Prve su mobilnosti u projektu The mobility bridge ostvarene!
Učenici Gospodarske škole Jasmina Perhoč, Natalija Cmrečnjak i Danijel Ignac iz 3.KPO te Sara Levec i Kristina Horvat iz 2.KPO zajedno s profesoricom Ana-Marijom Bogdanović imali su priliku otputovati u Francusku, točnije u grad Saint Jean de Luz. Mobilnost je trajala dva tjedna. Na put su krenuli 1. veljače 2015., a vratili su se 14. veljače 2015. godoine.
Za vrijeme mobilnosti boravili smo u školi Lycee Professionnel Ramiro Arrue i zajedno s učenicima iz škole domaćina stjecali nova znanja iz tekstilne struke.
Učenici Gospodarske škole ispred škole domaćina
Prvog radnog dana upoznali smo se s nastavnicima i učenicima škole domaćina te smo obišli školu i upoznali se s pravilima kojih se moramo pridržavati. A pravila je bilo napretak: ustajanje je u 6.45, zatim doručak i pripreme za nastavu. Nastava počinje u 8.30 i traje do 17.30. Poslije toga još jedan sat učenja, večera i tek poslije toga odmor. Vrlo brzo poželjeli smo vratiti se u Gospodarsku školu gdje nam nastava završava u 13 sati.
Učenici Kristina, Danijel, Natalija, Jasmina i Sara te nastavnice (u Francuskoj Madam) Bogdanović i Saez
U školi smo bili na nastavi iz različitih strukovnih predmeta. Imali smo prilike raditi kreacije na zadanu temu, konstrukcije krojeva, modeliranje krojeva odjevnih predmeta, a za vrijeme praktične nastave izrađivali smo različite odjevne i uporabne predmete.
U četvrtak, 12. veljače nastavnici su organizirali proslavu fašnika za učenike. Da bismo i mi bili spremni za taj događaj morali smo na praktičnoj nastavi izraditi vlastite kostime. Odlučili smo se za zaista zanimljive i raznolike maske. Evo kako je to izgledalo:
I evo gotovih proizvoda – čini nam se da smo bili uspješni.
Osim kostima za karneval, napravili smo i nekoliko komada različitih uporabnih predmeta od tekstila.
Natalija šiva torbe (koje smo poklonili profesoricama iz škole domaćina)
Učenici u školi LP Ramiro Arrue za konstrukciju krojeva jednostavnijih dijelova odjeće kao i za izradu tehničkih dokumenata koriste program Adobe Illustrator pa smo i mi konstruirali različite vrste džepova (s i bez poklopaca) koristeći taj program. U početku je bilo malo teže, ali vrlo brzo savladali smo osnove.
Konstruirali smo džepove
U školi smo se imali prilike upoznati i sa programom Modarisfrancuske tvrtke Lectra. Radi se o programu za konstrukciju i modeliranje krojeva odjevnih predmeta. Zadatak nam je bio premještanje ušitaka na prednjem dijelu baznog kroja za žensku bluzu i to na osam različitih načina. Zaključili smo da je puno jednostavnije raditi koristeći ovaj program, nego ručno konstruirati krojeve. U svakom slučaju – brže je gotovo.
Dijelom smo imali organiziranu i terensku nastavu pa smo tako posjetili dvije tvornice. U prvoj tvornici Lartigue učili smo o tradicionalnim baskijskim tkaninama – o sirovinama od kojih se izrađuju, načinu izrade i specifičnostima tkanina iz Baskije.
Lartigue – u radnom procesu (na tkalačkom stanu uvedeno je točno 4000 niti osnove, pri uvađanju niti treba voditi računa o točnom rasporedu boja niti)
Posjetili smo i poduzeće Adishatz. Ovo tvornica u svakoj pojedinoj sezoni lansira po 2000 različitih proizvoda – majice, košulje, torbe, espadrile, remenje, … Najveći dio proizvoda je zapravo oprema za sportaše. Tu smo naučili i kako se tiskaju slike na odjevne predmete. U tvornici imaju dva “karusela”- stroja za štampanje na tekstilne podloge. Naučili smo kako se radi priprema za štampu i kako strojevi funkcioniraju.
U sklopu nastave obrađivali smo i saznali mnogo zanimljivih stvari o Cristobalu Balenciagi, istaknutom modnom dizajneru rodom iz Getaria (Španjolska) koji je prema riječima Coco Chanel “jedini pravi modni dizajner”. Christobal Balenciaga u visoku modu unio je niz novosti i bio je pravi inovator (npr. Baby doll haljina). Mnoge od njegovih kreacija nosive su i danas. Imali smo priliku posjetiti njegovo rodno mjesto i muzej posvećen njegovu radu. Znanja stečena u tom muzeju primjenjivat ćemo u praktičnoj nastavi, u nastavi strukovno- teorijskih predmeta kao i kasnije kad se zaposlimo.
Ispred ulaza u muzej posvećen Cristobalu Balanciagi
Naravno, nije sve bio samo rad, rad, rad. Imali smo priliku i malo se odmoriti i družiti sa svojim domaćinima.
Tzv. “družiona” – u sklopu škole učenici imaju svoju prostoriju u kojoj mogu provesti odmore i slobodne trenutke
U srijedu poslije podne u cijeloj Francuskoj nema nastave. To smo iskoristili za razgledavanje grada, druženje, skupljanje školjaka na obali oceana, kupovinu i jednostavno odmaranje i uživanje.
Odmor uz Atlantski ocean
U mjesto Ciboure, koje se nalazi s druge strane rječice Nivele, nalazi se i rodna kuća Mauricea Ravela, skladatelja i pijanista čije najpoznatije djelo “Bolero” svi znamo još iz osnovne škole.
Jedna od znamenitosti Saint Jeana de Luz je i crkva sv. Ivana Krstitelja. Jedna od specifičnosti te crkve su drveni balkoni na nekoliko katova. U prošlim vremenima za vrijeme mise na tim balkonima boravili su muškarci, a žene su morale ostati dolje. Još jedna zanimljivost je da se francuski kralj Luj 14. upravo u toj crkvi 9. 6. 1660. vjenčao sa španjolskom princezom Marijom Terezom.
Zgrada u kojoj je Luj 14. boravio prije svog vjenčanja; danas je to gradska vijećnica
Posjetili smo i poznati Guggenheim muzej u Bilbau koji je izuzetno zanimljiv već i izvana. Fotkali smo se s poznatim psićem i paukom koji pozdravljaju i dočekuju posjetitelje tog muzeja
Nismo mogli otići iz Biarritza, a da ne pogledamo i Planete Musee du Chocolate – muzej čokolade.
A naravno, kad smo već prolazili kroz Pariz (i to na Valentinovo) nismo mogli odoljeti, a da se ne zaustavimo na nekoliko mjesta i ne napravimo nekoliko fotografija i naravno – selfija.
Neke od znamenitosti Pariza: Eifellov toranj, Notre dame, obelisk iz Luxora na Place de la Concorde, Trijumfalna kapija, Elizejske poljane (Avenue de Champs-Elysees) samo su neke od atraktivnih lokacija koje smo vidjeli u našem transferu s aerodroma CDG na Orly. Kod crkve Notre Dame nalazi se i Point Zero – glavna polazišna točka od koje se mjere sve udaljenosti za francuske ceste. Vidjeli smo i muzej Louvre, Jardin des Champs-Elysees, zgradu Opere, Muzej d’Orsay, Trocadero, Pont Alexander III, Petit Palais, Grand Palais, Hotel des Invalides.
Zahvaljujući ovome projektu razvijali smo vještine važne za našu struku, ali i jezične vještine te sposobnosti snalaženja u novim situacijama.