VELIKI INTERVJU

OŠ DOMAŠINEC Novi ravnatelj Dario Šincek: Vjerujem u snagu malih promjena koje donose velike pomake

Posljednjeg dana ožujka obavljena je primopredaja dužnosti ravnatelja u Osnovnoj školi Domašinec, što je označilo kraj jednog razdoblja i početak novog

Nakon 10 godina i dva mandata na čelu škole, s funkcije ravnateljice otišla je Martina Kivač, magistra teologije, a njezino mjesto preuzeo je Dario Šincek, diplomirani učitelj.

Novi ravnatelj OŠ Domašinec dolazi iz malog sela Koretinca u Varaždinskoj županiji, mirnog mjesta petnaestak minuta vožnje udaljenog od Varaždina. Star je 39 godina, a trenutačno se skrasio u obiteljskoj kući, gdje živi s roditeljima, bakom i djedom i njihovim životinjama.

Volim mir koji pruža selo, ali i blizinu grada kad zatreba. Tu sam pronašao svoj ritam – između prirode, obitelji i svakodnevnih sitnica koje čine život lijepim”, otkrio nam je ravnatelj Šincek na početku našeg razgovora.

Uzvišeno zvanje

Njegov obrazovni i profesionalni put pun je truda, ulaganja u sebe i, posljedično, velikih uspona.

Opću sam gimnaziju završio u Srednjoj školi Ivanec, gdje sam stekao široko obrazovanje koje mi je omogućilo kvalitetnu pripremu za nastavak školovanja. Nakon mature upisao sam Učiteljski fakultet, odsjek u Čakovcu, smjer učitelja razredne nastave s pojačanim programom iz nastavnog predmeta informatike.

Tijekom studija stekao sam čvrste temelje iz stručnih predmeta, kao i iz pedagogije, metodike i psihologije, ali i vrijedno praktično iskustvo kroz razne oblike nastavne prakse. Po završetku studija zaposlio sam se u Osnovnoj školi Domašinec, gdje radim i danas.

San da budem netko tko nadahnjuje i usmjerava mlade na njihovom putu odrastanja prati me cijeli život – danas taj san živim kroz učiteljski poziv.”

Učiteljsko zvanje doista je uzvišeno zvanje, rad s učenicima prava je radost, što potvrđuje i ravnatelj Šincek: “Najviše me veseli upravo prenošenje ljubavi prema učenju i znanju svojim učenicima – ne kao obavezi, već kao čudu koje traje cijeli život.

Veseli me kad vidim kako se otvaraju novim idejama, kada počinju postavljati pitanja, istraživati, razmišljati svojom glavom. To su trenuci u kojima se rađa iskra znatiželje, kada djeca otkrivaju svoje talente te počinju vjerovati u sebe. U radu s učenicima naglasak stavljam i na oblikovanje karaktera, razvijanje osjećaja za pravednost, poštovanje i suosjećanje.”

Prilika za poboljšanje

Iako je rad s učenicima zahvalan posao koji višestruko vraća uloženo vrijeme i trud, učiteljsko zvanje ima i drugu stranu – administracija, pripreme, programi, roditeljski sastanci… Sigurno postoje neki aspekti posla koje valja poboljšati.

Priliku za poboljšanje učiteljskog zvanja vidim u znatno većoj autonomiji učitelja. Učitelji bi trebali imati više slobode u osmišljavanju i provođenju nastave. Trebali bi biti oslobođeni prekomjerne birokracije i rigidnosti sustava koji je trenutno previše usmjeren na zadovoljenje forme, a premalo na stvarni sadržaj i potrebe učenika.

Također, školski sustav treba postati prohodniji i otvoreniji – spreman na suradnju s vanjskim suradnicima, stručnjacima i širom zajednicom. Škola ne bi smjela biti zatvoren sustav, već prostor aktivnog sudjelovanja u životu zajednice.

Naglasak bi trebalo staviti na praktične vještine, istraživanje i projektni rad – načine učenja koji potiču kreativnost, suradnju i kritičko mišljenje. Učitelj koji ima povjerenje, slobodu i podršku sustava može učenicima ponuditi puno više od pukog prenošenja gradiva – može ih voditi prema znatiželji, samostalnosti i stvarnom razumijevanju svijeta”, rekao je ravnatelj Šincek.

Podrška kolega, učenika i roditelja i planovi za školu

Prvi dani u novoj ulozi bili su mu dinamični, ispunjeni uzbuđenjem, odgovornošću i mnoštvom dojmova. “Iako je prijelaz iz učiteljske u ravnateljsku poziciju velika promjena, osjećam spremnost suočiti se s izazovima koje ta uloga donosi.

Najviše me veseli podrška kolega i pozitivna podrška od strane učenika i roditelja. Svjestan sam da je svaki početak prilika za učenje, pa s velikim zanimanjem upoznajem sve segmente upravljanja školom, slušam potrebe kolega, roditelja, zajednice i razmišljam o načinima kako zajedno možemo unaprijediti školski život.

Iako ritam rada donosi novu dinamiku i zahtjeva širu odgovornost, osjećam da sam na pravom mjestu gdje mogu doprinijeti razvoju škole i lokalne zajednice, inspirirati i biti dio promjene”, rekao je Dario Šincek, te je ukratko objasnio kako namjerava upravljati školom i planira li uvesti kakve novosti.

Svaki ravnatelj unosi svoju misiju i viziju u upravljanje školom, pa tako i ja. Vjerujem u snagu malih promjena koje, ako su promišljeno vođene i dosljedno provedene, s vremenom donose velike pomake u rezultatima i ukupnom ozračju škole.

U tom duhu, moja namjera nije uvoditi nagle ili nametnute promjene, već postepeno osluškivati potrebe učenika, učitelja i roditelja te zajednički stvarati prostor u kojem će svatko moći rasti i napredovati.

Poseban naglasak želim staviti na razvoj kompetencija za cjeloživotno učenje kod učenika i nastavnika, ali i na širenje izvannastavnih aktivnosti koje će obogatiti svakodnevni život učenika.

Otvoren sam za nove ideje, suradnju s lokalnom zajednicom i projekte koji će naše učenike učiniti samostalnijima, odgovornijima i znatiželjnijima. Također, veliku pažnju posvetit ćemo prostoru škole – želim da ona bude mjesto u koje se rado dolazi, prostor sigurnosti, poticaja i pripadnosti.

Naša škola ima velik potencijal i siguran sam da ćemo zajedničkim trudom, korak po korak, graditi školu u kojoj će svako dijete imati priliku razviti svoje talente i osjećati se viđeno, podržano i motivirano.

Neraskidiva veza s učenicima

U novoj ulozi će više raditi s roditeljima i nastavnicima, a malo manje s učenicima. Nekim je ravnateljima i nastavnicima rad s djecom lakši, nego rad s odraslima, a nekima obrnuto.

Rad s djecom i rad s odraslima podjednako su inspirativni i izazovni, ali na različite načine. Djeca su spontana, radoznala i otvorena za učenje, što često unosi posebnu energiju i toplinu u rad. Međutim, zahtijevaju više prilagodbe, strpljenja i kreativnih pristupa jer su u procesu oblikovanja stavova, vještina i razumijevanja svijeta.

S druge strane, rad s odraslima donosi dublje razgovore, bogatije životno iskustvo i mogućnost refleksije, ali može biti izazovan zbog čvršće formiranih stavova, uvjerenja i eventualnog otpora prema promjenama.

U konačnici, ni s jednom skupinom nije ‘lakše’ – svaki rad nosi svoje specifične ljepote i prepreke, a prava vrijednost dolazi iz prilagodbe, empatije i razumijevanja potreba onih s kojima radimo.”

Za kraj smo ravnatelja Šinceka upitali kako su njegovi učenici reagirali na vijest da će postati ravnatelj te da im više neće predavati. “Kada su učenici saznali da prelazim na ravnateljsku poziciju, njihova reakcija bila je dvojaka – bilo je čestitki, ali i vidljive sjete.

Ispod osmijeha osjećala se iskrena nelagoda – nekima je bilo žao što više neću biti njihov učitelj. Bilo im je teško zamisliti svakodnevicu bez našeg uobičajenog ritma, šala i razgovora.

I moram priznati, iako je meni to bio važan korak naprijed, upravo njihova reakcija pokazala mi je koliko je naš odnos bio kvalitetan i koliko smo dobro funkcionirali zajedno. To mi je puno značilo – ne kao potvrda titule, nego kao potvrda dobrog rada s djecom”, odgovorio je Šincek te naglasio na završetku našeg razgovora:

Za kraj bih želio iskoristiti ovu priliku i iskreno zahvaliti bivšoj ravnateljici Martini Kivač na predanom vodstvu u proteklih deset godina, svim djelatnicima škole, školskom odboru, kao i roditeljima i cijeloj lokalnoj zajednici na neizmjernoj podršci i povjerenju koju su mi ukazali.

Želimo puno uspjeha u radu te mnogo zadovoljnih učenika, roditelja i kolega novom ravnatelju Osnovne škole Domašinec, Dariju Šinceku.

Iz naše mreže
Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije