Kroz široki raspon aktivnosti, učenici su upoznati s europskim demokratskim vrijednostima i važnošću njihovog očuvanja i unapređivanja u svijetu koji se suočava s brojnim promjenama i izazovima
Kao eTwinning škola, II. osnovna škola Čakovec tijekom školske
godine 2020./2021. provela je tri međunarodna eTwinning projekta
koje je pokrenula i koordinirala učiteljica informatike
Iva Naranđa, a u sklopu kojih je ostvarena
suradnja više učiteljica i učitelja unutar škole. Radi se o
projektima My Water Footprint, Micro circuits for Mega solutions
i Teachers4Europe: Democratic Values in the Era of Artificial
Intelligence.
Projekt My Water Footprint prepoznat je od Europske komisije te
su učiteljice Iva Naranđa, Stavroula Skiada
(Grčka), Justyna Plota (Poljska) i Irene
Sanchis Camprecios (Španjolska) pozvane u grupu učitelja
koja radi u koaliciji Obrazovanje za klimu. Koalicija je vodeća
inicijativa europskog prostora obrazovanja, a cilj joj je
poduprijeti pravednu, zelenu i digitalnu društvenu
tranziciju.
eTwinning
projekt My Water Footprint pokrenule su učiteljice Bilge
Varel iz Turske i Iva Naranđa. U projektu je sudjelovalo
23 učitelja iz 13 država te oko 340 učenika. Iz II. osnovne škole
Čakovec projektu se pridružila učiteljica engleskog jezika
Ivanka Novak, a sudjelovali su učenici sedmog i
osmog razreda.
Učiteljica likovne kulture Monika Vrtarić Vuk
pridružila se aktivnosti izrade loga projekta. Glavni cilj
projekta je upoznati učenike s vodnim otiskom i njegovim vrstama,
nužnošću zaštite svjetskih vodnih resursa i skretanje pozornosti
na klimatske promjene. Kroz projektne aktivnosti radilo se i na
ostvarivanju očekivanja međupredmetne teme Održivi razvoj.
Kreirana je mrežna stranica projekta s pregledom aktivnosti i
zajedničkim radovima, te Facebook stranica projekta.
eTwinning projekt Micro circuits for Mega solutions su početkom
školske godine pokrenule učiteljice informatike Iva Naranđa i
Georgia Lascaris iz Grčke. U projektu su
sudjelovali učenici šestog razreda u sklopu nastave Informatike i
polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri, te u jednom dijelu
i školska robotička grupa pod vodstvom učitelja Gordana
Bartolića. Bio je ovo još jedan izuzetno dinamičan
projekt bogat raznim suradničkim aktivnostima koje su se
provodile dijelom u školi, dijelom online.
Uz
II. osnovnu školu Čakovec, grupa partnera iz četiri grčke škole
(2nd Primary School of Nea Erythraia, 8th New Filadelfeia Primary
school, Aristotelio College Thessaloniki i 2nd High School of
Ioannina Intercultural Education) odradila je izuzetan posao i
kontinuirano surađivala tijekom cijele školske godine. Dovršene
su suradničke aktivnosti, a u tijeku je izrada završnog dokumenta
kojim će se predstaviti projekt.
eTwinning projekt Teachers4Europe: Democratic Values in the Era
of Artificial Intelligence dio je Erasmus+ KA3 2018 – 2021 izrade
politika pod nazivom Teachers4Europe: Setting an Agora for
Democratic Culture, a ima za cilj promovirati načela i
vrijednosti koje čine demokratsku kulturu EU-a. I ovaj projekt
pokrenule su učiteljice Georgia Lascaris i Iva Naranđa. Projektu
se pridružilo više partnera iz Grčke i Turske, a iz II. osnovne
škole Čakovec pridružile su se učiteljice razredne nastave
Marijana Haramija, Jelena Habuš i Ema
Škvorc.
Kroz
široki raspon aktivnosti, učenici su upoznati s europskim
demokratskim vrijednostima i važnošću njihovog očuvanja i
unapređivanja u svijetu koji se suočava s brojnim promjenama i
izazovima. U eri umjetne inteligencije, klimatskih promjena i 4.
industrijske revolucije, kako će sve to utjecati na demokratske
vrijednosti, naša temeljna prava i interkulturalno razumijevanje,
pitanje je koje se postavlja u ovom projektu.
U provođenju projekta u nekim aktivnostima koristili su se
materijali dostupni na službenoj mrežnoj stranici Europske unije
u Kutku za učenje. U tijeku je dovršavanje završnog
predstavljanja projektnih aktivnosti pomoću Wakeleta. Sva tri
projekta obuhvaćala su brojne suradničke aktivnosti i online
susrete s partnerima.
Omogućavajući učenicima suradnju s vršnjacima iz drugih država
putem sigurne platforme kao što je TwinSpace stvoreno je
okruženje u kojem su učenici uz rad na glavnoj temi projekta
razvijali vještine uporabe informacijsko-komunikacijske
tehnologije, vještine timskog rada, kreativnost te unaprjeđivali
znanje engleskog jezika. Ovisno o situaciji s pandemijom,
aktivnosti su se provodile u školi ili online.
U lipnju su odrađene završne projektne aktivnosti i evaluacija
projekata. Više o projektima na hrvatskom jeziku i detaljnije
opise aktivnosti u kojima su sudjelovali naši učenici može se
pogledati na školskoj mrežnoj
stranici.
Na javnom dijelu TwinSpacea može se pogledati više o aktivnostima
svih partnera.
https://twinspace.etwinning.net/120761/home
https://twinspace.etwinning.net/121507/home
https://twinspace.etwinning.net/127910/home