– Dok smo mi slavili rođendan škole, oni su u pratnji svojih profesorica Zite Lajtman i Sanje Munđar na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu primali prvu nagradu za najbolji projekt u turizmu! Čestitke Marku, Matiji i Nataliji – učenicima 4.ht razreda, tim je riječima ravnateljica Ekonomske i trgovačke škole Čakovec Bosiljka Vinković Kukolić čestitala učenicima koji su samoinicijativno predstavljali svoju srednju školu i cijelo Međimurje na Inside Tourismu – državnom natjecanju u rješavanju poslovnih slučajeva za učenike završnih razreda srednjih strukovnih škola.
Inside Tourism je “Case study” natjecanje koje organizira Udruga studenata turizma Ekonomskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. U konkurenciji od pedesetak maturanata iz cijele Hrvatske, najboljim je u rješavanju poslovnog slučaja Milenij hoteli – Uvođenje novog proizvoda u centru Zagrebu proglašen tim Proaktivci koji su činili Matija Topličanec, Natalija Kerovec i Mark Horvat.
Oni su sa svojim rješenjem Hotel HERILUX Zagreb impresionirali stručni žiri koji je bio sastavljen od djelatnika poznatog hrvatskog hotelskog brenda Amadrie Park te primili novčanu nagradu u iznosu od 1500 kuna i certifikat o prvom mjestu u rješavanju poslovnih slučajeva.
Učenici su trebali sastaviti kompletni strateški marketinški plan za hotel čija su ciljana skupina potrošača poslovni i obiteljski gosti (visokobudžetne skupine), a pritom su imali slobodu u osmišljavanju imena proizvoda, vizualnog identiteta te ostalih marketinških aktivnosti i sadržaja.
Stručni žiri kao najvažnije sastavnice rješenja mladih ambicioznih Međimuraca izdvojio je dodatne sadržaje u sklopu njihova hotela: GVIRC World (kušanje gvirca, medenjaka i drugih medičarskih proizvoda koji su pod zaštitom UNESCO-a), kušaonica autohtonih međimurskih vina i sireva Wines & Spirits i Team Building program ALL FOR ONE za incentive goste. Sve je to ovaj međimurski tim morao sastaviti u roku od dva tjedna.
Proaktivci kažu kako su se prijavili na natjecanje sasvim slučajno kada im je preko profesorice proslijeđen ravnateljičin mail te da sve što su u početku imali su kreativne ideje koje su “nabacivali” na papir.
– Jedne sam subote slučajno naišao na mail o tom natjecanju koji nam je poslala prof. Lajtman. Primijetio sam kako je natjecanje koncipirano na jedan vrlo izazovan i zanimljiv način te da mi je za njega oko mene potrebno još nekoliko ljudi koji razmišlja na sličan način, kaže voditelj tima Matija koji je nakon toga krenuo zainteresirati svoje kolege Marka i Nataliju, a tada još nisu bili ni svjesni koliko će uspjeha imati kao tim.
Njihov je uspjeh znatno veći kada saznajemo da su se prvi puta u životu susreli s marketinškim pojmovima koje su zatim morali primijeniti u svojem radu na čak 35 stranica. Međutim, uz dobrovoljnu pomoć njihovih profesorica Munđar i Lajtman bilo je malo lakše krenuti u “marketinške i poslovne vode”.
Uskočila je u pomoć i njihova srednja škola te im omogućila vrijeme, literaturu i prostor za rad na ovom izazovnom projektu, a također zahvaljuju i svojem koordinatoru za poslovni slučaj Robiju Špoljariću. Kažu kako se ne mogu odlučiti koji im je dio zadatka bio najteži. Međutim, najzanimljiviji im je dio bio sastavljanje online i offline promocije gdje su mogli iskazati svoje kreativne sposobnosti i ideje.
Sve troje učenika vidi svoju budućnost na fakultetu – Mark na studiju povijesti, Matija na FPZG-u na politologiji, dok će Nataliji zahvaljujući ovom natjecanju prvi izbor biti EFZG i marketing. Učenici poručuju kako je najveća nagrada ovakvih natjecanja stjecanje novoga socijalnoga kapitala i dobivanje certifikata što im omogućuje lakše zapošljavanje.