UZ ZANIMLJIVU RADIONICU

II. OŠ ČAKOVEC Obilježili Svjetski dan šuma i Svjetski dan voda

Obilježavanje Svjetskog dana šuma i Svjetskog dana voda u II. OŠ Čakovec

Nakon dugih i hladnih zimskih mjeseci priroda se polako
budi. U mjesecu ožujku počinje proljeće i novi razvojni ciklus
biljnog i životinjskog svijeta. GLOBE-ovci II. osnovne škole
Čakovec i ove godine potakli su učenike 4.a i 4.b razreda
na  simbolično obilježavanje prvog dana
proljeća, Svjetskog dana šuma (21.3.) i Svjetskog dana voda
(22.3.). 

>> II. OŠ ČAKOVEC Obilježili Svjetski dan šuma i Svjetski dan voda

Budući da su učenici GLOBE programa izradili istraživački
projekt o Bajkovitoj šumi, prikupili su podatke o povijesnim
likovima i mitološkim bićima iz tematskog parka u Bajkovitoj
šumi, (Veronika Aurora Zrinski, Juraj Zrinski, šumska vila,
patuljak, Baba Roga i Pozoj). Nakon proučavanja sadržaja i
prikupljanja podataka o legendama i povijesnim događajima našeg
zavičaja, odlučili su povezati ove zanimljivosti i pripremiti
radne materijale za edukativnu radionicu malih ekologa.

U uvodnom djelu učenici su podijeljeni u radne skupine.
Pogledali su uvodnu priču u kojoj su upoznali 
povijesne likove i mitološka bića Bajkovite šume te dobili upute
za provedbu radionice. 

1. skupina – Juraj Zrinski

Učenici prve skupine su kroz priču upoznali povijesnu osobu
Jurja Zrinskog, proučavali sadržaje o općim karakteristikama,
vrstama i gospodarskom značenju šuma u Republici Hrvatskoj i u
svijetu. Izradili su prvi dio eko slikovnice koji su upotpunili
sadržajima o šumi.

2. skupina – Veronika Aurora
Zrinski

Učenici ove radne skupine upoznali su kroz priču Veroniku
Auroru koja živi pored čiste i biserne rijeke. U radnim
materijalima istraživali su što je tekućica, dijelove riječnog
toka te biljni i životinjski svijet u vodotocima. Praktično su
izradili drugi dio eko slikovnice i istaknuli važne pojmove o
ekosustavu tekućice.

3. skupina – Šumska vila

“U Bajkovitoj šumi viluje mala vila. Ako joj se
svidite, prići će vam u obličju kakve životinjice. Ugledate li u
šumi krug od gljiva, nikako ne ulazite! To je trag vilinskog
plesa. Ugledate li mahovinu na kamenu, znajte da je ovdje
predahnula šumska vila. Začujete li brujanje nalik udaljenom roju
pčela, to je njena čarobna pjesma.” https://www.bajkovita-suma.eu/

Nakon priče o maloj Šumskoj vili učenici su motivirano
izrađivali materijale za treći dio slikovnice. Istraživali su
sadržaje o šumskim životinjama i pregledno ih prikazali u radnim
materijalima.

4. skupina – Šumski patuljak

Učenici četvrte radne skupine bili su oduševljeni zadacima
i sadržajima koje su rješavali i istraživali o šumskim
životinjama, njihovoj mladunčadi i načinu prehrane u šumama 
(divlja svinja ,vjeverica, kunica i lisica).

Uspješno su izradili četvrti dio eko slikovnice.

5. skupina – Baba Roga

Dio priče o Baba Rogi učenici su slušali vrlo pažljivo.
Naučili su da šuma miruje u zimskom dijelu godine i uočili da je
to jako važno. Kada lišće ne bi otpalo, u zimskom bi se periodu
smrzlo, a i na grane sa lišćem mogla bi se nakupiti veća količina
snijega te bi pritisak bio veći i samim tim došlo bi do češćeg
pucanja grana. Shvatili su da je “Baba Roga” dobra starica koja
uspavljuje šumu u kasnu jesen. Ova skupina učenika je objasnila
proces mirovanja vegetacije u šumi i slikovito prikazala
edukativne sadržaje.

6. skupina – Pozoj

Proljeće je vrijeme kada se šumska priroda raduje suncu i
toplini! A tada se budi i međimurski pozoj (zmaj). Kroz priču i
igru učenici su slikovito prikazali vjesnike proljeća i proljetno
buđenje prirode.

U završnom dijelu radionice učenici su prezentirali svoje
slikopriče i sadržaje koje su istraživali.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije