
Sjajno iskustvo za nastavnice Danielu Zadravec, Mateju Žerjav i Sandru Štampar te stručnu suradnicu, knjižničarku Sanju Novak
Berlin, St. Julian’s na Malti, Pariz i Sesimbra u Portugalu destinacije su u kojima su uz stjecanje novih spoznaja svoje pedagoške, metodičke i digitalne kompetencije usavršavale nastavnice Tehničke škole Čakovec Daniela Zadravec, Mateja Žerjav i Sandra Štampar te stručna suradnica, knjižničarka Sanja Novak.
Tehnička škola Čakovec u svom razvoju slijedi suvremene gospodarske i tehnološke smjerove napretka kojima postiže visoku razinu zadovoljstva, kompetentnosti, znanja i sposobnosti učenika. Želeći pridonijeti tom napretku, i nastavnici općeobrazovnih predmeta uključivanjem u sve oblike razvijanja stručnih znanja koji im se nude prate suvremene metode i načine obrazovanja. Sudjelovanje u Erasmus + projektu, Ključna aktivnost 1: mobilnost u svrhu učenja za pojedince, “Suvremeni izazovi za nove generacije” sudionicama projekta omogućilo je usavršavanje kojim će pridonijeti poticanju učenja, rada i razvoja svojih učenika.
Profesorica engleskog jezika Mateja Žerjav osam je dana stručnog
usavršavanja provela na otoku Malti. Program pod nazivom “Spice
Up Your Teaching Ideas” bio je prepun metodičkih savjeta za
kreativnu, modernu i efikasnu nastavu stranog jezika, a
storytelling, savladavanje gramatike humorom, učenje uz glazbu i
slike te mnoge zanimljive online aplikacije samo su neke od
aktivnosti koje oplemenjuju takav oblik nastavnog
procesa.

Teza da se učenici ne smiju bojati pogrešaka ni odustajati, već
moraju učiti iz njih temelj je STEAM učenja. U Parizu, gradu
svjetla, nastavnica matematike Sandra Štampar u okviru stručnog
usavršavanja “STEAM education” otkrila je nove načine kako
učenicima upaliti lampice za STEAM područje obrazovanja.
Isticanje važnosti kreativnog mišljenja i poznavanje metoda
znanstvenog istraživanja u nastavu se mogu uvesti jednostavnim i
pristupačnim radionicama, korištenjem različitih digitalnih
alata, drevnim eksperimentima izvedivim u učionici, zabavnom
matematikom… Programska podrška i računalne simulacije
znanstvenih eksperimenata omogućuju igru metodom pokušaja i
pogrešaka na putu stjecanja novih spoznaja i izvođenja
zaključaka.

Stručno usavršavanje ˝21th Century Skills for Teachers and
Students˝ u Berlinu bilo je odličan izbor edukacije za našu
nastavnicu njemačkog jezika i koordinatoricu projekta Danielu
Zadravec. Nastavnici, stručni suradnici te ravnatelji iz
Španjolske, Grčke, Finske i Italije kao sudionici edukacije
upoznali su nove, inovativne nastavne metode poučavanja koje
povezuju znanja, sadržaje i vještine učenja, a učenje temeljeno
na problemu (PBL – metoda) te metoda obrnute učionice (The
Flipped Classroom) našli su se u fokusu ove edukacije. Slobodno
vrijeme naša profesorica iskoristila je za prikupljanje
autentičnih materijala kojima dodatno osuvremenjuje svoju
nastavu.

“Stimulating creativity and innovation in the classroom/Future classroom methodology of teaching” šestodnevni je tečaj u okviru Erasmus projekta “Suvremene nastavne metode” na kojem je sudjelovala stručna suradnica, knjižničarka Tehničke škole Čakovec Sanja Novak, jedna od koordinatorica projekta. Uz nju su u Sesimbri, u Portugalu sudjelovali stručnjaci iz Njemačke, Španjolske, Poljske, Litve, Latvije, Italije i Grčke.
Suvremeni, drugačiji oblici korištenja digitalnih alata i njihova
svrha u nastavi te različiti načini poučavanja i metodologije, uz
misao vodilju “LESS TEACHER, BEST TEACHER” koja se provlačila
svim danima i etapama tečaja, kao i uvježbavanje usvojenih znanja
na konkretnim zadacima i primjerima prisutnima su otvorili nove
vidike i mogućnosti obogaćivanja nastavnog procesa. Sudionici
edukacije imali su mogućnost upoznati portugalski obrazovni
sustav, vidjeti kako izgleda škola koja je potpuno napustila
klasičan pristup obrazovanju te se upoznati sa specifičnostima
prve portugalske škole koja je implementirala Future Lab –
učionički laboratorij s vrhunskom opremom i raznim alatima za
promicanje timskog rada i kreativnosti, uključujući interaktivne
ploče, 3D ispis i skeniranje, virtualnu i proširenu stvarnost.
Ovaj je projekt primjer načina korištenja tehnologije u nastavi
koja pruža zanimljivije i interaktivnije iskustvo učenja te
potiče suradnju, kreativnost i rješavanje problema.

Upoznavanje s kulturom, običajima, tradicijom i gastronomijom Portugala posebnom je draži obojilo ovo kvalitetno stručno usavršavanje.
Sudjelovanje u Erasmus + projektu “Suvremeni izazovi za nove generacije” omogućilo je nastavnicama općeobrazovnih predmeta razvoj na osobnom i profesionalnom planu te im otvorilo puteve stvaranja okruženja za poticanje izvrsnosti i inovativnosti u obrazovanju, čime će učenici biti u prilici stjecati optimalno obrazovanje uz suvremene nastavne metode.