Sezonsko sniženje samo što nije počelo i većina planira kupiti odjeću, obuću i ostale stvari po povoljnijim cijenama. Kako biste zaista i prošli povoljnije, nije loše znati koje su sve obaveze trgovaca prema vama.
Iako kupovinom na sniženju za svoj novac dobivamo više, treba biti oprezan kako nas ne bi uhvatila šoping groznica i kako ne bismo kupili više no što si možemo priuštiti. Da ne biste poslije žalili, dobro je znati savjete kampanje Europske komisije ‘Potrošači, upoznajte svoja prava’.
Kupujte planski. Prije samog odlaska u kupovinu, sastavite popis proizvoda koji vam trebaju i držite se istog. To će kupovinu učiniti jednostavnijom i spriječit će vas u kupovanju onih proizvoda koje ne trebate.
Prije sezonskog sniženja pratite kretanje cijena proizvoda koje želite kupiti. Ako je cijena proizvoda umanjena više puta, provjerite jesu li sve izmjene cijena jasno, vidljivo i čitko označene na proizvodu.
Provjerite ima li vaš artikl potrebne podatke o proizvodu te jesu li priložene isprave radi lakše i sigurnije uporabe (npr. jamstvo, uputstvo za uporabu, uputu za sklapanje i sl.) na hrvatskom jeziku.
Budite svjesni da i za proizvode kupljene na sniženju imate pravo na reklamaciju po osnovi materijalnog nedostatka (osim za proizvode s greškom). Ako kupujete proizvode s greškom, trgovac je dužan jasno, vidljivo i čitljivo označiti na proizvodu ili na prodajnom mjestu da je riječ o proizvodu s greškom te vas upoznati u čemu se sastoji greška na proizvodu, jer za isti nakon kupnje nemate mogućnost reklamacije.
Obratite pozornost na ispravnost i sigurnost proizvoda koji kupujete i nikako nemojte zaboraviti uzeti račun za kupljene proizvode, a za tehničku robu i jamstveni list koji će vam biti potreban ako kupljeni proizvod nije ispravan.
Prema novim odredbama Zakona o zaštiti potrošača koje stupaju na snagu 1. siječnja 2015, sezonsko sniženje mora početi između 27. prosinca i 10. siječnja, 1. i 15. travnja i 10. i 25. kolovoza te može trajati najviše 60 dana. U skladu s novom regulativom, u tom periodu trgovci imaju obvezu istaknuti redovnu cijenu i sniženu cijenu. Ako se sezonsko sniženje cijena iskazuje u postotnom rasponu, najveći se postotak na početku sezonskog sniženja mora odnositi na najmanje jednu petinu svih proizvoda koji se prodaju na sezonskom sniženju. Također, ako trgovac nije uspio prodati sve zalihe, može ih nastaviti prodavati po sniženoj cijeni, ali to ne može oglašavati kao sezonsko sniženje. Nova regulativa sezonskih sniženja nastoji pomoći potrošačima u donošenju informiranih odluka o kupovanju i spriječiti obmanjivanje potrošača od strane trgovaca.
U slučaju da se pri kupovini susretnete s problemom ili smatrate da su narušena vaša potrošačka prava, kontaktirajte centre za savjetovanje potrošača putem info linije za potrošače 072 414 414 ili na web stranicama.
Izvor: Tportal.hr