Amalia Senčar i Maša Šopar, učenice 5. razreda 1. osnovne škole Čakovec osvojile su prvo mjesto u Hrvatskoj
Osnovnoškolci u Hrvatskoj u dobi od 8 do 14 godina koji žele
mijenjati svijet, tj. zainteresirani za ekologiju, timski rad,
nove tehnologije i programiranje, te koji žele razvijati svoje
vještine kreativnog i kritičkog razmišljanja kako bi bili spremni
za budućnost, sudjelovali su u Školskom klimatskom izazovu.
Školski klimatski izazov je natjecanje – maraton u dizajniranju
rješenja koja doprinose održivom razvoju i smanjenju negativnih
utjecaja klimatskih promjena, pri čemu se koristi svjetski
poznata Designathon Works obrazovna metoda. O istinskoj
vrijednosti metode dovoljno govori činjenica da ju je
organizacija HundrED proglasila jednom od 10 svjetskih
naj-inicijativa u području održivosti, kreativnosti te inovacija
u edukaciji.
Sam Školski klimatski izazov odvijao se u više faza. Timovi su
prijavljivali skice svojih rješenja, a za finale, od 90
različitih rješenja iz cijele Hrvatske stručni je žiri odabrao 10
najboljih rješenja koje su kroz završnu fazu finalisti
dizajnirali te fizički izrađivali do razine 3-D modela kako bi
snimili pitch prezentacije kojima su dočarali što su i kako
zamislili.
Amalia Senčar i Maša Šopar, učenice 5. razreda
1. osnovne škole Čakovec osvojile su prvo mjesto u Hrvatskoj.
Iako su na natječaju sudjelovale potpuno same, bez mentora, na
natjecanju na temu “Gradovi i klimatske promjene” održanog 12.
lipnja samostalno su osmislile rješenje modularnog igrališta
građenog u visinu koje je energetski samoodrživo.
Igrom djece nastaje energija koja se pohranjuje u baterije i koja
se koristi za večernju rasvjetu radi duljeg perioda igranja, ali
i za pokretanje jedinstvenih sprava za djecu s posebnim
potrebama. Ona na što su djevojke izrazito ponosne je briga za
potrebite članove naše zajednice pa se na njihovom igralištu
nalazi i visoka gredica gdje i djeca invalidi mogu osjetiti čar
uzgoja, primjerice, začinskog bilja jer mogu u sredinu gredice
ući sa svojim kolicima.
Amalia i Maša su osvojile Micro:bit pločice te nagradu
namijenjenu mentoru najboljeg tima – Maker Kit s elektro
komponentama za čitav razred koje će iskoristiti isključivo za
edukaciju i daljnje učenje sa svojim prijateljima iz 5.d razreda.