Povodom Tjedna informatičke edukacije (Computer Science Education Week), od 8. do 14. prosinca 2014., II. osnovna škola Čakovec pridružila se najvećem edukativnom događaju u povijesti i registrirala se kao domaćin Sata kodiranja (Hour of Code), globalnog edukativnog pokreta koji doseže desetke milijuna učenika u preko 180 zemalja.
Computer Science Education Week organizira se svake godine u prosincu, u tjednu u kojem su rođene Ada Lovelace (rođena 10. prosinca 1815.), britanska matematičarka općeprihvaćena kao prvi programer i Grace Murray Hopper (rođena 9. prosinca 1906.), pionirka računalnih znanosti i američka kontraadmiralka, između ostaloga zaslužna za popularizaciju izraza bug i debugiranje te razvoj programskog jezika COBOL.
Hour of Code (Sat kodiranja) je jednosatni uvod u informatiku, oblikovan tako da pojasni programiranje i pokaže da svatko može naučiti osnove. Osnovni cilj kampanje je potaknuti desetke milijuna učenika da aktivno sudjeluju u Satu kodiranja, a organizira se pod motom: “Svi mogu i trebaju naučiti programirati.”
Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti osnove programiranja i informatike jer to pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. Sat kodiranja održali smo kako bismo promovirali programiranje i računalnu znanost u cjelini te pobudili interes učenika za informatiku kao buduće zanimanje. Pretpostavka je da će samo u Europi već 2015. godine nedostajati više od 900 000, a u SAD-u više od 700 000 informatičkih stručnjaka.
Sat kodiranja osmišljen je kako bi se informatiku kao znanost približilo učenicima različitog uzrasta kroz izuzetno kvalitetne i metodički izvrsno osmišljene vježbe koje samostalno ili uz pomoć mogu izraditi u jednom satu. Na taj način pokazuje se učenicima, ali i njihovim roditeljima, da svatko može naučiti osnove programiranja i pruža im se mogućnost da se uvjere kako programiranje nije bauk, već zabavno i kreativno iskustvo. Učenici su potaknuti i na daljnji samostalni rad što im omogućuju vodiči dostupni tijekom cijele godine. Predstavimo li učenicima programiranje na zanimljiv način, mnogi od njih posvetit će se kreativnom radu na računalu, a ne samo provođenju vremena za računalom uz besciljno pretraživanje interneta, igre i društvene mreže.
Sat kodiranja organizira Code.org, javna 501 c3 neprofitna organizacija posvećena širenju informatike tako što omogućuje dostupnost u sve više škola te brojnije sudjelovanje djevojčica, kao i svih učenika pripadnika nacionalnih manjina. Besprimjerna koalicija partnera ujedinjeno podržava Sat kodiranja. Poziv je objavio i European Schoolnet, mreža 30 ministarstava obrazovanja u Europi.
Iz II. osnovne škole Čakovec u Satu kodiranja sudjelovali su učenici petog, šestog i osmog razreda koji polaze izbornu nastavu informatike pod vodstvom učiteljice informatike Ive Naranđa od koje je i potekla inicijativa za uključivanje učenika u Sat kodiranja. Učenici 5.a, 5.b i 6.b razreda prošli su vodič “Angry Birds”, a učenici 8.a i 8.b razreda vodič “Code with Anna and Elsa”.
Nakon Sata kodiranja učenici su ispunili online anketu na školskom webu. Na anketu je odgovorio 71 učenik. Rezultati ankete pokazuju da 68 anketiranih učenika Hour of Code smatra zabavnim i dobro organiziranim, a 3 učenika Hour of Code smatra dosadnim i loše organiziranim. Za sudjelovanje u sličnom događanju iduće godine motivirano je 65 učenika, a 6 učenika nije. 53 učenika odgovorilo je da je Hour of Code povećao njihov interes za programiranjem, kod 2 učenika Hour of Code je smanjio interes za programiranjem, dok je 16 učenika ostalo ravnodušno prema programiranju. U anketi učenici su trebali izraziti i svoj dojam o Satu kodiranja. Evo nekoliko odgovora: “Sat kodiranja bio je zabavan i zanimljiv. Puno smo toga mogli naučiti.”, “Sat kodiranja je bio jako zabavan. Bolje je nego igrice.”, “Sat kodiranja bio je veoma zabavan, zaista je povećao moj interes za programiranjem, igrati ću i kod kuće te igrice…Preporučujem i ostalima da se uključe!”, “Jako mi se svidio Sat kodiranja jer je zabavan i mora se mnogo razmišljati.”, “Sat kodiranja bio je zabavan, lijep, prekratak. Sve u svemu bio je jedan od najinteresantnijih sati ove godine.”, “Sat kodiranja je nešto najbolje što postoji! Baš super da to postoji da ljudi programiraju a ne da rade nepotrebne stvari na internetu.”, “Htio bih da bude više Satova kodiranja.”, “S obzirom na činjenicu da sam se već puno bavio programiranjem, mislim da je zbilja super ideja da se na ovakav zabavan način djeca zainteresiraju za programiranje. Nije težak i dobar je za uvod u programiranje.”.
Detaljan prikaz rezultata ankete, s podacima po razredima i svim odgovorima učenika o dojmu koji je na njih ostavio Sat kodiranja dostupan je u prezentaciji o ovom događanju. (Iva Naranđa)