
Proljetni tjedan kreativnosti u Graditeljskoj školi Čakovec obuhvatio je radionice, storytelling i pjesničke večeri.
U Graditeljskoj školi Čakovec, druga polovica ožujka bila je posvećena dolasku proljeća i obilježavanju nekoliko značajnih datuma.
Tijekom desetodnevnog razdoblja, škola je organizirala brojne aktivnosti u povodu Međunarodnog dana sreće, Svjetskog dana poezije, Svjetskog dana Downova sindroma, Svjetskog dana voda i Svjetskog dana pripovijedanja.
Obilježavanje tih dana okupilo je velik broj učenika i nastavnika, ne samo naše škole, već i drugih škola i ustanova.
Pod zajedničkim nazivom “Proljeće u meni” provedene su raznovrsne aktivnosti – od tematskih sati, kreativnih radionica, storytellinga, izrade grafičkih i audiovizualnih uradaka, pa sve do pjesničke večeri, kamishibaija i booktrailera.
Tjedan je započeo u ponedjeljak, 17. ožujka, kada su kolegice iz građevinske i arhitektonske struke, Daninka Kalšan, Tatjana Vadas, Ljiljana Tepavac-Kocijan, te nastavnica geografije Silvija Martišek, održale tematske sate na temu umjetnosti i kreativnosti kroz povijest, s posebnim naglaskom na zelene fasade, za učenike 3.b i 2.c razreda.
Osim toga, kolegice su održale kreativnu radionicu “Proljetne boje”, inspiriranu proljećem, koja je obuhvatila dizajn. Radionica je trajala više školskih sati, a sudjelovali su učenici iz više razreda.
Dan kasnije, 18. ožujka, iste kolegice organizirale su radionicu “Priroda u arhitekturi”, posvećenu održivoj gradnji i ekološkom dizajnu.
Učenici 1.a i 4.b razreda imali su jedinstvenu priliku sudjelovati u stvaranju “Zelenih živih slika”, pri čemu su zamijenili klasičnu učionicu školskim predvorjem, koje su oplemenili prelijepim i unikatnim radovima.
Isto tako su učenici 4.b razreda istraživali inovativne materijale u građevini kroz radionicu „Zeleni beton i bambus kao građevni materijal“, koju je vodila profesorica Srebrenka Pongrac.
U četvrtak smo obilježili Svjetski dan pripovijedanja, kada su nam u goste došle školske knjižničarke Ivana Kramar i Andreja Matić iz OŠ Vladimira Nazora Pribislavec i OŠ dr. Ivana Novaka Macinec.
Zajedno sa svojim učenicama predstavile su japansko putujuće kazalište i pripovijedanje, odnosno kamishibai.
Učenici 1.e razreda uživali su u izvedbi dviju lokalnih legendi: onoj o Crnom grofu i o Pozoju. Učenici su vrlo aktivno sudjelovali u analizi nakon pripovijedanja, izražavajući želju za budućim susretima.
Tjedan nakon, nastavljeni su susreti u znaku storytellinga. Vjeroučiteljica iz OŠ Domašinec, Kristina Kobal, ispričala je učenicama 2.c razreda priču o Isusovom raspeću i posljednjim riječima s križa te održala radionicu izrade križa od vune.
U petak, 21. ožujka, proslavili smo Svjetski dan pjesništva kada je nastavnica Hrvatskog jezika Tamara Novak s učenicima 3.c održala pjesničku večer, u kojoj su učenici čitali i interpretirali odabrane pjesme.
Uz to, ugostili smo mladog međimurskog umjetnika Emanuela Srpaka, koji je održao radionicu kreativnog pisanja. Ova suradnja, inicirana od strane Narodne knjižnice Nikola Zrinski Čakovec, izazvala je oduševljenje među učenicima i želju za novim sličnim projektima.
Učenici 1.a razreda, pod mentorstvom nastavnika informatike Kristijana Fučka, izradili su interaktivne plakate inspirirane proljećem, koji su tijekom cijelog desetodnevnog razdoblja bili izloženi na video zidu škole.
Na video zidu svoje mjesto našli su i radovi 2.k razreda nastali u okviru radionice „Cvjetni ornamenti“ pod mentorstvom Kristine Žižek.
Također, na školskom razglasu emitirana je prigodna radio emisija koju su snimili i montirali učenici 3.d razreda.
Kulminacija manifestacije bila je poziv organizacijskog odbora Booktrailer Film Festivala, koji je u svoj program uključio čak šest videonajava naših učenika, medijskih tehničara 3.d razreda što je iznimno postignuće!
Na kraju, spomenimo kako su organizatori svih aktivnosti bili učenici multimedijske sekcije i medijski tehničari 3.d razreda. Ova manifestacija dio je školskog projekta “Obilježi-zabilježi”, koji učenici provode pod mentorstvom nastavnice Ljiljane Ille i knjižničarke Romine Fic, uz pokroviteljstvo Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
Ove aktivnosti nisu samo obilježile proljeće, već su stvorile prostor za kreativnost, suradnju i zajedništvo, gdje su učenici imali priliku razvijati svoje talente, učiti i povezivati se s različitim kulturnim i obrazovnim institucijama.
Proljeće u Graditeljskoj školi Čakovec pokazalo je da istinska snaga obrazovanja leži u zajedničkom djelovanju i stvaranju zajedničkih iskustava koja nadmašuju okvire učionica i omogućuju učenicima da rastu i osnažuju svoje vještine na najkreativniji način.