Što je novac i tko su potrošači naučili su učenici trećih i četvrtih razreda Osnovne škole dr. Vinka Žganca u Vratišincu
U okviru projekta Djeca kao potrošači koji provodi Društvo
potrošača Međimurja u partnerstvu s udrugom Varaždinski potrošač
održana je u utorak 14. studenog edukativna radionica o pravima i
obvezama djece kao potrošača.
Svoja iskustva o navikama kupovanja s obitelji ili
samostalnoj kupnji djeca su podijelila s nama kroz
razgovor. U suradnji s učiteljima pojasnili smo koje navike
su dobre i što je potrebno znati i činiti kako bi se kupilo ono
što je adekvatno te cjenovno i ekološki prihvatljivo.
Utvrdili smo i da sama kupnja ne čini kraj kupovine već je
potrebno i ambalažu proizvoda pravilno zbrinuti pa smo
pokoju riječ posvetili i održivoj kupovini te načinu odlaganja i
zbrinjavanja ambalaže.
Posebno naglasak stavljen je na utjecaj reklama. Iako djeca
znaju što su reklame i percipiraju ih kao dio sadržaja medija,
nisu potpuno svjesna njihovog utjecaja na naše potrošačke navike
i svakodnevni život.
Na radionici se govorilo kako izbjeći zamke reklamnih kampanja
koje kod potrošača nastoje izazvati osjećaj potrebe i
neophodnosti reklamiranog proizvoda, kako napraviti plan kupnje i
zajedno s roditeljima procijeniti što i kako kupiti.
Na kraju radionice Izvoditeljice projekta Gordana
Lukić i Sanja Keretić s učenicima
su ispunile anketni upitnik “Pomozi mi razumjeti
zašto su ti mobitel i internet toliko važni” koji će se
koristiti za izradu analize utjecaja digitalnih tehnologija na
djecu.
Kroz upitnik učenicima je skrenuta pažnja da budu oprezni kod
korištenja interneta, učitavanja sadržaja i komentiranja na
društvenim mrežama kako bi zaštitili sebe i svoju privatnost.
Učenicima su uz edukativni materijal podijeljeni i prigodni
pokloni.