Police trgovina već nas dobrih mjesec dana bombardiraju adventskim kalendarima i božićnim keksima, ali i božićnim ukrasima i žaruljicama
Danas smo u šetnji čakovečkim sajmom primijetili da su neki prodavači već počeli nuditi božićnu dekoraciju, od ukrasnih vijenaca do žaruljica za bor. S obzirom na to da je sredina studenog, a adventsko razdoblje ove godine počinje 1. prosinca, mnogi će već početi ukrašavati svoje kuće ili poslovne prostore za Božić.
No, ako gledamo unazad 15 ili 20 godina, moramo se pitati jesmo li pretjerali s ranim pripremama za najljepše doba godine. Police trgovina već nas dobrih mjesec dana bombardiraju adventskim kalendarima i božićnim keksima, a u listopadu smo u jednom trgovačkom lancu našli i prve čokoladne svete Nikole. Lako je shvatiti da se mnogi vesele dobu darivanja i zajedništva, no ako pripreme za Božić počinju već u listopadu, neće li se onda razvodniti onaj božićni osjećaj iščekivanja?
Nekada se bor kitio za Badnjak, zajedno s obitelji. Navečer bi se molilo uz upaljenu svijeću i snop sijena. Pokloni su bili mali i skromni, ali od srca. Danas je sasvim normalno da je bor okićen već početkom prosinca, a zbog poklona često idemo u minus na računu. Jesmo li podlegli utjecaju agresivnog marketinga koji nas tjera na trošenje bez razmišljanja “jer je Božić i mora se trošiti” ili pak želimo što duže zadržati taj lijepi zimski i božićni ugođaj? Vjerojatno i jedno i drugo.
No jedno je sigurno, naši božićni običaji danas su dio programa kulturno-umjetničkih društava i postava muzeja. Ljudi su se promijenili, a tako i Božić.