Kada uoče nekoliko stvari, to im je dovoljno da znaju je li gost zahtjevan i neugodan ili suprotno, ljubazan i pristojan.
U prvih nekoliko minuta od vašeg ulaska u kafić ili
restoran konobar vas je uspio procijeniti. Kako? Pročita vaš
govor tijela, sluša što govorite i kako se odnosite prema
njemu, ali i svojem društvu. Tih nekoliko stvari dovoljno im je
da znaju je li gost zahtjevan i neugodan ili suprotno, ljubazan i
pristojan.
Kako prenosi
MSN, neke studije pokazale su da u doba koronavirusa prvo
gledaju koliko ste odgovorni, odnosno poštujete li mjeru fizičke
udaljenosti, nosite li pravilno masku i koristite li
dezinfekcijske gelove za ruke.
Druga stvar koju primijete je jeste li na telefonu ili ste svu
pažnju usmjerili na njega i ljude s kojima ste došli. Ako ste tip
koji ne koristi mobitel, automatski ste im draži jer imaju
osjećaj kao da ste, kako kažu, stvarni.
‘To je vrsta ljudi s kojima volimo razgovarati, nešto
prokomentirati. Čak i ako ne ostave napojnicu, puno je ljepše
posluživati takve ljude nego one koji ne dižu glavu s mobitela’,
kaže Morgan Taylor, konobar.
Osim odnosa prema njima, konobari će uvijek primijetiti kako se
odnosite prema ljudima s kojima ste u društvu, prema partneru,
djeci…
‘Najdraže su mi obitelji s djecom, volim popričati s njima,
uslužiti ih i kratko zabaviti djecu’, kaže Jacob
Cohen koji već deset godina radi u ovoj struci.
‘Žalosti me jedino što u novije doba roditelji djeci gurnu u ruke
tablet ili mobitel i ignoriraju ih dok piju kavu ili jedu.’ Kada
dođete u restoran, sami tražite stol za koji ćete sjesti?
Nemojte raditi njihov posao. Najčešće imaju određeni raspored
stolova i sjedenja, pa je najbolje da pričekate konobara koji će
vas zatim smjestiti za jedan od stolova, ovisno o rezervacijama i
broju gostiju.
Isto je i sa slaganjem prljavog posuđa na stolu. Ako mislite da
im olakšavate posao jer ste odlučili posložiti tanjure i beštek
na hrpu nakon jela, u krivu ste – oni imaju svoj način
pospremanja i ne vole da to netko radi umjesto njih.
Želite desert na kraju večere, pa ste ga naručili od prvog
konobara koji je prošao? To je još jedna stvar koju primijete i
koju ne vole. Na taj način samo ćete stvoriti zbunjujuću
situaciju kada trebaju donijeti račun. Otkad vas je smjestio
za stol, pa sve do naplate računa, jedan konobar je vaš i držite
se njega što god trebate. Ako ga nema, zamolite nekog od drugih
djelatnika da ga pozove.