PLEŠKOVEC

GLAS UČENIKA ‘Hvala Vam na divnoj školskoj godini provedenoj u smijehu i zabavi’

Na kraju nastavne godine učenici imaju prilike sami kreirati nastavu Matematike u idućem razredu

Tijekom nastavne godine učenici vrijedno sakupljaju ocjene iz Matematike. Na kraju nastavne godine uloge se na kratko zamjenjuju. Učitelj Matematike Željko Kraljić iz OŠ Ivana Gorana Kovačića Sveti Juraj na Bregu daje prigodu učenicima ocijeniti i komentirati njegov rad. Kako on tijekom godine bilježi i ocjenjuje rad svojih učenika tako je i njima dana prigoda ocijeniti i komentirati što se njima sviđa ili ne sviđa te mogu davati vlastite prijedloge kako poboljšati nastavu Matematike.

Radi se preko Google obrasca i učenici anonimno ispunjavaju upitnik. Cilj ovakvog rada je sakupiti informacije od učenika što im se sviđa u radu i što bi htjeli da se nastavi na isti način, što im ne odgovara i čega bi htjeli imati više u budućim razredima. Malo je vjerojatno da će netko to otvoreno reći učitelju pa na ovakav način učenici imaju prigodu sami utjecati na nastavu Matematike, a učitelj rado prihvaća njihove ideje i realizira ih u narednoj nastavnoj godini. Kako se ovako radi više godine zanimljivo je usporediti odgovore na pitanja iz različitih generacija učenika i vidjeti kako se mijenjaju prioriteti i prijedlozi učenika.

Početna uputa anonimna upitnika je: “Pažljivo pročitaj svaku rečenicu i ocijeni od 1 (najslabija ocjena) do 5 (najbolja ocjena). Kako u školi ocjenjujemo tebe sada ti možeš iznijeti svoje ocjene za tvrdnje koje su pred tobom.”

Tvrdnje koje učenici ocjenjuju tiču se zanimljivosti predmeta, koliko je način tumačenja motivirajući, je li atmosfera radna i opuštena, dopušta li disciplina dobar rad, jesu li satovi dobro iskorišteni, je li učitelj glasan i razgovijetan, koliko su tumačenja gradiva jasna i primjerena, hoće li učitelj ponoviti i dopuniti gradivo ako se to od njega traži, jesu li učenici aktivno uključeni u rad, ako se pazi na satu koliko treba raditi kod kuće, vidi li se svrha predmeta i njegova veza sa životom, odnosi li se učitelj prema učenicima s poštovanjem i razumijevanjem, može li se s učiteljem uvijek i bez problema razgovarati, koliko kod usmenog ispitivanja učitelj nastoji smanjiti napetost i pomoći učeniku da što bolje pokaže svoje znanje, ima li za pisanu provjeru dovoljno vremena, koliko su pitanja za pisani ispit dovoljno uvježbana i jasna, koliko učiteljeve ocjene i komentari djeluju poticajno i motiviraju za učenje, ocjenjuje li učitelj pravedno te je li preblag ili prestrog.

Uz pitanja u kojima učenici ocjenjuju određenu kategoriju od 1 do 5 dodana su još i četiri otvorena pitanja pa donosimo pitanja i neke od odgovora tri generacije učenika.

(1) Što ti se sviđa u radu učitelja?


– Da dobro objasni gradivo.


– Da baš voli svoj posao.


– Jasnoća.


– Što možeš s njim razgovarati.


– Objašnjavanje kada nešto nije jasno.


– Dok nam priča viceve.


– Jednakost prema svima i briga za nas.


– To što objašnjava s primjerima u svakodnevnom životu


– To što se učitelj šali pa nema toliko napetosti.


– To da nam sve objasni ili ako nismo čuli ili pak nešto ne razumijemo ponovi.


– Da nije preozbiljan, na satu se zna i šaliti.


– Sviđa mi se što nam uvijek pokuša objasniti gradivo na lakši način.


– Komunikacija sa učenicima.


– To što je uvijek veseo.


– Glasni govor.


– Zabavan je i uvijek pomaže.


– Kako uz pomoć svojeg života objašnjava matematiku i zadatke.


– Ta opuštena atmosfera.


– Zabavan je, razumljivo i uz razne zadatke objašnjava gradivo-


– To što je učitelj pravedan jednako prema svima.


– Volja za učenjem.


– Učitelj je jako dobar, daje nam motivacije i primjere da nam gradivo iz matematike bude jasnije, spreman je pomoći učenicima i ima dobar odnos prema svim učenicima. Zanimljiv je.


– Pomaže u radu.


– Kod njega nikada nemam problem sa zasluženim ocjenama, sviđa mi se što matematiku čini zanimljivom kroz igru i svakodnevne primjere primjene matematike.


– Glasan je i objašnjava ako nešto nije jasno.


– Glasan je i jasan te pokušava objasniti gradivo najbolje što može.


– Učitelj nam iz svojih iskustava i anegdota daje primjere u kojima pokazuje potrebu za računima u svakodnevnom životu te osjećaj za procjenu.


– Sviđa mi se da je pošten i da spaja gradivo sa stvarnim životom.


– To što ne rješavamo samo zadatke iz udžbenika nego imamo i praktične radove uz koje učimo kroz igru.
– Uvijek razjasni svaku nejasnoću.


– Puno se šali na satu.


– Način na koji pomaže i objašnjava gradivo. Što ne radimo ozbiljno ponavljanje, već kroz zabavu ponavljamo.


– Sviđa mi se što kroz zabavu učimo puno toga.


– Strpljenje, lijepo objašnjavanje gradiva, zadaće za koje mogu dobiti dobru ocjenu, kada za Valentinovo moramo jedni drugima poslati pismo, kada prije ispita prođemo kroz svako pitanje (slično) koje će biti u ispitu, učitelj mi uvijek pojasni ako nešto ne razumijem i uvijek je sretan kada ga pitam, nisam pod stresom na satu kao što bih bila na nekim ostalim.


– Uvijek nam priča svoje životne dogodovštine.


– Da svakome kome treba pomoći uvijek pomogne.


– Pozitivna atmosfera.


– Sviđa mi se to da je učitelj jasan, razgovijetan i direktan. U svoj rad uključuje učenike te time postiže lakše i brže stjecanje gradiva. Ako je nešto nejasno sviđa mi se to da učitelj uvijek daje sve od sebe kako bi učenici mogli razumjeti. Učitelj je organiziran i daje svoj maksimum na nastavi i to je za svaku pohvalu. Ocjenjuje pravedno i nije popustljiv…


– Da nas uvijek uspije nasmijati.


– Ako nešto ne razumijemo učitelj pojasni.


– Sviđa mi se njegova upornost i poticanje na učenje.


– Usmeni ispiti nisu napeti.


– Njegovo poštovanje prema nama i razumijevanje.


– Sviđa mi se to što je glasan i jasan.


– Njegov humor i rad s djecom.


– To što je uvijek jasan i ponovi nešto 100 puta ako treba. Volim kako povezuje matematiku sa svakodnevnim životom gdje nam pokaže da će nam matematika stvarno trebati. Kreativnih radova ne nedostaje.


– Sviđa mi se što nas učitelj motivira svojim šalama.


– Marljiv je, druželjubiv, zabavan.


– Zabavan je i ne bojim se da ako ću nešto krivo reci da će se derati.


– Sve dobro objasni i na kraju godine radimo nešto opuštajuće-


– Ima smisla za humor.


– Učiteljeve životne priče.


– Pokušava nam pojednostaviti gradivo kako bi ga lakše shvatili.


– Lako rečeno, sve. Po ovim pitanjima se iskazuje sve vrline učitelja.


– Strpljenje.


– Pomaganje pri nejasnoćama te je jasan i glasam pri objašnjavanju gradiva.


– Sve potrebne stvari koje su zadane su jasne i zna se što se kako to treba napraviti i kada.


– Sviđa mi se da se učitelj trudi i bitno mu je da svaki od nas dobro savlada gradivo i maksimalno iskoristi svoj potencijal. Također sviđa mi se da nam dopušta da puno toga radimo sami.


– Što nam daje zanimljive projekte.


– Što brine za nas i ako nekom nešto ne ide on uskoči i pomogne kako god može.


– Duhovitost.


– Što nam sve objasni za ispit.


– Što je pravedan i trudi se oko svakog učenika.


– To što mogu nešto pitati i dobit ću jasno objašnjen odgovor.


– Sviđa mi jer predaje na zabavan način.


– Razgovijetno i glasno govori.


– Što je uvijek glasan, razgovijetan i uvijek je veseo.


– Uvijek rado ponovi što mi je nejasno bez da se naljuti ili da me omalovažava radi toga poput nekih učitelja i zato me nije strah pitati pa tako imam i bolje ocjene. Pošto glasno govori lakše mi je fokusirati se na satu.
– Učitelj nas na zabavni način uči matematiku.


– Sviđa mi se što je naš učitelj uvijek dobre volje i rado pomaže kad netko ne razumije gradivo.


– Sviđa mi se što je zabavan.


– To što je dosta glasan.


– Dobro objasni gradivo.


– Razumljivost, način predavanja.


– Pa to što će ti on gradivo uvijek objasniti koliko god puta trebalo, samo moraš podignuti ruku. Sviđa mi se način na koji objašnjava gradivo. ne znam kako to uspijeva, ali tako sva gradiva uvijek dobro objasni, makar ona bila jako ‘teška’. Sviđa mi se i njegov pristup prema učenicima, uvijek mogu zatražiti dodatne satove, listiće za vježbu, pitati ga 100 puta istu stvar. Volim kad priča životne priče, kako on to veli, uvijek nešto izvučem iz njih. Znala sam dosta izostajati iz nastave, lako smo se dogovorili što se tiče izostanaka s ispita. Sve u svemu, samo tako neka nastavi jer on je mađioničar od učitelja.

(2) Koje su tvoje najveće primjedbe na rad učitelja?


– Nema nešto previše, možda da daje malo manje zadaće u nekim slučajevima npr. ne dvije strane svaki parni zadatak, ali to je bilo više u 5. i 6. sad ne već toliko.


– Previše malih ispita iz kojih bismo svi trebali dobiti 5, a više od pola razreda dobije 1.


– Puno se šali.


– Nemam. Odlično obavlja svoj posao.


-Imamo previše malih pisanih provjera.


– Što prebrzo piše na ploči.


– Pa možda što se tiče praktičnih zadataka, oni oduzimaju previše vremena, znam da nam učitelj da dovoljno vremena da bi smo to odradili, ali što se matematike tiče, mislim da je to ipak malo previše. Inače, zadaci su super i uživam ih raditi i nakon njih se osjećam sposobno, samo velim za većinu zadataka se učitelj podcijeni pa veli da nam za to treba sat- sat i pol dok evo meni recimo treba 2-3 sata uz malu pomoć roditelja, a ako radim sama onda i do 4 sata.


– Puno ocjena.


– Nemam primjedbu na rad učitelja.


– Da nam daje previše zadaće.


– Ponekad možda prebrzo govori.


– Puno piše.


– Previše očekuje od pojedinih učenika.


– Ispiti imaju premalo bodova.


– Nekada je malo preozbiljan.

(3) Što bi učitelj prema tvom mišljenju, mogao učiniti da bi njegov rad bio još bolji?
– Više praktičnih radova.


– Manje zadaća.


– Učitelj bi mogao za još bolji rad u nastavi uvesti više grupnih radova.


– Malo više praktičnih satova.


– Ništa, ne možeš poboljšati najbolje.


– Možda da bismo išli malo više van.


– Kada netko pita za objašnjenje zadaće neka učitelj to riješi, a ne osoba koja ne zna.


– Mislim da bi mogao češće zadavati kratke pisane provjere kako bi učenici imali što više ocjena.


– Više vježbati s nama prije ispita


– Ništa. Učiteljev rad je odličan.


– Manje kratkih ispita.


– Njegov rad je savršen i ne bi ga trebalo mijenjati.


– Malo manje domaće zadaće.


– Biti takav kakav je bio i do sad.


– Sporije pisati.


– Mogao bi učiniti sat boljim da bi igrali više matematičkih igrica.


– Više se vani igrati


– Više praktičnih vježbi na satu.


– Manje ocjena.


– Neka ostane tako kako je.


– Malo lakši ispiti i ako se učiš teško je dobiti 5.


– Moramo mi učenici biti bolji.


– Probati nove načine za učenje gradiva, neke nove igre kroz koje bi mogli naučiti što je potrebno.

(4) Ako želiš još nešto napisati za kraj sada napiši…


– Naš učitelj je jedan od najboljih. On je zabavan, pravedan, dobroćudan, voli pomagati, uvijek ima osmjeh na licu. Zna kako sat načiniti zanimljivim i zabavnim svojim lovačkim pričama. Naš učitelj se brine za nas, uvijek nam pomogne, ako ne razumijemo neki zadatak, pomaže kad nam je teško i zna kako nekom uljepšati dan. Naš učitelj je jednostavno najbolji.


Hvala Vam na ovoj divnoj školskoj godini provedenoj u smijehu i zabavi.


Hvala Vam na trudu i radu oko nas, i to što sigurno ostajete duže budni u noći kako bi naših 45 ili 90 minuta iskoristili maksimalno, i da bi nama bilo zabavno. Hvala i bez brige, vidi se Vaš trud, koji nama uljepša matematiku da to nisu samo brojke nego i nešto što će nam trebati u životu.


– Hvala Vam na velikom trudu sve četiri godine, bili ste najbolji učitelj i stvarno ćete mi nedostajati.


– Hvala za ovih lijepih 4 godine. Puno smo naučili, a ponekad se i mučili. Uvijek ću pamtiti vaše satove i drago mi je što ste nam baš vi bili učitelj matematike. Hvala Vam puno!


– Hvala Vam za ovih 4 godine. Hvala za sva znanja koje Ste nam prenijeli i na vrijeme koje Ste proveli s nama. Hvala Vam od srca i drago mi je što se Ste baš Vi bili naš učitelj.


– Hvala Vam što ste se trudili tijekom ove godine naučiti nas gradivu i niste odustajali. Ništa.
– Hvala Vam što se trudite!


– Učitelj je odličan.


– Molim vas dajte manje domaće zadaće.


– Nadam se da ću se poboljšati u matematici i hvala Vam na dobroj i zabavnoj nastavi.


– Hvala učitelju da imate poštovanja prema nama.


– Sviđa mi se način učenja na satu.


– Sviđa mi se rad učitelja zato što potiče na lakše učenje.


– Nitko od učitelja ne radi na takav način na koji radite vi, to mi je super.


– Htio bih samo napisati da sam sretan što je učitelj koji je pravedan prema svima i koji radi stvarno kvalitetno na satu i trudi se da svi razumiju što on hoće zapravo objasniti.


– Hvala Vam što ste matematiku učinili zanimljivijom i boljom!


– Hvala na uspješno provedenoj godini. Vaš rad smatram učinkovitim za cijeli život.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije