Vijesti / Školski kutak
Školski kutak
SREDNJA ŠKOLA ČAKOVEC Profesor Mladen Tota: 'Kroz projekte učenici i profesori usvajaju znanja u inozemstvu'
Srednja škola Čakovec

o Erasmus projektima i planovima

SREDNJA ŠKOLA ČAKOVEC Profesor Mladen Tota: 'Kroz projekte učenici i profesori usvajaju znanja u inozemstvu'

Srednja škola Čakovec nastavlja uspješno provođenje Erasmus+ projekata - završili SkillsUp 2 i započeli projekt SkillsUp 3

Srednja škola Čakovec dugogodišnja je korisnica programa Erasmus+ u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. Dobitnica je Erasmus akreditacije što je dokaz kvalitete provođenja Erasmus projekata, a vrlo predano rade i na uključivajnu učenika s manje mogućnosti u projektne aktivnosti što je važna odrednica programa Erasmus+.

Srednja škola Čakovec Fotogalerija

O starim i novim Erasmus projektima, o dosadašnjim iskustvima i novim planovima, porazgovarali smo s Erasmus+ koordinatorom Srednje škole Čakovec, Mladenom Totom

Profesore Tota, recite nam nešto o dosadašnjim projektima provedenima u Srednjoj školi Čakovec.

- Erasmus+ projekti su projekti financirani od strane Europske unije, a uglavnom su vezani za područje obrazovanja, od predškolsko odgoja do obrazovanja odraslih. U Erasmus+ uključili smo se 2014. kao partneri Gospodarske škole, zajedno s većinom međimurskih srednjih strukovnih škola. Na prijedlog ravnateljice Gordane Ramušćak prihvatio sam se ovog posla i uz pomoć g. Šoštarića iz Gospodarske učio, pohađao seminare AMPEU-a u Hrvatskoj i inozemstvu da bi se konačno 2017. odvažio samostalno prijaviti projekt. Do sada smo uspješno zaključili 4 projekta, peti, SkillsUp 2 završava upravo ovih dana te nas čekama podnošenje završnog izvješća, dok su mobilnosti u sklopu šestog, SkillsUp 3 već započele.

Mislim da možemo biti vrlo zadovoljni dosadašnjim iskustvima i radom, preko 140 učenika je boravilo na stručnoj praksi u inozemstvu od 14 do 22 dana, 8 učenika bilo je na praksi od 3 do 5 mjeseci, a 10 nastavnika je usvajalo stručna znanja u inozemstvu u trajanju od tjedan dana. U novom projektu slijedi 30-ak mobilnosti u trajanju od 3 tjedna i 4 mobilnosti u trajanju od 3 mjeseca te stručno usavršavanje troje nastavnika.

Projekt SkillsUp 2 je pri kraju, što nam možete reći o tome projektu?

- SkillsUp 2 je prvi projekt koji smo prijavili kao akreditirana ustanova. To znači da smo nakon sistemske analize i prijave na raspisani natječaj izabrani kao jedna od samo 20-ak škola u Hrvatskoj te smo primili tzv. Povelju kvalitete na što sam iznimno ponosan. Dobivanje povelje nam je bitno olakšalo sam proces prijave te smo odlučili prijaviti projekt u trajanju 19 mjeseci. U sklopu projekta realizirali smo 62 kratkoročne, 6 dugoročnih i 1 „zero grant“ mobilnost što znači da smo jednog učenika u potpunosti financirali iz sredstava koja smo mogli ostaviti školi, ali smo odlučili novac iskoristiti kako bi još jednome učeniku omogućili sudjelovanje na mobilnosti. Učenici su odradili praksu u Sloveniji (Terme Topolšica i Starački dom Zimzelen), Španjolskoj (Valencija i Tarragona) i Njemačkoj (Frankfurt). Projekt je vrijedan 1 600 000,00kn i u potpunosti je realiziran! Posebno sam ponosan na dvije stvari, što smo kao jedna od rijetkih škola u Europi, u vrijeme pandemije, vodeći prije svega računa o sigurnosti učenika i nastavnika, uspješno realizirali 75 mobilnosti bez da se itko zarazio za vrijeme mobilnosti, a druga što smo u mobilnosti uključili i 11 učenika s manje mogućnosti!

Spomenuli ste pandemiju, kako je bilo organizirati putovanja i mobilnosti, posebno u djelatnosti koja je najrizičnija u vrijeme pandemije?

- Istaknuo bih da nam je sigurnost učenika na prvome mjestu kada dogovaramo mobilnosti s partnerima. Pratio sam epidemiološku situaciju po regijama i kada su stvari krenule na bolje, javio sam se partnerima te smo, uz nekoliko odgoda, na kraju uspješno realizirali sve mobilnosti. Koliko je komplicirano? Pa samo ću Vam reći podatak da sam prilikom organizacije mobilnosti u Tarragonu s partnerskom ustanovom izmijenio 102 e-maila, da smo Frankfurt odgađali 3 puta iako je gotovo sve već bilo dogovoreno, a da je samo za dolazak u Valenciju trebalo ispuniti bezbroj formulara, dozvola i potvrda za ulazak u Španjolsku i obavljanje prakse u zdravstvenoj ustanovi. Na kraju, usudili smo se kada je to zvučalo pomalo ludo i na zadovoljstvo svih, uspješno smo realizirali sve mobilnosti unatoč pandemijskim uvjetima!Kakva su iskustva sudionika, učenika i nastavnika?

- U školi vlada veliki interes učenika, tako da je samo sudjelovanje na mobilnostima na neki način i nagrada za najbolje i najmotiviranije. U ovih 7 godina nisam čuo loša iskustva. Naravno, uvijek se može nešto dogoditi, pa se tako dogodilo da su u zadnji tren promijenili mentora učenika zbog više sile, da je let možda kasnio ili da možda nekome baš ne odgovara radno vrijeme, ali konkretne brojke kažu da je srednja ocjena svih sudionika mobilnosti u ovom projektu 4.7 što je možda najbolji pokazatelj zadovoljstva. Učenici uvijek ističu razlike između hrvatskog zdravstvenog sustava s onima u inozemstvu, a razlika je najčešće u opremljenosti i u međuljudskim odnosima, u smislu da su u te dvije kategorije najveće razlike u korist inozemstva. Ono što mi je posebno drago da 90% učenika nakon odrađene prakse, unatoč boljim materijalnim uvjetima, nema želju otići iz Hrvatske. Nastavnici s druge strane sudjeluju po principu „job shadowinga“ što znači da tjedan dana borave u ustanovi u inozemstvu gdje prate mentora i njegove metode rada s ciljem stjecanja novih znanja i vještina koje onda po povratku mogu primijeniti u nastavi.

Možete nam nešto više reći o uključivanju učenika s manje mogućnosti?

- Jedno od najdražih priznanja u svojoj karijeri primio sam prije nekoliko tjedana kada su me iz Agencije za mobilnost uz još samo 15-ak ljudi iz cijele Hrvatske izabrali za ambasadora inkluzije u Hrvatskoj zbog uključivanja učenika s manje mogućnosti (učenici s invaliditetom, udomljeni ili posvojeni učenici, učenici koji žive sa samohranim roditeljem, učenici u nepovoljnom socioekonomskom položaju) u mobilnosti. Drago mi je što je AMPEU prepoznao da kao škola kojoj je jedan od temeljnih ciljeva tolerancija i davanje jednakih mogućnosti svima provodimo i Erasmus+ projekte s istim ciljem, a to je inkluzija učenika s manje mogućnosti što je u novom programskom razdoblju jedan od temelja Erasmus+ programa. U dosadašnjim projektima uključili smo 20-ak učenika koji su zbog kulturnih razlika, društvenih prepreka, diskriminacije, obrazovnih poteškoća ili invaliditeta dobili dodatne bodove te su uspješno sudjelovali u mobilnostima. Od ukupne brojke čak 11 ih je sudjelovalo u projektu SkillsUp 2. Volim reći da su to učenici s manje mogućnosti, ali s puno potencijala i drago mi je što i na ovaj način imaju mogućnost taj potencijal i pokazati. 

Kakav je stav škole, tko vam još pomaže u provođenju projekata?

- Ništa od ovog ne bi bilo moguće bez podrške vodstva škole, ravnateljice i tima kvalitetnih ljudi koji pomažu u samoj realizaciji projektnih aktivnosti, od nastavnika struke, stranih jezika i informatike, do tajništva i računovodstva. Prije dvije godine donijeli smo Europski razvojni plan škole gdje smo sudjelovanje u programu Erasmus+ definirali kao jedan od ključnih strateških ciljeva škole. Važna nam je internacionalizacija ustanove te mogućnost da našim učenicima i djelatnicima omogućimo stjecanje „soft skillsa“ u inozemstvu te transfer znanja u Hrvatsku. Svakako, tu su i kolege koje mi pomažu u provođenju projektnih aktivnosti, u provođenju pripremnih radionica i organizaciji događaja, prije svega nastavnice strukovnih predmeta iz područja fizioterapije i medicine te nastavnice stranih jezika te tajništvo i računovodstvo oko administrativnih i financijskih aspekata projekta. Drago mi je da su i druge kolege prepoznale mogućnosti Erasmusa te da pripremaju prijave na nove Erasmus projekte iz područja općeg obrazovanja.

Što vama znači sudjelovanje u Erasmusu i kakvi su Vam planovi za budućnost?

- Osobno, u početku jedan veliki izazov i nepoznanicu. Nakon 8 godina, jako puno papirologije i utrošenog vremena, ali mi je veliko zadovoljstvo kada mi se jave neki od učenika koji su sudjelovali na mobilnostima i kažu da su im dokumentacija i potvrde o obavljenoj praksi ili pak pisma preporuke koja su dobili najbolji učenici od direktora klinika ili staračkih domova po završetku mobilnosti pomogli pri zaposlenju i da je to upravo bila razlika zbog koje su se poslodavci odlučili baš za njih. Naravno, tu je i mogućnost osobnog rasta i upoznavanja drugih kultura te stvaranje mreže pouzdanih partnera diljem Europe. Drago mi je što smo od strane AMPEU-a prepoznati kao pouzdan partner, što smo obnovili svoju akreditaciju kao potvrdu kvalitete i što su nam projekti po završetku ocijenjeni s gotovo maksimalnim brojem bodova. Vjerujem da ćemo i u budućim projektima i aktivnostima biti najmanje ovoliko uspješni, a sve naše aktivnosti možete pratiti na klikom OVDJE

 

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.