UTJECAJ VIRTUALNE UČIONICE

GRADITELJSKA ŠKOLA ČAKOVEC Nastavnik i učenici otkrili dojmove održavanja online nastave

- Moram pohvaliti većinu naših učenika za besprijekornu suradnju, kao i njihovu ažurnost u pristupu učenju u e-okruženju. Svatko tko želi, u današnje vrijeme pronaći će kanal za komunikaciju! - poručio je profesor Krunoslav Bedi

S ciljem sprječavanja širenja zaraze koronavirusom, učenici diljem Hrvatske od početka proteklog tjedna pohađaju online nastavu organiziranu putem interneta i televizijskih kanala, a komunikaciju s nastavnicima olakšavaju im e-pošta, društvene mreže i mobilne aplikacije.

Kako takav oblik nastave funkcionira u srednjim školama otkrili su nam učenici Graditeljske škole Čakovec i njihov profesor dr. sc. Krunoslav Bedi koji na radnom mjestu nastavnika informatike/računalstva, i stručnih predmeta u okviru struke, radi 26 godina.

– Kad govorimo o e-učenju, trenutačno se nalazimo u specifičnoj situaciji. Okolnosti
koje su se pojavile samo su ubrzale određene IK procese osuvremenjivanja
nastave, a za koje smo se kao nastavnici pripremali već niz godina. Jedan od tih
procesa modernizacije školstva je uvođenje nastave na daljinu – ispričao je Bedi.

S obzirom na situaciju, ubrzana primjena IK tehnologije u nastavi na daljinu, nastavnike nije dočekala nespremnima. U dosadašnjem radu koristili su takozvane hibridne (kombinirane) oblike održavanja nastave. 

– Naime, treba reći da prvi počeci stvaranja uvjeta i uvođenje nastave na daljinu u Hrvatskoj započinju već sredinom prošlog desetljeća pokretanjem projekta E-learning akademije, uspostavom/organizacijom LMS sustava od strane CARNeta (WebCT, Moodle, Loomen), te edukacijom nastavnika i učitelja u primjeni novih IK tehnologija (tutoring, design, management) – naglasio je.

Najveću potporu u svemu tome pružilo je Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Suvremeni procesi digitalizacije škola i provedbe projekata informatizacije samo su nastavak tih aktivnosti.

– Što se tiče pripreme, za efikasnu primjenu online nastave odnosno udaljenog
učenja i poučavanja u virtualnim učionicama, neizostavna su dva čimbenika –
osposobljenost nastavnika, stečene kompetencije tj. vještine i znanja te motivacija
nastavnika, što vrijedi i za učenike. Kao i u klasičnoj učionici odnosno f2f
nastavi, pripremanje materijala i obrazovnih sadržaja za nastavu na daljinu ovisi
o izabranom metodičkom pristupu te nastavničkoj procjeni koji sadržaji će biti
dostavljeni učenicima odnosno koji će polučiti najbolje rezultate i ishode učenja.

Dizajn, didaktički aranžman i način prezentiranja obrazovnih sadržaja u virtualnoj učionici golemi su rezervoar mogućnosti koji uključuje prezentacije, simulacije,
animacije, ankete, upitnici, igre, kvizove.

– Za dobru pripremu nastave udaljenog učenja i poučavanja potrebni su kvalitetni
administratori sustava. U slučaju naše škole, to su naše kolege koji su u roku par
dana pripremili i organizirali LMS sustav, odradivši sve popratne poslove poput upisa
nastavnika, učenika, kreiranje razreda, kreiranje grupa, prava sudionika i slično, 
a isti svakodnevno ažuriraju kako bi svim sudionicima obrazovnog procesa bio
omogućen nesmetani rad. Bez njih rad bi bio otežan, a u krajnjem smislu ne bi bio
ni moguć – dodaje.

Kako online nastava utječe na učenike?

– Današnju “Z” generaciju, naraštaj učenika rođenih između 1996. i 2011.
smatramo digitalnim urođenicima. Osobno, prije bih ih nazvao D-generacijom jer
rastu uz digitalnu tehnologiju. U svakodnevnom životu koriste računala, mobitele,
audio i video tehniku, igraju video igre i koriste različite alate u međusobnoj
komunikaciji putem interneta ili mobilnih telefona. 

Njihovo razmišljanje i poimanje svijeta je drugačije nego naše. S te strane, smatram, a i dosadašnje iskustvo govori mi u prilog tome da ogromni broj učenika pristupa online sustavu učenja bez poteškoća i s time nemaju problema – ističe.

Po prijavi, sustav im na jednostavan i pristupačan način omogućuje praćenje nastave i komunikaciju s razrednikom i/ili predmetnim nastavnikom te pedagoško-psihološkom službom u školi.

S obzirom na tehnologiju izvođenja nastave, a i preporukom ministarstva, u
Graditeljskoj školi Čakovec odlučili su osnažiti i primijeniti sustav Office365 –
besplatnu uslugu i alate koji omogućuju suradnju i komunikaciju između svih
sudionika obrazovnog procesa nastave na daljinu. Učenici već od prije koriste
dodijeljeni korisnički račun @skole.hr.

– Kada govorimo o nastavi na daljinu, ne treba skrivati činjenicu da postoje i
određeni problemi koji neovisno o stupnju razvijenosti sustava e-učenja mogu
doprinijeti različitim vrstama negativnih implikacija i konzekvenci u e-učenju. Poput socijalnog statusa učenika, radne i kulturne navike, financijsko-materijalnog statusa,
dostupnosti interneta, brzine interneta. Dobra, sustavna organizacija promptno
rješava i te probleme.

Moram pohvaliti većinu naših učenika za besprijekornu suradnju, kao i njihovu
ažurnost u pristupu učenju u e-okruženju. Uz primarne, službene kanale,
paralelno komuniciramo i putem e-pošte, društvenih mreža, SMS porukama,
chatom. Svatko tko želi, u današnje vrijeme pronaći će kanal za
komunikaciju! – poručio je Krunoslav Bedi.

Kakvi su dojmovi s online nastave do sada od strane učenika? 

L.T.: Online nastava mi omogućuje više slobodnog vremena. Budim se kasnije što
mi poboljšava učenje, imam više vremena za dovršenje zadataka, nemam tremu
prije ispitivanja, zadaci su zanimljiviji, a mogu i jesti za vrijeme nastave. Loša
strana je to da ne vidim prijatelje.

I. F.: Moji dojmovi vezano uz školu na daljinu su pozitivni. Uspostavljen je sustav
preko kojeg komuniciramo kao razred (timovi), a unutar kojeg su predmeti.
Nastavnici nam šalju različite materijale za učenje i vježbanje (video materijali,
listići za popunjavanje, prezentacije, tekstualni dokumenti…). Komunikacija s
profesorima je jednostavna, kao i s drugim učenicima. Postoje i loše strane, npr.
povremena zagušenost sustava, pa se događa da sustav padne. No, globalno
gledajući, sustav je dobro osmišljen.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije