Ozonko i Ozončica

II. OSNOVNA ŠKOLA ČAKOVEC Obilježavanje Međunarodnog dana zaštite ozonskog omotača

Učiteljice su marljivo radile protekla dva tjedna u provođenju radionica u kojima su učenike upoznale s velikim značajem ozonskog omotača za život svih bića na Zemlji

II. osnovna škola Čakovec u sklopu GLOBE programa sudjeluje u
eTwinning projektu Svi su dani GLOB(E)alni. Učenici ove škole
surađuju s učenicima GLOBE škola Krapinsko-zagorske, Varaždinske
i Međimurske županije. U cilju ostvarivanja ovog projekta u školi
su u drugom tjednu nastave (11.- 15. rujna 2023.) u obliku
integracije provedene radionice Ozonko i Ozončica.

>> II. OŠ Čakovec – Međunarodni dan zaštite ozonskog omotača

Cilj radionica bio je samostalno istraživanje sadržaja o ozonu i
njegovoj važnosti, Montrealskom protokolu i njegovim revizijama.
Organizirala ih je voditeljica GLOBE programa Biljana
Forgač
u suradnji i zajedničkom radu s učiteljicama
Brankom Lamza, Ivanom Jambrošić, Inom Magić, Valentinom
Jozić Preksavec, Tinom Smolković, Sandrom Radiković, Jasminom
Tratnjak, Monikom Vrtarić Vuk i Marijanom Pintar
.
Učiteljice su marljivo radile protekla dva tjedna u provođenju
radionica u kojima su učenike upoznale s velikim značajem
ozonskog omotača za život svih bića na Zemlji.

Učenici 5.b i 5.c razreda proveli su radionice Ozonko i Ozončica
u našoj školi. U obliku slikovnice prikazali su važnost ozona
koji nas štiti od ultraljubičastih zraka i naučili što su
molekule CFC (CE EF CE) koje uništavaju ozon jer ljudi
neodgovorno odlažu stare i neispravne uređaje u prirodu. Naučili
su da postoje organizacije i službe koje je potrebno kontaktirati
ako želimo odložiti takve kućanske uređaje. Na nastavi engleskog
jezika učenici petih razreda izradili su postere sa savjetima
kako se zaštititi od štetnog utjecaja sunca. Proširili su
vokabular riječima i izrazima vezanima uz temu.

Učenici šestih razreda u provedbi radionica naučili su da postoji
velika opasnost zbog ozonskih rupa. Ultraljubičaste zrake
direktno utječu na razvoj bolesti i zdravstvenih problema kao što
su rak kože, sporiji rast i razvoj kod djece, oštećenja oka,
mutacije u organizmu poremećaji u hranidbenom lancu i narušavanje
prirodnih bogatstva.
Marljivi učenici sedmih razreda istražili su Bečku konvenciju,
potpisanu 1985. godine. To je sporazum 21 države kojim su
postavljena pravila i norme očuvanja okoliša i diplomatskih
odnosa među državama. Nakon Bečke konvencije, znanstvenici su
dugotrajnim istraživanjima utvrdili koje ljudskim aktivnostima
proizvedene tvari oštećuju ozonski omotač, i koliki je faktor
oštećenja ozonskog omotača. Montrealski protokol dopunjen je dva
puta. Prva dopuna je bila u Londonu 29.10.1990. U drugoj dopuni,
8.10.1991. u Beču, Republika Hrvatska je pristupila Protokolu.
Ove podatke učenici su prikazali u obliku lente vremena.

Učenici osmih razreda prikazali su svoja istraživanja na
posterima i radnim listićima. Istražili su da je ozon plin
blijedo plave boje, sastavljen od tri atoma kisika i upija
najveći dio štetnih UV zraka. Zaključili su da svaki pojedinac
može učiniti nešto pozitivno da bi se očuvao ozonski sloj u
atmosferi. Njihovi konkretni prijedlozi i akcije su kupnja
proizvoda na kojima je oznaka “ozone friendly”, češća upotreba
bicikla, a rjeđa automobila, pravilno odlaganje starih
neispravnih uređaja i odgovorno ponašanje svih stanovnika na
Zemlji.

Svoja istraživanja, zaključke i radove integrirano su
prezentirali svim učenicima, učiteljima i djelatnicima škole.
Tijek radionica i integraciju sadržaja možete pogledati u
galeriji fotografija.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije