planovi i prevencija

NA SJEDNICI Savjet za sigurnost prometa poručio: ‘Broj poginulih i teško ozlijeđenih osoba smanjen za čak 30 posto’

- Ove godine su se dogodile 874 prometne nesreće, što je 20 posto manje u odnosu na 2018. - rekao je Danijel Posavec iz PU varaždinske.

U Županijskoj palači u Varaždinu je danas, 4.
prosinca, održana sjednica Savjeta za sigurnost
prometa
na cestama Varaždinske županije, na kojoj je
podneseno izvješće o stanju sigurnosti u prometu u 2019. godini,
izneseni su planovi ulaganja u cestovnom prometu, ali i osvrt na
tešku prometnu nesreću koja se dogodila jučer, 3. prosinca, na
nezaštićenom pružnom prijelazu u Cehovskoj ulici u Varaždinu.

– Raspravljali smo o važnim točkama, među kojima su bili i učinci
izmjena i dopuna Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Vidljiva
je tendencija smanjenja prometnih nesreća, što naravno, veseli te
ćemo uvijek podupirati sve inicijative, a i izmjene zakona koje
će rezultirati većom sigurnošću, a i manjim brojem nesreća i
stradalih. Vrlo smo ozbiljno raspravljali o tragičnoj prometnoj
nesreći u Cehovskoj ulici u Varaždinu, koja je rezultirala
smrtnim stradalim sudionikom u prometu. Slučaj, nažalost, nije od
jučer. Već pet godina PU varaždinska i županijski Savjet za
sigurnost prometa inzistiraju da se riješi zaštita tog pružnog
prijelaza. Ako ništa drugo, razočarani smo odnosom HŽ-a i
najmanje što možemo napraviti jest da izrazimo sućut obitelji
poginuloga. Zaključak Savjeta je da nadležnima u HŽ-u uputimo
službeni zahtjev za hitno postavljanje polubranika na tom
željezničko-cestovnom prijelazu, kojeg policija smatra
najopasnijim u županiji – rekao je predsjednik Savjeta
Zvonimir Sabati.

S druge strane, naveo je da vesele investicije koje su u
Varaždinskoj županiji pokrenule Hrvatske ceste.

– Počela je izgradnja rotora u Trnovcu kod Slobodne zone
Varaždin, u Ljubešćici se postavlja pametni semafor, na više
mjesta se postavljaju tzv. nad-svjetla kod pješačkih prijelaza, a
započinje projektiranje rotora u Turčinu. Međutim, u raspravi smo
se dotakli i problema nastalih zbog projekta Aglomeracije,
posebno u općinama Maruševec i Sveti Ilija, u kojima je veliki
broj mještana negodovao zbog stanja na pojedinim dionicama cesta.
To su dugačke dionice koje izazivaju poprilično puno nereda u
prometu zbog čega je onda upitna i sigurnost – naveo je
Sabati i dodao da primaju sve veći broj pritužbi i inicijativa
građana, među kojima je i ona da se ispred OŠ u Varaždinskim
Toplicama postave usporivači prometa, o čemu su također
raspravljali na sjednici.

Danijel Posavec iz PU varaždinske je izvijestio da je stanje
sigurnosti u cestovnom prometu na području Varaždinske županije
dobro.

– U 11 mjeseci imamo značajno manje prometnih nesreća u odnosu na
isto razdoblje prošle godine. Ove godine su se dogodile 874
prometne nesreće, što je 20 posto manje u odnosu na 2018. Broj
poginulih i teško ozlijeđenih osoba je smanjen za čak 30 posto. U
prvih 11 mjeseci smrtno je stradalo pet osoba u odnosu na sedam
poginulih u istom razdoblju prošle godine, što ukazuje da ćemo na
kraju godine ispuniti cilj koji je pred nas stavila Nacionalna
strategija sigurnosti cestovnog prometa, a to je smanjenje broja
poginulih osoba u prometnim nesrećama za 50 posto u odnosu na
2010. godinu. S obzirom na pozitivne trendove koje imamo nakon
stupanja na snagu Zakona izmjena i dopuna Zakona o sigurnosti na
cestama, za očekivati je da ćemo se na kraju 2020. godine, koja
je zadnja godina ovog razdoblja Nacionalne strategije, približiti
onu brojku koja je zacrtana, a to je da nemamo više od 213
poginulih osoba u Hrvatskoj – rekao je Danijel
Posavec
.

Kad je u pitanju nesreća u Cehovskoj ulici, naveo je da PU
varaždinska od HŽ-a zatražila da se postavi zaštita na tom
pružnom.

– Križanja cesta i željezničkih pruga, koja su označena samo
prometnom signalizacijom bez branika i polubranika, tretiramo kao
nezaštićene pružne prijelaze. Mi smo upravo cestovno-željeznički
prijelaz u Cehovskoj ulici u Varaždinu još prije pet godina, s
obzirom na brzinu vlaka koji prometuje tim dijelom pruge te
preglednost i druge okolnosti, detektirali kao opasan i
potencijalno opasno mjesto za događanje prometnih nesreća i
smrtno stradavanje osoba. Samo ove godine i prošle godine imali
smo nekoliko nesreća u kojima, srećom, nije bilo smrtno stradalih
osoba, a vrlo lako ih je moglo biti. Pet godina traje naša
inicijativa, a tijekom tog vremena nadležni za održavanje i
opremanje željezničko-cestovnog prijelaza, a to je HŽ
infrastruktura, nisu uspjeli pronaći sredstva da se taj
željezničko-pružni prijelaz osigura postavljanjem polubranika.
Postavljam pitanje svima njima, posebno svima u HŽ infrastrukturi
koji su obećali svojim dopisom da će taj željezničko-cestovni
prijelaz biti saniran 2018., najkasnije do 2019. godine, ako su
problem financijska sredstva, koliko onda košta jedan ljudski
život? Koliko se još ljudskih života mora izgubiti da bi se tu
postavili polubranici? – zapitao se Danijel
Posavec
.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije