Nastavnici Tehničke škole Čakovec i u razdoblju pojačanih aktivnosti svog rada nalaze vremena za stručno usavršavanje, a u okviru jednog od mnogih, Aktiv profesora strojarstva Tehničke škole Čakovec bio je u stručnom posjetu poduzeću Sobočan Interijeri d.o.o.
Poduzeće Sobočan Interijeri d.o.o uredilo je Inovacijsko tehnološki centar (InTeC) u sklopu svoje firme, a ukupna je investicija s 50 % sufinancirana iz strukturnih fondova EU-a te je, na temelju dodjele sredstava Ministarstva poduzetništva i obrta, s Tehničkom školom Čakovec, kao jednim od suradnika, u provedbi projekta.
Svojim kupcima poduzeće nudi individualna rješenja i cjeloviti inženjering: razvoj inovativnog koncepta, izradu prototipova, savjetovanje, uspješnu isporuku i preciznu montažu po sistemu “ključ u ruke” u Hrvatskoj i svijetu.
InTeC – mjesto na kojem ideje postaju stvarnost, jedinstven je prostor osnovan s ciljem razvoja i implementacije inovativnih rješenja izrađene opreme koja prati suvremene trendove u području marketinga i prodaje, opremanja interijera i brendiranja gotovih proizvoda.
Centar omogućuje teorijsku i praktičnu prezentaciju sirovina, materijala i gotovih proizvoda, a njegova vrata otvorena su svim stručnim, obrazovnim institucijama s iskazanim interesom za područje djelovanja poduzeća.
Posjet je nastavnicima otvorio nekoliko pitanja, ali i ponudio neka rješenja, među ostalim:
– kako pripremati učenike za njihova zanimanja te “pomiriti” različite tehnologije na jednom mjestu
– na koji se način osobnim zalaganjem mogu ostvariti rješenja koja mogu evoluirati na europskom i svjetskom tržištu
– kako koristiti sredstva iz europskih projekata
– kako interdisciplinarna područja primijeniti za razvoj i izradu proizvoda
– iznalaženje načina primjene novih tehnologija u obrazovanju
– ostvarivanje neprekidnog feedbacka s poduzećima u kojima učenici obavljaju stručnu praksu te omogućavanje suradnje škole sa sličnim organizacijama u našem okruženju.
Na ova i slična pitanja odgovore treba tražiti u povećanju razine znanja, vještina i sposobnosti škola potrebnih za izvedbu strukovnih kurikula te modernizaciju nastavnih planova i programa u skladu s potrebama tržišta rada i trendovima u tehnologiji.
Suvremen način obrazovanja, povezan s primjenom naučenog u praksi i radu, naglasak stavlja na potrebu pojačanja kapaciteta škola modernim sadržajima (opremom i/ili pomagalima) za kvalitetniji nastavni proces i osposobljavanje nastavnika za uvođenje modernih, učeniku usmjerenih pristupa u podučavanju, kao i jačanje partnerstva i veza strukovnih škola s dionicima tržišta rada. (Zlatko Leček, dipl. ing.)