Vijesti / Životni stil
Životni stil
Ujutro vaga pokazuje jednu brojku, a već navečer drugu? Liječnici otkrili u čemu je stvar
Ilustracija

velika razlika

Ujutro vaga pokazuje jednu brojku, a već navečer drugu? Liječnici otkrili u čemu je stvar

Ako želite izgubiti par kilograma, dnevne promjene u težini do čak pet kilograma ne bi vas u tome trebale spriječiti, ističu liječnici, jer većina to može izgubiti i s malim promjenama u prehrani, kažu liječnici...

Hrana i piće, probava, mokrenje, vrijeme provedeno u vježbanju, sve to može utjecati na sastav i količinu vode koja se zadržava u našem tijelu, a s time i na težinu, objasnila je dr. Anita Petruzzelli.

Tako na primjer, kaže, hrana s visokim udjelom ugljikohidrata i soli uzrokuje zadržavanje vode i povećanje kilograma, dok vježbanje može dovesti do privremenog gubitka vode, a s tim i kilograma.

Zbog toga dr. Petruzzelli preporučuje da se ne zanosimo čim vidimo mali pomak, a ni ne živciramo ako taj pomak nije u željenom smjeru) i ako nam se težina u jednom danu promijenila - jer to ne znači da mršavimo, odnosno da se debljamo.

- Debljanje zbog fluktuacije vode trebalo bi se normalizirati kroz dan ili dva, najbrže uz vježbanje i zdravu prehranu s jako malo soli, te uz unos rafiniranih ugljikohidrata i jednostavnih šećera - kaže dr. Petruzzelli.

No, ako vaga nastavi suvišne kilograme pokazivati otprilike tjedan dana, kaže, tad oni mogu biti posljedica nekog drugog faktora.

Prema riječima kirurga sa Medicinskog centra u Pittsburghu dr. Josepha Colelle, u danu težina može varirati i do tri kilograma, a čak nas ni pet kilograma ne bi trebalo spriječiti da postignemo svoju zadanu težinu. 

- Većina ljudi može prilično brzo opet izgubiti tih pet kilograma, samo uz neke manje prilagodbe u unosu kalorija i tjelesnoj aktivnosti - kaže kirurg.

A u slučaju da dulje od dva dana vaga uporno pokazuje npr. sedam kilograma više, uzroka mogu biti i alkohol ili lijekovi.

- Alkohol potiče apetit i uništava samokontrolu kod količine hrane koju jedete - objasnila je dr. Colella za portal Shape.

 Imajte na umu zato da, osim prehrane, i alkohol, razni lijekovi i zdravstvena stanja također mogu uzrokovati veća variranja u težini.

Kako pratiti napredak, uzimajući u obzir uobičajene dnevne promjene u težini?

Dr. Colella kaže da se, ako nastojimo dobiti par kilograma, najbolje vagati svaki dan. - To će vam pružiti realan uvid u stanje, a s vremenom ćete neki manji dobitak ili gubitak kilograma znati točno povezivati s onim što ste pojeli i popili - kaže dr. Colella.

Želite li pak smršavjeti više od nekoliko kilograma, liječnici kažu da svakodnevne vaganje nije potrebno i da je težinu najbolje provjeravati jednom tjedno.

- I budite dosljedni - kaže dr. Petruzelli i napominje da se uvijek treba vagati na istoj vagi, a na nju je najbolje stati odmah ujutro, bez ičeg na sebi. 

Objasnila je i da je svima koji žele izgubiti više od nekoliko kilograma dobro s vremena na vrijeme provjeriti i sastava tijela: odnosno napraviti laboratorijske pretrage koje točno pokazuju udjele masti, mišića i vode u tijelu.

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno

Reci što misliš!