Od prvog dana ove godine cijene u Hrvatskoj se izražavaju samo u eurima pa je i prvi sati matematike u Svetom Jurju na Bregu posvećen ovoj temi
Učenici su imali nekoliko igara i natjecateljskih zadataka u
kojima je bila bitna njihova procjena o cijenama određenih
proizvoda u trgovini i automobila.
U međupredmetnoj temi poduzetništvo jedna od točaka je ekonomska
i financijska pismenost, a ovo je aktualna tema koja se ovog puta
povezala sa satom matematike.
Najprije je odigrana igra u pet krugova u kojoj se tražio
Najprodavač/ica 2023. godine. Učenici su trebali
procijeniti vrijednost u eurima proizvoda iz trgovine kao što su
deterdžent, majica, tepih, toster, pribor za jelo itd. Računali
su razliku svoje procijenjene vrijednosti i stvarne vrijednosti
proizvoda.
Učenik koji je na kraju imao najmanju razliku stvarne i
procijenjene vrijednosti je pobjednik. U prvom krugu je bilo pet
proizvoda, u drugom četiri, u trećem tri, u drugom dva i u
posljednjem krugu jedan proizvod. Igra u kojoj je potrebno nešto
učeničkog iskustva i sudjelovanje u praćenju kućnog budžeta i
njegovom racionalnom trošenju.
Nerijetko se čuje od učenika da je sve jeftino i malo košta jer
obično roditelji plaćaju i djeca nemaju ni iz daleka osjećaj
kolika je stvarna cijena nečega i koliko nešto jeste jeftino ili
skupo.
Druga igra bila je vezana uz cijene automobila. Najprije su
učenici upoznati s brojnim brojčanim podacima koji su vezani uz
jedan automobil pa im je pokazan konkretni primjer prodaje
automobila u auto kući da bi potom čuli zanimljivosti da na
svijetu ima oko 1.5 milijardi automobila te da je u Hrvatskoj
2021. godine bilo oko 2.5 milijuna registriranih motornih vozila.
Zadatak učenika je bila procjena cijene određenog automobila te
su se igrom u grupi sakupljali bodovi. Namjera i namjena igre je
bila stvaranje osjećaja vrijednosti automobila te poboljšati
procjenu učenika kolika je cijena određenog automobila.
Neki od automobila čiju cijenu su trebali probati pogoditi su:
Alfa Romeo Stelvio 2,2 MJT Veloce Q4 ATX8, Aston Martin DBS 770
utimate coupe, BMW X6 M competition, Jaguar XE premium D204 A8
RWD, Audi A6 Avant 40TDI Quattro, Mercedes-Benz GLC, Mazda CX-5
G165, Ferrari 296 GTB, Fiat 500 1,0 GSE Dolcevita, Citroën C4 X
PLUS PureTech 130 EAT8, Lamborghini Huracan LP580, Tesla Model S
100D AWD, McLaren GT V8 biturbo, Porsche Panamera 4 E-Hybrid
Platinum Edition, Rolls-Royce Ghost Series II 6.6 V12, Maserati
Grecale Trofeo, Ssang Yong Musso 2,2 XDI Ultimate i mnogi
drugi znani ili manje znani automobili.
Kako je često i uobičajeno učeničko pitanje što će nam matematika
u životu učenici su dobili istraživački zadatak na temu
Matematika jednog automobila. Sami trebaju odabrati jedan
automobil koji god žele te za njega pronaći što više brojčanih
podataka. Uz to sami trebaju osmisliti tri matematička tekstualna
zadatka sa stvarnim i realnim brojevima o tom automobili i
riješiti te zadatke.
Učenicima petih razreda ovo će dobro doći za ponavljanje
prirodnih brojeva te kao najava teme Decimalni brojevi, dok će
učenicima osmih razreda dobro doći u temi profesionalno
usmjeravanje jer im u lipnju slijede upisi u srednje škole pa se
možda netko nađe u automobilskom svijetu.
Svima će dobro doći ova automobilska tema kada dođu na prag
punoljetnosti i sami će sjesti za upravljač i pokazati
koliko su samostalni i odgovorni na cesti. Tada će im biti jasno
koliko je znanje – imanje kada će morati paziti na cijenu goriva,
registracije, servisa, održavanja, popravaka i svih ostalih
radosti koje donosi automobil.