Desetero učenika 8. razreda OŠ Strahoninec, Elena, Zara, Maja, Hela, Toni, Lukas, Marko, Vid, Jakov i Mihael, u pratnji učiteljica Tamare Vidović i Snežane Nedelkovske, sredinom travnja, sudjelovalo je na mobilnosti u mađarskom mjestu Santovu, u školi ''Hrvatski vrtić, osnovna škola i učenički dom Santovo’’
U isto vrijeme, ravnatelj škole Josip Šipek i učitelj Ivan Dominik u školi su obavljali aktivnosti promatranja nastave (job shadowing). Mobilnosti su organizirane kao dio akreditiranog KA1 Erasmus+ projekta kojem je cilj podizanje kvalitete nastave, profesionalni razvoj učitelja, vođenje brige o okolišu, građanski odgoj i razvoj europskog identiteta za sve učenike kroz međunarodnu suradnju, a kojeg vodi učiteljica Tea Horvatić.
Santovo je mjesto na tromeđi Hrvatske, Mađarske i Srbije u kojem živi dobro organizirana hrvatska zajednica. Na početku boravka u Santovu, hrvatski učenici i učitelji imali su prilike upoznati se sa školom i aktivnostima učeničkog doma. Hrvati na prostoru Santova žive više od tristo godina i vrlo su usmjereni na očuvanje svoje tradicija , kulture i jezika.
Učenici su prisustvovali nastavnim satima hrvatskog jezika, informatike, matematike, jezičnim vježbama, tjelesno-zdravstvenoj kulturi te satovima zbornog pjevanja. Također, tijekom popodnevnih sportskih aktivnosti učenici su imali prilike odmjeriti svoje snage u košarci i odbojci. Tijekom večernjih sati u učeničkom domu učenici su se okušali u različitim društvenim igrama, plesu i karaoke pjevanju.
Posjetili su Šokački muzej, izložbu Szurcsik vezane uz kulturno naslijeđe i povijest Hrvata u Mađarskoj i kip kip Blažene Djevice Marije, najviši na svijetu (10,53 m). Tijekom izleta u Baju, domaćini su organizirali posjet Centru bačkih Hrvata i bunjevačkoj kući, a izlet zaokružili šetnjom do vidikovca pokraj Šugovice, riječnog rukavca i pritoka Dunava.
Petak je bio rezerviran za putovanje u Baćin gdje se održavao Županijski svibanjski festival hrvatskih škola u tom dijelu Mađarske.
Družeći se sa svojim hrvatsko mađarskim vršnjacima, učenici su naučili su o kulturi, načinu života, sličnostima i razlikama između dviju država te razvijali jezične kompetencije. Učitelji su uspoređivali školski sustav i metode rada u nastavi. Na kraju mobilnosti bilo je vrlo teško oprostiti se od novih prijatelja.
Treba napomenuti da se za ovu mobilnost koristio zeleni prijevoz što znači da su učenici i učiteljice putovali u Santovo kombijem i automobilom, što je u skladu s jednim od ciljeva projekta, a to je briga o okolišu.