Vijesti / Životni stil
Životni stil
Ako imate visoki kolesterol, najzdravije vam je za doručak jesti ovu namirnicu...
Ilustracija

KAŽE LIJEČNICA

Ako imate visoki kolesterol, najzdravije vam je za doručak jesti ovu namirnicu...

Mala porcija od 50 grama zobi daje organizmu gotovo pet grama vlakana, što možete još povećati dodavanjem suhog voća, orašastih plodova, banane ili bobičastog voća i sojinog mlijeka, rekla je.

Mnogi vjeruju da je doručak najvažniji obrok u danu jer nam daje energiju, a prema stručnjacima postoji jedna namirnica koja, posebno ako se jede za doručak, snižava razinu kolesterola u krvi. Visoki se kolesterol uglavnom javlja zbog konzumiranja previše masne hrane i prekomjerne težine, a može uzrokovati ozbiljne zdravstvene probleme kao što su srčani i moždani udar.

Voditeljica istraživanja udruge za zagovaranje veganstva Viva! Health dr. Justine Butler otkrila je zato koje namirnice najviše pomažu u snižavanju razine kolesterola, a za doručak savjetuje zob.

- Mala porcija od 50 grama zobi daje organizmu gotovo pet grama vlakana, što možete još povećatii dodavanjem suhog voća, orašastih plodova, banana ili bobičastog voća i sojinog mlijeka - rekla je.

Vlakna su, dodaje, ključna za smanjenje kolesterola jer mogu smanjiti količinu lipoproteina niske gustoće (LDL), također poznatog i kao loš kolesterol u krvi.

- Zob u crijevima stvara tvar sličnu gelu koja može usporiti probavu i zadržati kolesterol, a to tijelo sprječava da ga ponovno apsorbira u krvotok - objasnila je Butler za Mirror.

Naime prijašnja su istraživanja već pokazala su da je redovita konzumacija vlakana povezana sa smanjenjem razine ukupnog kolesterola i LDL kolesterola za pet do deset posto, a zob je idealna i ako želite smršavjeti, uz što je i vrlo jeftina.

Osim zobi, ove su namirnice najbolje za snižavanje kolesterola:

Voće i povrće – Obavezno jedite najmanje pet porcija dnevno. Sve voće i povrće ima malo zasićenih masti i pruža organizmu ,mnogo vrijednih vlakana koja snižavaju kolesterol.

Mahunarke – grašak, grah i leća posebno su bogati vlaknima i tijelu je potrebno neko vrijeme da ih probavi, što znači da se dulje osjećate sitima što pomaže ako želite smršaviti. Možete birati između graha, slanutka, crvene, smeđe i zelene leće; mogućnosti su beskrajne.

Hrana od cjelovitog zrna – Smeđa riža, integralni kruh i tjestenina od integralnog brašna mogu pomoći u snižavanju kolesterola, uglavnom zbog vlakana koja sadrže. Rafinirani bijeli kruh, rižu i tjesteninu možete zamijeniti zdravijim cjelovitim žitaricama.

Orašasti plodovi – Mnoga istraživanja pokazuju da su orašasti plodovi dobri za srce. Šaka brazilskih ili indijskih oraščića, oraha ili pistacija može pomoći u smanjenju abdominalne masnoće, kolesterola, krvnog tlaka i šećera u krv,i te poboljšati ravnotežu masnoća u krvi.

Najnovije

Reci što misliš!