Ocjene će se ispravljati na dopunskoj nastavi koja traje najviše 25 sati i na popravnom
Odredba kojom se lani proširio krug učenika koji su mogli na
dopunsku nastavu i popravni rok, a koja je usvojena u svibnju
2020. godine na prijedlog tadašnje ministrice Blaženke
Divjak, ove školske godine neće vrijediti.
Aktualni ministar Radovan Fuchs stvari vraća s
povijesnog presedana u školstvu, za koji su i sami nastavnici
potvrdili da je još jedna pljuska njihovu radu, na stara pravila.
Drugim riječima, lani se učenik doista morao potruditi pasti
godinu. Omogućeno mu je da s četiri negativne ocjene prijeđe u
viši razred, a tek s pet negativnih ocjena pada godinu. Takvom
podilaženju, prije svega neradnicima među učenicima, sada je kraj
– školsku godinu učenik pada ako na kraju ima zaključene tri
jedinice kao što je to bilo desetljećima u obrazovnom sustavu.
Popuštanje zbog korone
Povratkom na staro, učeniku se neće kao lani omogućiti i dodatni
izlasci na popravne rokove koji su također lani bili povećani,
već će priliku za ispravak ocjene imati na dopunskoj nastavi koja
može trajati najviše 25 sati i uobičajenim popravnim rokovima –
sve odreda aktivnostima koji se organiziraju po završetku
nastavne godine. Lani je odluka o povećanom broju zaključenih
negativnih ocjena donesena zbog pandemijskog utjecaja na
obrazovanje, ali i činjenice da su učenici izgubili više od
mjesec dana zbog štrajka nastavnika. Još tada su nastavnici
upozoravali na apsurd odluke budući da je lani istovremeno
odlučeno da će se veliki dio ocjene svih učenika odnositi na
aktivnost upravo zbog pandemije i nejednakih uvjeta e-nastave za
sve učenike.
Dakle, pojedini učenici mogli su cijelu godinu biti neaktivni,
ignorirati obveze i svejedno prijeći u viši razred bez obzira na
to što su i obrazovna očekivanja bila niža nego godinu prije. –
Lani to nije bila dobra poruka nastavnicima, a ni učenicima.
Odjednom su se srušili kriteriji upravo za one koji su bili kroz
godinu neaktivni i zato je povratak na staro dobra odluka.
Naročito jer ove školske godine učenici su ipak više vremena
proveli na fizičkoj nastavi nego godinu prije, a i online nastava
bila je kvalitetnija i bolja jer su se svi sudionici navikli na
njeno funkcioniranje. Upravo zato nema nikakvog opravdanja za
devalvaciju znanja – poručila je za Večernji list Suzana
Hitrec, predsjednica Udruge hrvatskih srednjoškolskih
ravnatelja.
Naglašava da upravo zato što je veliku većinu ocjene lani nosila
aktivnost učenika postotak prolaznosti učenika na razini cijele
Hrvatske bio znatno viši nego prethodnih godina.
Tri i više jedinica 1263 đaka
Ipak, uz sve nemogućnosti pada razreda lani je 1263 učenika u
cijeloj Hrvatskoj imalo tri ili više jedinica na kraju školske
godine – od toga 283 učenika osnovnih i 980 učenika srednjih
škola. Od navedenog broja učenika bez lanjske odredbe razred bi
pala ukupno 683 učenika koja su lani imala na kraju godine tri
ili četiri zaključene jedinice, no bez obzira na to, upisani su u
viši razred. Dakle, gledajući ukupnu generaciju učenika, odredba
je donesena za ukupno 0,15 posto učenika koji su nagrađeni
prelaskom u viši razred. Lani je uz svu nemogućnost pada bilo
kojeg razreda ipak pet zaključnih jedinica na razini cijele
Hrvatske skupilo ukupno 580 učenika koji su ipak morali upisati
ponavljanje razreda.