Ništa ne može zamijeniti interakciju i učenje sa stvarnim ljudima, pokazuje novo istraživanje...
Iako pojedine TV emisije i programi uz sebe imaju naziv
edukativni to ne znači nužno da će se djetetov mozak razvijati.
Koliko će naučiti ovisi o djetetovoj dobi. Prethodna
istraživanja pokazala su da djeca mlađa od 30 mjeseci ne
nauče puno gledajući u ekrane, a istraživači sa Sveučilišta
Vanderbilt odlučili su otići korak dalje. Proučavali
su aplikacije poput Facetimea i provjerili koliko
dijete može naučiti.
Za razliku od starije djece, dojenčad i mala djeca trebaju
ljude ispred sebe kako bi naučili novi informacije.
Profesorica psihologije Georgene Troseth na
Vanderbiltu i njezin tim proučavali su 176 mališana u dvije dobne
skupine, 24 mjeseca i 30 mjeseci, kako bi vidjeli pod kojim
uvjetima će najbolje naučiti imena određenih predmeta. Djeca u
istraživanju nisu imala prethodno iskustvo s video chatom.
Budući da ekrani djetetu nisu stvarni, objašnjava Troseth, njihov
mozak im govori da ono što vide nije relevantno i nije
nešto od čega mogu naučiti. Iako video chat uključuje više
komunikativnih podražaja i interakcije od videozapisa.
Zbog čega istraživači kažu da je najbolji način da bebe i
mala djeca uče kroz pozitivne interakcije s odraslom
osobom. Kad roditelji koriste pitanja, potiču djecu na
kritičko razmišljanje i mala djeca će puno više naučiti.