erasmus+ projekt

TEHNIČKA ŠKOLA ČAKOVEC Nastavnice i knjižničarka boravile na usavršavanju u Njemačkoj, Malti, Francuskoj i Portugalu

Sjajno iskustvo za nastavnice Danielu Zadravec, Mateju Žerjav i Sandru Štampar te stručnu suradnicu, knjižničarku Sanju Novak

Berlin, St. Julian’s na Malti, Pariz i Sesimbra u Portugalu destinacije su u kojima su uz stjecanje novih spoznaja svoje pedagoške, metodičke i digitalne kompetencije usavršavale nastavnice Tehničke škole Čakovec Daniela Zadravec, Mateja Žerjav i Sandra Štampar te stručna suradnica, knjižničarka Sanja Novak.

Tehnička škola Čakovec u svom razvoju slijedi suvremene gospodarske i tehnološke smjerove napretka kojima postiže visoku razinu zadovoljstva, kompetentnosti, znanja i sposobnosti učenika. Želeći pridonijeti tom napretku, i nastavnici općeobrazovnih predmeta uključivanjem u sve oblike razvijanja stručnih znanja koji im se nude prate suvremene metode i načine obrazovanja. Sudjelovanje u Erasmus + projektu, Ključna aktivnost 1: mobilnost u svrhu učenja za pojedince, “Suvremeni izazovi za nove generacije” sudionicama projekta omogućilo je usavršavanje kojim će pridonijeti poticanju učenja, rada i razvoja svojih učenika.

Profesorica engleskog jezika Mateja Žerjav osam je dana stručnog usavršavanja provela na otoku Malti. Program pod nazivom “Spice Up Your Teaching Ideas” bio je prepun metodičkih savjeta za kreativnu, modernu i efikasnu nastavu stranog jezika, a storytelling, savladavanje gramatike humorom, učenje uz glazbu i slike te mnoge zanimljive online aplikacije samo su neke od aktivnosti koje oplemenjuju takav oblik nastavnog procesa.

Sudionici tečaja bili su nastavnici engleskog jezika iz cijele Europe koji su uz redovnu nastavu u prestižnoj školi Executive Training Institute u gradu St. Julian’s imali prilike upoznati se s otokom Maltom, njegovom poviješću i običajima te znamenitostima glavnog grada Vallette, srednjovjekovnog grada Mdine i pitoresknog otočića Goza.

Teza da se učenici ne smiju bojati pogrešaka ni odustajati, već moraju učiti iz njih temelj je STEAM učenja. U Parizu, gradu svjetla, nastavnica matematike Sandra Štampar u okviru stručnog usavršavanja “STEAM education” otkrila je nove načine kako učenicima upaliti lampice za STEAM područje obrazovanja. Isticanje važnosti kreativnog mišljenja i poznavanje metoda znanstvenog istraživanja u nastavu se mogu uvesti jednostavnim i pristupačnim radionicama, korištenjem različitih digitalnih alata, drevnim eksperimentima izvedivim u učionici, zabavnom matematikom… Programska podrška i računalne simulacije znanstvenih eksperimenata omogućuju igru metodom pokušaja i pogrešaka na putu stjecanja novih spoznaja i izvođenja zaključaka.

Kritičko razmišljanje, kreativnost, kolaboracija i komunikacija samo su neke od vještina koje su učenicima današnjice potrebne za izgradnju životnih puteva i profesionalnih karijera, a za svakog nastavnika koji želi biti ukorak s vremenom poseban izazov predstavlja razvijanje vještina poznatih kao soft skills.

Stručno usavršavanje ˝21th Century Skills for Teachers and Students˝ u Berlinu bilo je odličan izbor edukacije za našu nastavnicu njemačkog jezika i koordinatoricu projekta Danielu Zadravec. Nastavnici, stručni suradnici te ravnatelji iz Španjolske, Grčke, Finske i Italije kao sudionici edukacije upoznali su nove, inovativne nastavne metode poučavanja koje povezuju znanja, sadržaje i vještine učenja, a učenje temeljeno na problemu (PBL – metoda) te metoda obrnute učionice (The Flipped Classroom) našli su se u fokusu ove edukacije. Slobodno vrijeme naša profesorica iskoristila je za prikupljanje autentičnih materijala kojima dodatno osuvremenjuje svoju nastavu.

“Stimulating creativity and innovation in the classroom/Future classroom methodology of teaching” šestodnevni je tečaj u okviru Erasmus projekta “Suvremene nastavne metode” na kojem je sudjelovala stručna suradnica, knjižničarka Tehničke škole Čakovec Sanja Novak, jedna od koordinatorica projekta. Uz nju su u Sesimbri, u Portugalu sudjelovali stručnjaci iz Njemačke, Španjolske, Poljske, Litve, Latvije, Italije i Grčke.

Suvremeni, drugačiji oblici korištenja digitalnih alata i njihova svrha u nastavi te različiti načini poučavanja i metodologije, uz misao vodilju “LESS TEACHER, BEST TEACHER” koja se provlačila svim danima i etapama tečaja, kao i uvježbavanje usvojenih znanja na konkretnim zadacima i primjerima prisutnima su otvorili nove vidike i mogućnosti obogaćivanja nastavnog procesa. Sudionici edukacije imali su mogućnost upoznati portugalski obrazovni sustav, vidjeti kako izgleda škola koja je potpuno napustila klasičan pristup obrazovanju te se upoznati sa specifičnostima prve portugalske škole koja je implementirala Future Lab – učionički laboratorij s vrhunskom opremom i raznim alatima za promicanje timskog rada i kreativnosti, uključujući interaktivne ploče, 3D ispis i skeniranje, virtualnu i proširenu stvarnost. Ovaj je projekt primjer načina korištenja tehnologije u nastavi koja pruža zanimljivije i interaktivnije iskustvo učenja te potiče suradnju, kreativnost i rješavanje problema.

Upoznavanje s kulturom, običajima, tradicijom i gastronomijom Portugala posebnom je draži obojilo ovo kvalitetno stručno usavršavanje.

Sudjelovanje u Erasmus + projektu “Suvremeni izazovi za nove generacije” omogućilo je nastavnicama općeobrazovnih predmeta razvoj na osobnom i profesionalnom planu te im otvorilo puteve stvaranja okruženja za poticanje izvrsnosti i inovativnosti u obrazovanju, čime će učenici biti u prilici stjecati optimalno obrazovanje uz suvremene nastavne metode.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije