Tema tečaja bila je poučavanje kroz računalno razmišljanje, programiranje i robotiku
Učiteljice Tea Horvatić i Snežana Nedelkovska stručno su se usavršavale u sklopu Erasmus+ KA1 projekta “Iskorak u budućnost” OŠ Strahoninec na Malti. Tema tečaja bila je poučavanje kroz računalno razmišljanje, programiranje i robotiku, a organizator tečaja je tvrtka Smart Solutions iz Malte. U sklopu aktivnosti na tečaju, učiteljice su upoznale nove platforme za rad u nastavi poput Code.org, Hour of Code, Kodable, isprobale rad s robotima Beebot, Probot, Sphero, Lego We Do 2.0, Lego Mindstorms i na posljetku proizvele su plan diseminacije kroz radionice koje će održati tijekom zimskih praznika, u siječnju 2019. u OŠ Strahoninec.
Cilj moderne škole danas je razvijati kompetencije učenika za
uporabu digitalnih tehnologija na pouzdan, kritički, suradnički i
kreativan način kako bi se postigli ciljevi povezani s poslom,
učenjem, slobodnim vremenom kroz inkluziju i sudjelovanje u
digitalnom društvu. U digitalne kompetencije spadaju
informacijska i podatkovna pismenost, komunikacija i suradnja,
kreiranje digitalnih sadržaja, sigurnost i rješavanje
problema.
Što
je računalno razmišljanje?
Koncept računalnog razmišljanja (engl. computational thinking –
CT), dio je vještina 21. stoljeća, a omogućuje razvoj vještina i
tehnika koje nam pomažu da učinkovito rješavamo probleme, sa ili
bez pomoći računala. Takvo razmišljanje uključuje šest različitih
koncepata i pet pristupa radu:
INFOGRAFIKA
U nastavi stranih jezika ove su teme primjenjive gotovo na svakom
satu, a jačanje komunikacijskih kompetencija uz računalno
razmišljanje naših učenika pridonosi razvoju kvalitete nastave.
Ujedno, aktivnosti koje uključuju programiranje, bilo s
računalima ili bez te uporabu robota, učenicima su zanimljive i
drugačije, a uz to stječu digitalne i STEM kompetencije.
Code
Week / Europski tjedan programiranja u OŠ Strahoninec
S ciljem jačanja upravo CT kompetencija učenika, u sklopu nastave
engleskog i njemačkog jezika, organizirali su Code Week
aktivnosti, povodom europskog tjedna programiranja.
Uz to promičemo kompetencije 21. stoljeća i digitalne vještine u
školi u sklopu nastave stranih jezika. Kroz aktivnosti
programiranja u Scratchu, Kody Roby, offline i online aktivnosti
programiranja te rad s Ozobotom i mobilnom aplikacijom Quiver,
učenici su ponavljali gradivo na engleskom i njemačkom.
Europski tjedan programiranja pomaže jačati digitalne vještine i
inovativnost građana u EU i šire. Traje od 6. do 21. listopada, a
uključiti se mogu škole, neprofitne ustanove, klubovi i ostale
organizacije spremne održati aktivnosti o programiranju i
računalnom razmišljanju. Svi sudionici registriraju događaj na
službenim stranicama i šire obavijesti na mreži.
2018. je šesta godina održavanja Europskog tjedna programiranja
koji je započeo kao inicijativa koja slavi kreativnost,
rješavanje problema i suradnju kroz programiranje i slične
tehničke aktivnosti za ljude svih dobnih skupina.
Ove
godine, poseban je fokus na sudjelovanju škola, a učitelji svih
predmeta i na svim razinama obrazovanja se potiču da se pridruže
pokretu kroz organizaciju aktivnosti s učenicima. Učitelje se
nastoji potaknuti da učenike uvedu u svijet programiranja i
inspiriraju ih za daljnji razvoj kroz primjenu praktičnih
aktivnosti i nastavnih jedinica u svojoj nastavi, bilo na mreži
ili van mreže.
Erasmus+
projekti
Erasmus+ KA1 projekt “Iskorak u budućnost” u OŠ Strahoninec završio je 24. rujna 2018., a bavio se uvođenjem novih metoda poučavanja, kreativnosti i uporabom IKT u nastavi. Rezultati su vidljivi na blogu projekta, Facebook stranici i Twinspace stranici. Nastavak poboljšanja kvalitete nastave u OŠ Strahoninec provodi se u sklopu novoga Erasmus+ KA1 projekta “STEP – Students & Teachers Education Power” koji je započeo 1. listopada 2018., a bit će vidljiv na istom blogu i Facebook stranici te stranicama škole.