Vijesti / Životni stil
Životni stil
Planirate pripremiti losos? Evo kako da odaberete najbolji komad u ribarnici
Ilustracija

pazite na detalje

Planirate pripremiti losos? Evo kako da odaberete najbolji komad u ribarnici

Divlji je losos daleko zdraviji (a zato i skuplji), ima širi profil omega-3 i znatno je bogatiji mineralima poput D vitamina, željeza, cinka i kalija nego uzgojeni.

Iako se u zadnje vrijeme često priča o velikom onečišćenju neke hrane; pa tako i ribe i morskih plodova zbog navodnih visokih koncentracija žive; hrana iz mora još je uvijek zdrava, a neke vrste ribe među kojima je i losos smatraju se najzdravijim namirnicama koje možemo pojesti.

- Losos je toliko cijenjen zbog bogatstva omega-3 masnim kiselinama, esencijalnim mastima koje naša tijela ne proizvode sama, a koje su neophodne za zdravlje srca i mozga, dobro raspoloženje i smanjenje upala, kao i zdravlje općenito - kaže dijetetičarka i autorica knjige Unapologetic Eating (Jedenje bez isprika) dr. Alissa Rumsey.

Losos iz uzgoja vs. 'divlji' losos

Sve to ipak, ističe ona, ne znači da biste trebali jednostavno kupiti bilo koji komad lososa koji je taj tren dostupan i povoljan; jer . losos iz uzgoja, čak i ako je označen kao 'organski', nema ni približnu paletu korisnih tvari kao 'divlji', svježe ulovljeni losos.

- Divlji je losos puno zdraviji, ima širi profil omega-3 i znatno je bogatiji mineralima poput D vitamina, željeza, cinka i kalija nego uzgojeni - kaže liječnica funkcionalne medicine i nutricionistkinja dr. Vikki Petersen.

Osim toga, dodaje, zbog tovljenja u kavezima (bazenima) uzgojeni losos može sadržavati i puno više štetnih tvari, među kojima prema udruzi za okoliš Environmental Working Group i neke zagađivače koji potencijalno mogu čak uzrokovati i rak, a često ima i puno više 'loših' masti.

- Uzgojeni su lososi masniji i deblji zbog svog načina života jer nemaju kao divlji losos potrebu plivati ​​uzvodno radi mriještenja - objašnjava Petersen za Real Simple i dodaje da zato losos iz uzgoja ima čak oko triput više loših zasićenih masti i oko 50 posto više kalorija, zbog čega mu u fileu često možete vidjeti i bijele masne prugice.

Kako odabrati najzdraviji komad lososa

1. Drugačije boje

Uzgojeni lososom ima svijetloružičastu boju, dok je divlji crvenkasto-narančast, kaže Petersen.

2. Viša cijena, viša kvaliteta

Cijena je, na žalost, bitan pokazatelj kvalitete i divlji je losos uvijek skuplji od uzgojenog, dodaje.

3. Podrijetlo

Losos koji stiže u naše trgovine i tržnice uglavnom je iz Atlantskog oceana i iz uzgoja (oko 99 posto), dok je Pacifički uglavnom divlji (80 posto). Ako pak naručite lososa u restoranu, možete pretpostaviti da je uzgojen, osim ako je na jelovniku označen kao 'divlji'...

4. Obratite pažnju na detalje koji otkrivaju je li losos svjež

Ako kupujete svježe ulovljenog lososa tražite komad koji je već na ledu i u dobroj rashladnoj vitrini. Miris mu mora biti svjež, a oči mu ispupčene, dok meso odrezanog filea treba imati jasne šare, koje se čak i osjete pod prstima. Isto tako, kad prstom prođete preko mesa, nikako ne smijete osjetiti da je sluzavo i/ili glatko. Boja se mijenja od nježnoružičaste ili narančaste do tamnocrvene, ovisno o vrsti, a koža mu treba biti svjetlucava i sjajna, napeta i vlažna na dodir.

Bilo da je uzgojen na farmi ili ulovljen u divljini, ovu bi ribu prema nutricionistima bilo idealno jesti redovito, odnosno barem jednom tjedno. A spremiti ga možete na bezbroj načina: od pečenja sa svježim povrćem, hamburgera od lososa, lososa s roštilja, do raznih načina pripreme odreska ii 'stakea' lososa... 

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno

Reci što misliš!