U Graditeljskoj školi Čakovec je ovaj dan obilježen budući da se u njoj školuju učenici u programima koji su usko vezani uz filmsku industriju i medije
Svjetski dan animacije obilježava se 28. listopada raznim
manifestacijama u pedesetak zemalja diljem svijeta, a s
obilježavanjem se započelo 2002. godine u spomen na dan kada
je 1892. godine Emile Reynaud u Parizu
organizirao prvu projekciju animiranog filma na celuloidnoj
vrpci.
U Graditeljskoj školi Čakovec također je obilježen Svjetski dan
animacije, budući da se u njoj školuju učenici u programima koji
su usko vezani uz filmsku industriju i medije. Obilježavanje su
upriličili učenici 3.d razreda u programu medijski tehničar,
zajedno sa svojom profesoricom Ljiljanom
Ille i uz pomoć svojih razrednih kolega – web
dizajnera. Tom su prilikom hol škole ukrasili slikama poznatih
animiranih junaka, izradili su lentu vremena sa najznačajnijim
animiranim ostvarenjima domaće i strane kinematografije, kao i
brošure na kojima su navedene informacije vezane uz ovu
manifestaciju.
Čakovečki Centar za kulturu također se priključio obilježavanju
te je za ovu je priliku školi darovao neke od plakata animiranih
filmova koji su u Centru prikazivani posljednjih desetak godina
pa su i oni izloženi u holu škole.
Pod velikim odmorima jutarnje i poslijepodnevne smjene te u
međusmjeni mogli smo uživati u zvukovima filmske glazbe
animiranih filmova domaće i strane proizvodnje, a učenici 3.d su
nas u kratkoj radio emisiji upoznali s animacijom i animiranim
filmovima.
Već ranije spomenuti učenici su pod odmorom popodnevne smjene
odradili četiri radionice animacije: stop motion animaciju –
kolaž, stop motion Lego Brick animaciju, stop motion animaciju
ljudi – piksilaciju te radionicu klasične animacije. Na taj način
su sve zainteresirane upoznali s procesom nastanka animacije i
pokazali nam što su naučili tijekom svog obrazovanja vezano uz
područje animiranog filma. Zainteresiranih za ovu tematiku nije
nedostajalo, ali zbog aktualne epidemiološke situacije nisu mogli
aktivno sudjelovati u radionicama, već su sam “proces” mogli
posmatrati sa sigurne udaljenosti ili s galerije. Budući da je
obilježavanje izazvalo velik interes nastavnika i učenika,
zadovoljen je osnovni cilj – skretanje pozornosti na ovu
manifestaciju.
Nadamo se da će iduće školske godine epidemiološka situacija biti
povoljnija pa će se zainteresirani moći i aktivno uključiti u
radionice animacija te pritom steći nova znanja i iskustva.