eTwinning zajednica podržava Dan sigurnijeg interneta, a eSigurnost jedan je od ključnih elemenata eTwinning projekata
II. osnovna škola Čakovec i ove se godine uključila u
obilježavanje Dana sigurnijeg interneta koji se ove godine
održava pod sloganom Zajedno za bolji Internet. Stvaranju boljeg
interneta škole se mogu pridružiti tako što učenike podučavaju
digitalnoj pismenosti i vještinama kritičkog mišljenja što im je
potrebno za snalaženje u svijetu interneta. eTwinning zajednica
podržava Dan sigurnijeg interneta, a eSigurnost jedan je od
ključnih elemenata eTwinning projekata.
Na nastavi informatike pod vodstvom učiteljice Ive
Naranđe provedeno je više aktivnosti, a većina ih je
povezana s međunarodnim eTwinning projektima na kojima učenici
rade od početka školske godine. Učenici su sudjelovali u više
suradničkih aktivnosti s partnerima iz drugih država. Osim
aktivnosti u sklopu projekata, pridružili smo se događanjima u
povodu Dana sigurnijeg interneta koja se održavaju na eTwinning
Liveu.
Učenici šestog razreda u sklopu eTwinning projekta Micro circuits
for Mega Solutions bavili su se temama iz područja računalne
sigurnosti, razgovarali o zlonamjernom softveru, etičkom
hakiranju i potrebi za jakim zaporkama. Učenici su ponovili
prethodno znanje i naučili nešto novo, a upoznati su i s Centrom
za sigurniji Internet. Učenici su provjerili svoje lozinke putem
alata HowSecureIsMyPassword i stvorili nove lozinke pomoću
generatora lozinki. Partnerske škole dogovorile su suradničke
aktivnosti, izradile LearningApps igru i Padlet Beat the hacker
na kojem su učenici zajedno radili s četiri scenarija o mogućim
opasnim situacijama na internetu.
Sljedeća aktivnost bila je stvaranje generatora lozinki pomoću
micro:bita. Aktivnosti su se temeljile na lekciji Introduction to
cyber security koju je objavila Micro:bit Educational Foundation
microbit.org. U eTwinning projektu Teachers4Europe: Democratic
Values in the Era of Artificial Intelligence sudjeluju učenici
četvrtih i osmih razreda. Učenici četvrtih razreda prisjetili su
se važnosti čuvanja osobnih podataka i izradili oblake riječi u
alatu ABCya Word Cloud. Odigrali su edukativne igre i kvizove te
primjenjivali pravila pristojnog ponašanja u virtualnoj učionici
na Teamsu. Idućeg tjedna nastavili su s ovom važnom temom,
ponovili naučeno i izradili digitalne postere.
Učenici
osmih razreda bavili su se temom digitalnih prava u doba umjetne
inteligencije i sudjelovali u TwinSpace forumu u raspravama na
teme Što vaša aplikacija zna o vama? i COVID-19 kao kriza za
ljudska prava. Ove godine eTwinning ima za cilj
promociju medijske pismenosti i naglašava važnost
vještina kritičkog mišljenja upoznavanjem učenika s načinima
prepoznavanja dezinformacija i lažnih vijesti. Učenici su
istražili dobre strane umjetne inteligencije i moguće rizike,
ulogu umjetne inteligencije u otkrivanju, ali i stvaranju lažnih
vijesti, te izradili digitalne postere i prenijeli ih na
TwinSpace. U tijeku je sljedeća suradnička aktivnost, kreiranje
interaktivne slike na ThingLinku na kojoj će svaka škola urediti
dio.
Partneri u projektu My Water Footprint razmijenili su ideje i
iskustva, svaka škola imala je slobodu odabrati i predstaviti
aktivnosti koje je provela sa svojim učenicima. Učenici II.
osnovne škole Čakovec radili su prema kurikulumu Budi internet
genijalac i avanturističnoj igrici Interland koja stavlja ključne
lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Neke dijelove kurikuluma
Be Internet Awesome upoznali su još prošle godine, a od ove
godine kurikulum je preveden na hrvatski jezik što ga čini lakše
dostupnim mlađim učenicima.
Polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri izrađivali su
digitalne postere na teme Internet stvari (IoT) i sigurnost na
internetu. Osim aktivnosti u sklopu eTwinninga, tijekom veljače
na nastavi informatike učenici se upoznaju s raznim temama
povezanima sa sigurnošću na internetu. Kontinuirano se radi na
podučavanju
učenika i stjecanju navika za sigurno korištenje interneta kako
bi im omogućili da iskoriste sve mogućnosti koje nudi internet.
Edukacijom od najranije dobi osnažujemo naše učenike da donose
promišljene odluke na mreži.
II. osnovna škola Čakovec već je godinama članica eSafety
zajednice, a uoči Dana sigurnijeg interneta obnovila je Oznaku
eSigurnosti (eSafety Label), sada po treći puta. Inicijativa
eSafety Label pokrenuta je 2012. godine i predstavlja europsku
uslugu za akreditaciju i podršku školama koja ima za cilj pružiti
sigurno okruženje i pristup internetskoj tehnologiji kao dijelu
iskustva poučavanja i učenja. European Schoolnet pokrenuo je
eSafety Label portal koji se sastoji od javne mrežne stranice i
interne zajednice za registrirane članove. Za dodjeljivanje
Oznake eSigurnosti škola treba ispuniti više uvjeta. Nakon
registracije potrebno je sudjelovati u zajednici dijeljenjem
znanja, resursa, primjera i iskustva te ispuniti upitnik za
procjenu.
Cilj Oznake eSigurnosti je pomoći školama da procijene svoj
pristup internetskoj sigurnosti, kako bi svojim učenicima
osigurala najsigurnije moguće okruženje.