Petnaest nastavnika je kroz opsežna i interaktivna predavanja te praktične vježbe prošlo teme važne za obrazovanje romskih učenika
Prošlog su tjedna u okviru projekta HEDROM nastavnici Gospodarske
škole sudjelovali na osposobljavanju za rad s učenicima romske
nacionalnosti. Osposobljavanje je održano u prostorima
Gospodarske škole, a proveli su ga partneri iz POU Čakovec,
Mario Zamuda i Ivica Jeđud.
Petnaest nastavnika je kroz opsežna i interaktivna predavanja te
praktične vježbe prošlo teme važne za obrazovanje romskih
učenika. Teme su obuhvaćale upoznavanje romske kulture, jezika,
identiteta i povijesti, podatke o Romima u obrazovnom sustavu,
pedagoški rad s učenicima romske nacionalnosti te važnosti dobre
prakse i razredne klime za romske učenike. Na kraju
osposobljavanja organiziran je posjet romskom naselju Orehovica
gdje je sve sudionike dočekao Dragan Ignac iz
Udruge za obrazovanje Roma – “Uzor” koji je podijelio zanimljive
informacije o nastanku i životu u naselju Orehovica kao i
obrazovanju Roma.
HIGHER EDUCATION FOR ROMA (HEDROM) projekt je koji za cilj ima
izradu programa osposobljavanja kako bi se osnažili nastavnici
koji podučavaju u srednjim školama za rad s učenicima romske
nacionalnosti čime će se nastojati spriječiti rano napuštanje
školovanja i neuspjeh u procesu obrazovanja. Do sada su već
provedene aktivnosti: sekundarno istraživanje o broju učenika
romske nacionalnosti, fokus grupni razgovor s učenicima romske
nacionalnosti koji su završili obrazovanje, fokus grupni razgovor
s nastavnicima koji predaju ili su predavali učenicima romske
nacionalnosti kao i intervjuiranje učenika koji su uspješno
završili srednjoškolsko obrazovanje te se zaposlili, a prošlog
tjedna i osposobljavanje nastavnika za rad s učenicima romske
nacionalnosti.
Preostala je još jedna, posljednja aktivnost, a to je
predstavljanje priručnika za osposobljavanje nastavnika za rad s
učenicima romske nacionalnosti što će ujedno biti i završetak
projekta.