
Nastavnici Denis Horvat i Kristina Vinković završili su tečaj u Dublinu o projektnoj nastavi i stekli nova znanja za praktično i trajno učenje učenika.
Nastavnici Denis Horvat i Kristina Vinković iz Srednje škole Čakovec završili su u Dublinu sedmodnevni stručni tečaj pod nazivom Project Based Learning (PBL) – Make Students’ Learning Real and Effective! te stekli nova znanja i vještine kako svoje predmete pretvoriti u učenje za život.
Projektna nastava (PBL) jedan je od najučinkovitijih suvremenih pristupa obrazovanju. U središte stavlja učenika koji istražuje, povezuje i stvara nova znanja rješavanjem problema iz stvarnog života. Učitelj pritom preuzima ulogu mentora i vodiča, dok učenici razvijaju akademska znanja i ključne kompetencije poput kritičkog mišljenja, suradnje, kreativnosti i komunikacije. Na taj način znanje ne doživljavaju samo kao „gradivo za ispit“, već kao alat za razumijevanje svijeta i oblikovanje budućnosti.
Horvat i Vinković ističu da ih je iskustvo u Dublinu dodatno motiviralo da nastavu učine što stvarnijom i smislenijom: kada učenici uče kroz projekte, učenje postaje trajno i vrijedno za život.
Osim intenzivnog stručnog usavršavanja, boravak u Irskoj donio im je i bogato kulturno iskustvo. Kroz organizirane posjete i vođene ture upoznali su povijest zemlje – od keltskih korijena i vikinških osvajanja do borbe za neovisnost. Posebno ih je dojmila irska književna baština i priča o Oscaru Wildeu, jednom od najpoznatijih irskih književnika. Tradicionalna glazba, ulice Dublina i gostoljubivost domaćina dodatno su obogatili njihovo iskustvo, potvrđujući da je učenje izvan učionice jednako dragocjeno kao i ono formalno.
Srednja škola Čakovec pozdravlja svoje nastavnike te s nestrpljenjem očekuje nova stručna usavršavanja koja će donijeti svježe ideje u nastavni proces.















