Vijesti / Životni stil i hedonizam
Životni stil i hedonizam
Stručnjakinja otkrila: Evo što se događa vašem tijelu kada previše spavate
Ilustracija

NIJE KAKO SE ČINI

Stručnjakinja otkrila: Evo što se događa vašem tijelu kada previše spavate

Iako nam ponekad treba više sna od preporučene količine, redovito prekomjerno spavanje ima negativne posljedice.

Kvalitetan san važan je za naše zdravlje i stručnjaci preporučuju da si omogućimo od sedam do devet sati sna, svake noći. Iako se ponekad osjećamo kao da nam je potrebno više sna i ostajemo u krevetu više od devet sati, redovito prekomjerno spavanje nikako nije preporučljivo i može uzrokovati brojne probleme.

Olivia Arezzolo, stručnjakinja za san i spavanje, za Daily Mail otkrila je zašto ne bi trebalo spavati dulje od devet sati te kako to utječe na naše tijelo i zdravlje.

Umor

Prvo do čega može doći zbog prekomjernog spavanje jest osjećaj umora sljedeći dan.

- Redovito prespavanje može pokvariti prirodni cirkadijski ritam vašeg tijela ili naš unutarnji tjelesni sat - rekla je Olivia. Ako neprestano spavate dulje od devet sati, mogli biste se probuditi osjećajući se mrzovoljno ili s potrebnom za još sna jer vaš interni sat nije sinkroniziran.

- Prespavanje ograničava proizvodnju serotonina, hormona zbog kojeg se obično osjećate budno i energično. U nedostatku svjetlosti, tijelo proizvodi melatonin, hormon zbog kojeg se osjećate pospano. Kada spavate, oko vas je mrak, a on dovodi do osjećaja umora idući dan - objašnjava.

Glavobolja

Mnogi se ljudi često mogu boriti s glavoboljom kada vikendom pokušaju ‘nadoknaditi’ san.

- Ako pokušavate izmijeniti svoje obrasce spavanja, vjerojatno ćete prekomjernim spavanjem pokušati nadoknaditi san koji ste propuštali tjednima, mjesecima ili čak godinama - kaže Olivia. No ona upozorava da to ne pokušavate napraviti, već preporučuje ponovno podešavanje tjelesnog sata. Jednostavno tijekom vikenda odite spavati oko 22 sata i primijetit ćete kako se prirodno budite - bez glavobolje i problema.

Nedostatak koncentracije

Istraživači često otkrivaju da muškarci i žene koji redovito spavaju oko 7 sati imaju bolji uspjeh u kognitivnim testovima od onih koji redovito prelaze između prespavanja i nedovoljnog spavanja. 

Loše raspoloženje i depresija

Jedna od ozbiljnijih nuspojava prespavanja je loše raspoloženje, pa čak i depresija. - Za one kojima je dijagnosticirano to stanje, dokazi ukazuju da 40 posto također tvrdi da ima hipersomniju, odnosno patološki porast broja sati sna za više od 25 posto - objašnjava Olivia. Također objašnjava da je to povezano s biokemijskim promjenama u mozgu povezanim s hormonom sreće - serotoninom.

- Kad provodite puno vremena u krevetu, vjerojatno ćete smanjiti razinu tjelesne aktivnosti koja je važna za oslobađanje endorfina, serotonina i dopamina koji poboljšavaju raspoloženje - otkriva.

Pretilost

- Istraživanje pokazuje da se dugi spavači godišnje udebljaju 1,58 kilograma više od uobičajenih spavača - rekla je Olivia. Također imaju 21 posto veću šansu da razviju pretilost.

Pročitajte i ovo
Najgledaniji video
Najgledanija galerija
Izdvojeno

Reci što misliš!