Nakon izrade matematičkih crteža na početku nastavne godine na pijesku učenici osmih razreda OŠ Ivan Gorana Kovačića Sveti Juraj na Bregu i dalje rade s pijeskom, ali ovog puta bavili su se betoniranjem.
Učenici u OŠ Ivana Gorana Kovačića u Svetom Jurju na Bregu imali
su
drugačiji početak nastavne godine 2018./2019. jer ih je u
školi dočekao na školskim klupama pijesak uz pogled na palme i
more te zvuk valova i galebova. Nakon crtanja u pijesku nastavilo
se s praktičnijim i životnijim radom. Zašto je baš krenula
pješčana priča? Pijesak je najviše korišten prirodni resurs nakon
vode. Od pijeska se rade beton, žbuka, glazura i staklo.
Škola za život uz igru i praktičan rad zaživjela je od početka
nastavne godine.
Nakon crteža u pijesku nastavilo se povezivanjem matematičkih
sadržaja sa životom radeći na izradi praktičnih predmeta
betoniranjem vazica gdje su učenici primjenom omjera miješali
pijesak, cement i vodu. Nakon izrade vaza slijedi suradnja s
likovnom kulturom i bojanje vaza, suradnja s cvjećarskom grupom i
sadnja biljaka, priprema radova za izložbu uoči Večeri matematike
i na Dan škole te izračunavanje volumena u posljednjoj cjelini
osmog razreda gdje će se uz ostalo učenici služiti pomičnom
mjerkom.
Za betoniranje je bila potrebna detaljna priprema. Učenicima je
prikazano niz fotografija što ih čeka uz detaljna uputstva te
kako bi pripremili potrebne materijale. Trebali su jednu
plastičnu posudu volumena od približno jedne litre koja je
služila za miješanje betona, ali ujedno i kao kalup za izradu
vaze. U beton su stavili manju plastičnu posudu te su u nju
stavili kamenčiće kako bi ostala na svom mjestu na određenoj
dubini.
Izrada betona se izvodila u vanjskoj učionici u dvorištu škole.
Uz plastične posude učenici su donijeli rukavice, štap za
miješanje i vodu u bocama kako bi se što više ubrzao rad i kako
bi se na kraju sve opralo i očistilo. Uz samo miješanje cementa,
pijeska i vode učenici su premazali plastične posude posebnim
premazom kako bi kasnije što lakše izvadili plastične kalupe iz
betona.
Nakon praktičnog rada beton koji je bio mekan prenesen je u
matematičku učionicu u kojoj se sušio nekoliko dana te se krenulo
na odvajanje plastičnih kalupa od betona. Isti rad i postupak će
se ponoviti s učenicima u sedmom razredu kada se radi nastavna
jedinica Omjeri, jedino što je plan izraditi betonski stalak za
svijeće ili lučice, a ako se uspiju nabaviti pogodni silikonski
kalupi možda će biti neka sasvim druga tema koja će učenicima
biti zanimljiva i motivirajuća za izradu.
Sve materijale koje su učenici trebali donijeti imali su kod
kuće te nisu trebali za izradu trošiti nikakva financijska
sredstva. Vreća cementa mase 25 kg plaćena je 20 kn, a vreća
dravskog pijeska volumena 20 l plaćena je 20 kn. Ovaj materijal
bio je dostatan za tri osma razreda i izradu više od 50
vazica.