Znanstvenici su do ovog saznanja došli tako što su proučavali koji utjecaj jezik ima na djecu...
Nova studija objavljena u časopisu Child
Developmnet otkrila je da je puno učinkovitije djecu
zatražiti za pomoć, nego ih nazivati svojim pomagačima. Ako
ih zamolite za pomoć ohrabrit ćete ih da djeluju čak i kad im se
više ne da, a ako ih nazivate svojim pomagačima mogli biste
im naškoditi, odnosno demotivirati ih, upozoravaju
psiholozi.
Iako možda toga nismo svjesni velika je razlika koristimo li
glagol ili imenicu. Svaki od ta dva oblika riječi različito
utječe na djecu. Psiholozi su otrkili da korištenje glagola
ostavlja djeci puno više prostora za djelovanje, dok ih imenica
previše određuje.
Odnosno, ako ste zatražili da vaše dijete bude vaš mali pomagač,
a potom ne odradi zadatak kako treba, obeshrabrit će se i smatrat
će da nije uspjelo. Ukoliko od njega zatražite pomoć, to se
neće dogoditi.
Znanstvenci su do ovih saznanja došli tako što su proučavali koji
utjecaj jezik ima na djecu. Proveli su pokuse u kojima su
četverogodišnjake i petogodišnjake zamolili za pomoć ili su ih
nazvali svojim pomagačima.
Situacija je u oba slučaja bila ista – djeca su nosila kutiju
koja se raspala i sadržaj se rasuo po podu nakon što je pod već
bio očišćen. Pokazalo se da su djeca koju se tražilo da
pomognu bila elastičnija i aktivnija u rješavanju
novonastale situacije, dok mali “pomagači” nisu bili spremni
pomoći, osim ako se nije nudila nagrada.
‘Ovo istraživanje pokazuje kako treba razgovarati s djecom o
akcijama koje trebaju poduzeti. Korištenje glagola potaknut
će ih na djelovanje’, objašnjava psihologinja i voditeljica
studije Emily Foster-Hanson.