kojem će se prijaviti projekt produženog boravaka, predškole za učenike romske nacionalne manjine.