Ljeto u Europskoj uniji – savjeti za putovanje

Ljeto je u punom zamahu i vrijeme je godišnjih odmora stoga će vam dobro doći nekoliko savjeta o tome što učiniti u slučaju problema i što sve Europska unija čini kako bi vam pomogla tijekom putovanja Europom.

1. Kvaliteta vode za kupanje u Hrvatskoj i u Europskoj uniji

Voda za kupanje u Europi visoke je kvalitete, što naravno uključuje i hrvatsku obalu. 95% nadziranih mjesta za kupanje u Europskoj uniji ispunilo je minimalne standarde za kvalitetu vode u 2014.

2. Liječnička pomoć tijekom boravka u inozemstvu?

Ako se tijekom putovanja u zemlji EU-a, Lihtenštajnu, Norveškoj, Švicarskoj ili na Islandu razbolite ili ozlijedite, imate pravo na uslugu hitne pomoći. U tu će vam svrhu biti potrebna europska kartica zdravstvenog osiguranja. U slučaju hitne opasnosti, nazovite 112 broj koji radi cijeloj Europskoj uniji.

3. Pretjerani telefonski računi izjedaju moj proračun za godišnji odmor. Kako troškove tijekom putovanja mogu smanjiti?

EU pridonosi vašoj štednji na putovanju smanjenjem cijena još od 1. srpnja 2014. Europski parlament, Vijeće i Komisija su se dogovorili da će od 15. lipnja 2017. ukinuti naknade za roaming te da će donijeti prva pravila o neutralnosti interneta koja će vrijediti u cijelom EU-u.

Vrsta mobilnih usluga u EU / Gornje granice cijena od 2014.
Odlazni poziv / 19 centa/min.
Dolazni poziv / 5 centa/min.
Slanje tekstovne poruke najviše / 6 centa
Preuzimanje podataka – pregledavanje interneta / 20 centa/MB

Kao državljanin države članice vi ste i građanin EU-a te imate pravo na konzularnu pomoć izvan EU-a. Primjerice u slučaju uhićenja, teške nesreće ili gubitka važnih dokumenata za pomoć se možete obratiti konzulatu ili veleposlanstvu bilo koje druge države članice.
4. Putujem u državu izvan Europe u kojoj moja država nema veleposlanstvo ili konzulat. Kome da se obratim zatrebam li pomoć?

5. Kome da se obratim u slučaju nestanka djeteta?

U Europskoj uniji postoji jedinstveni telefonski broj službe za pomoć (116 000) za prijavu nestanka djeteta u bilo kojoj državi članici. Tako ćete stupiti u kontakt s iskusnom organizacijom koja vam može pružiti potporu i praktične informacije psihološke, pravne ili administrativne prirode.

6. Prava putnika
Kao putnik zrakoplova, vlaka, broda ili autobusa imate određena prava kada putujete u EU-u. Zahvaljujući djelotvornoj primjeni najviših standarda, sigurnosni rezultati Europe među najboljima su na svijetu. Svoja prava možete pratiti putem aplikacije “Vaša prava putnika” koju možete preuzeti na svoj pametni telefon. (Google Android , iPhone , iPad , Windows Phone)

7. Kojim posebnim pravima raspolažem na putovanju kao osoba s invaliditetom?
Pravilima EU-a o pravima putnika osobe s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti zaštićene su od diskriminacije tijekom putovanja avionom ili vlakom te im se omogućuje jednak pristup prijevoznim uslugama kao ostalim građanima. Ako imate pravo na parkirna mjesta za osobe s invaliditetom u svojoj zemlji, na takva mjesta imate pravo i diljem Europe.

Opširnije savjete pročitajte na web stranici Informacijskog centra Europe Direct Čakovec – Ljeto u EU-u.

Informacijski centar Europe Direct Čakovec (EDIC Čakovec)

Informacijski centar Europe Direct Čakovec dio je europske mreže informacijskih centara Europe Direct (EDIC) u 28 zemalja članica Europske unije. Omogućuje građanima dostupnost informacija o Europskoj uniji te promiče i potiče građansko sudjelovanje na lokalnoj i regionalnoj razini. Međimurska županija nositelj je projekta Informacijskog centra Europe Direct Čakovec kojeg sufinancira Europska Komisija.

Misija centra je približiti EU građanima, olakšati dostupnost i širenje informacija o EU, olakšati građanima komunikaciju s tijelima i institucijama EU te transparentno prikazati rad i djelovanje EU. Europe Direct informacijski centri kroz svoj rad pružaju europskim donositeljima odluka mogućnost da direktno uvide potrebe i probleme građana u pojedinim državama članicama.

Informirati se možete putem njihove web stranice (www.edic-cakovec.eu), pratiti ih na Facebook-u, poslati e-mail, nazvati ili jednostavno doći u EDIC Čakovec. U centru možete preuzeti informativne materijale i razgovarati s djelatnicima Centra.

EDIC Čakovec djeluje u zgradi Međimurske županije na adresi Ruđera Boškovića 2, prvi kat, soba broj 40. Radno vrijeme centra: Pon, Uto, Čet 12:00-16:00; Sri, Pet 08:00-12:00.

Preporučeno
Najnovije