U srijedu, 9. prosinca održan je prvi radni online sastanak
“ARTIE: Umjetna inteligencija u obrazovanju – izazovi i prilike
novog doba: razvoj novog kurikuluma, priručnika za učitelje i
online tečaja za učenike” je dvogodišnje strateško partnerstvo
sufinancirano sredstvima Europske komisije iz programa Erasmus+,
a sastavljeno je od tri škole i dvije organizacije usko povezane
uz obrazovanje i stručno osposobljavanje: I. osnovna škola
Čakovec (Hrvatska), I Spoleczna Szkola Podstawowa im. Unii
Europejskiej w Zamosciu (Poljska), Agrupamento de Escolas do
Barreiro (Portugal), Hrvatski savez robotičara (Hrvatska ) i
Nefinia (Nizozemska). Nositelj je I. osnovna škola Čakovec, a
međunarodnim strateški partnerstvom upravljaju i vode ga
Ivana Ružić, koordinator i Siniša
Stričak, ravnatelj.
U srijedu, 9. prosinca održan je prvi radni online sastanak na
kojem su partneri svečano obilježili početak rada međusobnim
predstavljanjem i dogovorom oko načina, dinamike rada, stvaranja
intelektualnih rezultata, testiranja, evaluacije, izvještavanja i
diseminacije. O važnosti teme i očekivanih postignuća ovog
partnerstva dovoljno govori činjenica da je ARTIE već u studenom
2020. i prije formalnog početka bio predstavljen na međunarodnoj
konferenciji Carnet User Conference 2020., a Agencija za
mobilnost i programe EU u Zagrebu ocijenila ga najboljim
ovogodišnjim projektnim prijedlogom u Hrvatskoj u kategoriji
prijedloga Erasmus+ KA201.
U današnjem svepovezanom svijetu umjetna inteligencija je jedna
od vitalnih kompetencija, posebice za djecu i mlade. Korisnici
tehnologije moraju razumjeti što se krije iza zaslona njihovog
pametnog telefona, načine na koje svakodnevno koristimo umjetnu
inteligenciju, načine na koje se ona može zloupotrijebiti i kako
se zaštititi, načine kako funkcioniraju društveni mediji itd.
Digitalizacija mijenja načine na koje učimo, poučavamo, načine na
koji ljudi rade i vještine neophodne za današnje i buduće
poslove. Tržište rada ima veliki nedostatak stručnjaka u području
umjetne inteligencije. Nedavno izvješće IBM-a, i Foruma za visoko
obrazovanje pokazuje da se u 2020. godini broj slobodnih radnih
mjesta koje traže specifične vještine za rad s podacima i
analitičke vještine povećao s 364.000 na 2.720.000. Partnerske
organizacije primijetile su da obrazovni sustav još uvijek nije
razvio sveobuhvatan obrazovni resurs za potrebe tržišta rada u
ovom specifičnom području. Partnerstvo ARTIE iznosi niz
relevantnih ciljeva politike Europske komisije koje su važnije
više nego ikad. To uključuje:
-podrška za visokokvalitetno obrazovanje
-razvijanje digitalnih vještina Europljana
-poticanje inovacija i digitalnih kompetencija u svim obrazovnim
institucijama
-otvaranje obrazovnih sustava i povezivanje s tržištem rada
Metodološki pristup međunarodnog strateškog partnerstva ARTIE
temelji se na multidisciplinarnom pristupu, učenju temeljenom na
problemima i učenju temeljom na igrama, suradničkom rješavanju
problema kao učinkovitom alatu za razvoj kreativnog razmišljanja
i metodologiji usmjerenoj na učenika.
Ciljevi međunarodnog strateškog partnerstva ARTIE:
– koristiti najnovije tehnološke inovacije i alate za rješavanje
svakodnevnih problema koristeći se vještinama računalnog
razmišljanja i programiranja
– naglasiti suradničko rješavanje problema kao učinkovit alat za
kreativno razmišljanje i metodologiju usmjerenu na učenika
– omogućavanje aktivnog učenja što doprinosi boljem razumijevanju
i primjeni znanja i vještina
– naučiti kako kreativno rješavati probleme koristeći novostečeno
iskustvo
– promovirati STEM i poslovne ideje povezane s robotskom i
umjetnom inteligencijom uskom suradnjom s lokalnim institucijama
i obrazovnim centrima.
Očekivani rezultati rada međunarodnog strateškog partnerstva
ARTIE:
jesu razvoj sveobuhvatnog kurikuluma koji će učenicima u osnovnom
obrazovanju omogućiti rano stjecanje znanja i vještina za
razvijanje budućih kompetencija, razvoj metodoloških priručnika,
nastavnih planova, primjera dobre prakse koji će potaknuti
učitelje na podučavanje najnovije brzo mijenjajuće tehnologije,
stvaranje međunarodne mreže učitelja koji kontinuirano surađuju,
razmjenjuju iskustava i primjere dobre prakse na lokalnoj,
nacionalnoj i međunarodnoj razini s učiteljima iz različitih
škola, lokalnih vlasti i kreatora politike, djeci i mladima
pružanje inovativnih obrazovnih sadržaja iz područja robotike i
umjetne inteligencije, produbljivanje znanja i vještine,
povećanje zanimanje za poslove budućnosti