DINAMIC TRADE

Moćan, progresivan i svestran: novi Kia Sorento

Novi Kia Sorento je moćan, progresivan i svestran te kao najprestižniji član Kijinih sportskih terenaca u četvrtoj generaciji donosi dizajn i tehnologije za sve cestovne izazove.

Novi Sorento na vrhu Kijine bogate SUV ponude

Sorento, koji je svojim dolaskom u razredu velikih SUV-ova
podigao standarde po pitanju prostranosti, kvalitete i
ekonomičnosti, mirno sjedi na prijestolju Kijine globalne SUV
ponude, koju dopunjuju Stonic, Sportage, Seltos i Telluride
(posljednja dva nisu raspoloživa u Europi). Emilio Herrera,
izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: “Sorentova
evolucija u posljednjih 18 godina vrlo je pozitivno utjecala na
cjelovito razumijevanje Kije kao brenda.

Dok je automobil premijerno predstavljen 2002. godine kao pravo
terensko vozilo, četvrta je generacija Sorentu donijela
privlačniji izgled. To je vrlo važan model za Kiju, posebice
sada, kada prvi put predstavlja elektrificiranu snagu u našoj SUV
ponudi.”

>> FOTO Novi Sorento na vrhu Kijine bogate SUV ponude

Moderno dizajnirana unutrašnjost kabine visoke kvalitete i
najnovijih tehnologija Sorentova profinjeno dizajnirana
unutrašnjost – s oštrijim linijama, high-tech detaljima i
izduženim proporcijama – pruža samouvjereniji i zreliji izgled.
Njegova atraktivna kabina pak donosi materijale vrhunske
kvalitete, najnovije infotainment tehnologije i novi dizajn koji
očarava.

Nova platforma s hibridnim i plug-in hibridnim
pogonima

Novi Sorento je prvo vozilo na Kijinoj platformi nove generacije
za velike i srednje velike SUV modele. Zajedno s dužom
karoserijom koja omogućava maksimalno velik prtljažni prostor,
platforma jamči to da je Sorento jedan od najsvestranijih i
najprostranijih sportskih terenaca na tržištu, koji kupcima nudi
i treći red sjedala.

Pored toga, Sorentov inovativni raspored u kabini znači da sedam
putnika ima mnogo prostora, dok pritom nudi i pozamašan
prtljažnik, a tu je i Kijin novi ‘Smartstream’ elektrificirani
pogon. Time je Sorento po prvi put dobio hibridnu snagu. Rezultat
toga je da novi model omogućava manju potrošnju goriva, niže
emisije i bolje motorne mogućnosti od prethodnika.

Progresivna povezivost i sustavi asistencije

Novi Sorento je zahvaljujući progresivnoj povezivosti, sustavima
asistencije i infotainment tehnologijama tehnološki najnaprednija
Kia dosad. Korisnicima prilagođeni dvostruki digitalni mjerači
nude naprednu grafiku, nova telematska pomagala i povezivost
pametnih telefona.

Više od 3 milijuna prodanih Sorenta, u Europi
300.000

Od lansiranja na tržištu 2002. godine, Sorento je širom svijeta
našao više od 3 milijuna kupaca, od toga u Europi oko 300.000.

Dizajn vanjštine Samouvjereniji, zreliji i
privlačniji

Elegantan i moderan novi Sorento predstavlja vrh Kijine globalne
SUV ponude u kojoj mu društvo prave Stonic, Sportage, Seltos i
Telluride (posljednja dva nisu na prodaju u Europi).

Novi model rezultat je zajedničkog rada Kijinih dizajnerskih
centara na različitim kontinentima.

Koncept ‘profinjene odvažnosti’ inspirirao je Kijine dizajnere,
koji su htjeli zadržati robustan, žestok izgled, karakterističan
za prethodne generacije Sorenta, a istovremeno iskoristiti višu
razinu profinjenosti i elegancije, kao i sportski utisak.
Sorentova karoserija sadržava oštre linije – radi se o zapaženom
odmicanju od zaobljenog prethodnika. Sa suvremenijim
geometrijskim detaljima i više unatrag zategnutim, izduženim
proporcijama, novi Sorento je samouvjereniji, zreliji i
privlačniji nego ikad prije.

Sprijeda je Sorento evoluirao s novim dizajnom Kijine
prepoznatljive ‘tigrove’ maske, koja je nešto šira i na obje
strane se proteže do farova. Potonji donose nova LED dnevna
svjetla (‘tigrove oči’) koja dodatno naglašavaju linije oko
tigrovih očiju. Oštar i agresivniji izgled dopunjuju široki,
pravokutni donji otvori za protok zraka i zračne zavjese u obliku
krila koji preusmjeravaju zrak oko vozila. Oštar rub odbojnika
nastavlja se do ukrasne zaštite podvozja koja naglašava robustan
izgled. Novi model širok je 1.900 mm, što je 10 mm više nego kod
treće generacije Sorenta.

Gledajući s boka mjere su suptilno prilagođene kako bi Sorento
izgledao duži. Novajlija je 10 milimetara duži od prethodnika
(sada 4.810 mm), iako ima kraći prednji i stražnji prevjes.

Zbog nove platforme Sorento ima 35 milimetara duži međuosovinski
razmak koji sada iznosi 2.815 mm. Ova suptilna dimenzijska
modifikacija vizualno produljuje Sorenta, tako da izgleda
dinamičniji, usprkos tomu što je 10 mm viši. Produžen je i pokrov
motora, dok je A stup od prednje osovine pomaknut 30 mm natrag.

Kao prepoznatljive Sorentove osobine, novajlija je zadržao
karakterističan širok D stup,pozamašnu karoseriju i obložene
blatobrane koji su obilježili sve dosadašnje generacije modela.
Promjene su vidljive i na ostalim dizajnerskim detaljima
karakterističnim za Kijine novije modele, kao npr. novi dinamičan
oblik C stupa i površine karoserije s oštrim linijama. Sorento,
koji svoj oblik duguje velikom SUV-u Telluride, dobio je nova
vertikalna stražnja svjetla, koja obgrljuju bok vozila. Oštrije
linije karoserije slijede ravnom, tehničkom izgledu prednjeg
dijela vozila s vodoravnim oblicima, čime su postigli da vozilo
na cesti izgleda šire nego što je u stvarnosti. Stražnji odbojnik
ima dvije ispušne cijevi, a i sprijeda i straga dobio je ukrasnu
zaštitu podvozja koja doprinosi SUV-ovskom žestokom izgledu.
Četvrta generacija slijedi ostalim novijim modelima, kao što su
npr. Telluride i ProCeed, zbog čega je natpis Sorento centralno
postavljen na prtljažnim vratima. Suptilno postavljen spojler
“skriva” stražnji brisač, što donosi uređeniji izgled, a vozaču
omogućava bolji pregled događanja iza vozila.

Novi Sorento u Europi će biti raspoloživ u deset boja karoserije,
a opcijski će nudit 17-, 18-, 19- inčne i prvi put kod ovog
modela i 20-inčne aluminijske naplatke. 3

Dizajn unutrašnjosti

Atraktivna, unaprijeđena kabina s vrhunskim materijalima i
progresivnom tehnologijom Unutrašnjost 4. generacije Sorenta
predstavlja iskorak u kvaliteti i dizajnu Kijinih kabina. Od 1.
generacije modela iz 2002. godine koja je putnicima nudila
praktičnu, ali robusnu prostranost, Sorento danas nudi nešto što
je moderno, poželjno i udobno. Unutrašnjost koja spada među
najkvalitetnije u Kijinoj aktualnoj ponudi, pruža intuitivnu,
tehnološki usmjerenu kabinu koja je napravljena od
visokokvalitetnih materijala i opremljena najnovijim
infotainmentom. Ujedno je kabina zadržala prostranost i
svestranost koje su

Sorentove odlike svih 18 godina njegovog postojanja.

Atraktivna, unaprijeđena kabina predstavlja dizajn sljedeće
generacije, gdje najviše odskaču dva digitalna zaslona na
armaturnoj ploči. 12,3-inčni digitalni mjerači upareni su sa
10,25- inčnim zaslonom infotainmenta i navigacije na sredini
armaturne ploče. Zasloni jasno prikazuju informacije u vozačevom
vidnom polju i kreiraju inovativno widescreen korisničko
iskustvo. S brojnim funkcijama možemo upravljati pomoću novih
haptičkih gumba na obje strane zaslona, koje ima i donji klima
uređaj. Na armaturnoj ploči odskaču i uspravni ventilacijski
otvori s kromiranim rubovima, a takve rubove možemo naći i na
donjoj središnjoj konzoli.

Kabina novog Sorenta suptilno pruža brojne tehnologije, kao što
je primjerice ambijentalna rasvjeta kabine. Nježna rasvjeta
armaturne ploče i obloga vrata stvara osjećaj salona i osjetno
veće prostranosti. Bežični punjač nalazi se u otvorenom pretincu
središnje konzole, dok snažni audio sustav BOSE® nudi još bolji
doživljaj zvuka.

Kvaliteta materijala je poboljšana, a kabina nudi metalne umetke,
kožno tapeciranje i reljefne površine. Čitava unutrašnjost donosi
sofisticiraniji izgled i ambijent. U Europi će Sorento kupcima
nuditi mogućnost izbora između crne tkanine, kože (siva, crna ili
crno-siva dvobojna kombinacija) ili crne prošivene Nappa kože.

Prostranost i svestranost

Praktičnost: nova platforma maksimizira prostranost i svestranost

Novi Sorento napravljen je na osnovi Kijine nove platforme 3.
generacije za srednje velike SUV-ove, koja zahvaljujući
inteligentnijem rasporedu pruža superiornu prostranost za ljude
iprtljagu. Rezultat je jedno od najsvestranijih i najprostranijih
vozila u svojem razredu.

Nova platforma se temelji na kompaktnom kućištu motora i kraćim
prevjesima s 35 mm dužim međuosovinskim razmakom, što nudi više
prostora u kabini između dvije osovine. Ne samo da to novom
modelu omogućava osebujan stil i prema natrag zategnut dizajn,
nego struktura i konstrukcija nove platforme znače da Sorento po
prvi put može imati elektrificirani pogon. Hibridni baterijski
sklop smješten je ispod dna kabine. Stoga SUV nudi puno prostora
za do 7 putnika i jedan od najvećih prtljažnika u svojem razredu
– do 821 litre (izvedba sa 7 sjedala) ili 910 litara (izvedba s 5
sjedala). To znači da automobil za svih pet putnika omogućava
udobnost i prijevoz mnogo prtljage. Kod izvedbe sa 7 sjedala –
ako je u autu 4 svih sedam putnika – prtljažnik nudi 32 % više
prostora od prethodnika: 187 litara (VDA) kod dizelske izvedbe
odn. 179 litara kod hibridne izvedbe. Prekidači uz obje strane
prtljažnika omogućavaju slaganje drugog reda sjedala jednim
potezom.

Nova platforma putnicima pruža maksimalno puno prostora u tri
reda, jer nudi više prostora za glave, noge i ramena od većine
konkurenata. Posebice se nova platforma može pohvaliti prostorom
u predjelu nogu u prvom i drugom redu, kao i s više prostora za
glave u trećem redu sjedala.

Sorento je oduvijek bio omiljen kod kupaca koji traže praktičan
treći red sjedala, a novi model je to samo još olakšao. Zbog
dužeg međuosovinskog razmaka nove platforme sjedala u drugom redu
mogu se pomaknuti do 45 mm naprijed, što omogućava lakši pristup
trećem redu, koji ima više prostora za stopala i noge. Tu je i
nova ručka na C stupu koja putnicima kod pristupa trećem redu
sjedala pruža potporu. Naslon za ruke u drugom redu može se
produžiti do 100 mm te tako nudi veću potporu laktovima, a ujedno
sadrži i držač za piće i mobitel.

Pogoni 

Sorento po prvi put elektrificiran s učinkovitim hibridnim
pogonima

Kijin najnoviji SUV po prvi put nudit će i hibridnu snagu. Kupci
će moći birati između hibridne i plug-in hibridne izvedbe.
Sorento Hybrid pokreće novi ‘Smartstream’ elektrificirani pogon
koji je kombinacija 1,6- litrenog T-GDi benzinskog motora s
litij-ionskim polimerskim baterijskim sklopom kapaciteta od 1,49
kWh i 44,2-kilovatnim elektro motorom. Inteligentna konstrukcija
Sorentove nove platforme omogućava postavljanje baterijskog
sklopa ispod dna s minimalnim utjecajem na prostranost kabine ili
prtljažni prostor.

Ovaj elektrificirani motor s 230 konjskih snaga i okretnim
momentom od 350 Nm kombinira niske emisije CO2 i izuzetne
mogućnosti. Novi 1,6-litreni T-GDi motor donosi Kijinu novu CVVD
tehnologiju (Continuously Variable Valve Duration), koja
otvaranje ventila obavlja u skladu s voznim prilikama umjesto sa
stalnim otvaranjem ventila. To omogućava bolje performanse pri
niskim i srednjim okretajima te smanjuje potrošnju goriva.

Snaga se s elektronskim uređajem, smještenim na mjenjaču, prenosi
preko 6-stupanjskog automatskog mjenjača, što omogućava punu
snagu motora i elektro motora uz minimalni gubitak energije.
Rezultat je trenutno ubrzanje pri bilo kojoj brzini, s direktnim
pristupom raspoloživoj snazi baterije pri velikim brzinama.

Hibridna i plug-in izvedba stižu krajem 2020.
godine.

U Europi će biti na raspolaganju i Sorentov novi 2,2-litreni
4-cilindrični ‘Smartstream’ dizelski motor s 202 KS i okretnim
momentom od 440 Nm. S novim aluminijskim blokom, koji je 19,5 kg
lakši od onog u prethodniku od lijevanog željeza, novi je motor
38,2 kg lakši od onog iz 3. generacije Sorenta. Djeluje u
kombinaciji s Kijinim novim 8-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim
(mokrim) kvačilom (8DCT). Mjenjač 8DCT, koji je konstruiran kako
bi pružao 5 uglađen prijenos, karakterističan za klasične
automatske mjenjače, u odnosu na uobičajenog 8-stupanjskog
automatika ima manju potrošnju goriva.

Vožnja i upravljivost

Vožnja s više užitka i unaprijeđene terenske
mogućnosti

Prva generacija Sorenta (2002-2009) imala je nosivu šasiju u
obliku ljestvastog okvira (ladder-frame). Druga generacija
(2009-2015) dobila je monocoque šasiju, što je značilo korak
naprijed po pitanju voznih osobina. Nova platforma najnovije
generacije pak predstavlja sličan iskorak, jer je razvijena s
namjenom pružanja maksimalne stabilnosti u svim uvjetima vožnje.

Vozilo sada omogućava još uvjerljiviju, udobniju i ugodniju
vožnju od prethodnika, a tu je i temeljito prerađen neovisni
ovjes. Cilj inženjera bio je smanjiti učinak koji nepravilnosti
na cesti čine karoseriji, smanjiti buku s ceste i vibracije preko
ovjesa, a ujedno i poboljšati kontrolu karoserije i upravljački
odziv tijekom skretanja. To su postigli pomoću brojnih dorada
geometrije i novih komponenti, kao i modifikacijama strukture
ovjesa. 35 milimetara duži međuosovinski razmak također doprinosi
općem poboljšanju udobnosti u vožnji, dok nova karoserija – s
prosječno 4-postotnim povećanjem tvrdoće – utječe i na smanjenje
vibracija.

Novost: ‘Terrain Mode’ – poboljšanje terenskih
mogućnosti

Zahvaljujući novom sustavu Terrain Mode, najnoviji Sorento nudi
unaprijeđene terenske mogućnosti. Sustav koji djeluje s opcijskim
4×4 pogonom omogućava bolje hvatanje u koštac s blatom, snijegom
i pijeskom. Terrain Mode, čiji način djelovanja biramo na
središnjoj konzoli, kontrolira sustav stabilnosti (ESC) i
distribuciju okretnog momenta na sva četiri kotača. Također
prilagođava vrijeme prijenosa i tako pomaže vozaču naći i održati
prianjanje na različitim podlogama.

Tehnologija

Tehnološki najnaprednija Kia dosad: nova pomagala za
povezivost i infotainment

Sorento je – zahvaljujući brojnim tehnologijama koje poboljšavaju
sigurnost, povezivost i infotainment – tehnološki najnaprednija
Kia koju su ikada napravili. Raspoložive funkcije su napravljene
kako bi učinile putovanja sigurnijima i što manje stresnim, dok
istovremeno omogućavaju potpuno jednostavnu upotrebu.

Ovisno o opremi kabina može biti opremljena s Kijinim najnovijim
10,25-inčnim zaslonom na dodir s infotainment sustavom koji nudi
audio-vizualnu navigaciju ili s također novim 12,3- inčnim
digitalnim mjeračima visoke rezolucije. Zajedno, ova dva
digitalna zaslona vozaču prosljeđuju apsolutno jasne informacije.
8,0-inčni zaslon audio sustava je standardan, dok svi
infotainment sustavi omogućavaju integraciju pametnih telefona s
platformama Apple CarPlay™ i Android Auto™.

Novi Sorento nudi i Kijin inovativni telematski sustav UVO
Connect, koji preko zaslona na dodir i pametnog telefona vozačima
pruža bitne informacije. S uslugama Kia Live services, koje su
raspoložive preko opcijskog 10,25-inčnog širokog LCD zaslona,
sustav uživo prikazuje prometne informacije, vremensku prognozu,
zanimljive točke (POI) te detalje o potencijalnim parkinzima uz
cestu i izvan nje (uključujući i cijenu, lokaciju i
raspoloživost).

UVO Connect vozačima omogućava i slanje rute vozilu prije početka
putovanja i provjeru lokacije vozila u svakom trenutku.

Infotainment sustav pored toga dozvoljava istovremenu upotrebu
dva Bluetooth uređaja pametnih telefona, što omogućava
istovremeno primanje poziva jednog telefona i slušanje glazbe s
drugog mobitela. Putnici koji sjede sprijeda mogu puniti svoje
telefone pomoću dva USB punjača. Putnicima u drugom redu sjedala
na raspolaganju su dvije USB utičnice za punjenje, koje se nalaze
u leđnom dijelu prednjih sjedala, a treći se nalazi na leđnom
dijelu središnje konzole. Oba putnika u trećem redu sjedala imaju
svoj punjač, što znači da svih sedam putnika može istovremeno
puniti svoje mobilne uređaje – to je odlična podloga za pružanje
opuštene vožnje u punom vozilu na dugim putovanjima.

Sorento kupcima nudi i zaslon za projiciranje (head-up display),
koji u vidnom polju vozača na vjetrobransko staklo projicira neke
putne informacije. Sustav prikazuje podatke, kao npr. detalje o
brzini vozila ili navigacijske upute »turn-by-turn «.

Na raspolaganju je i snažni audio sustav BOSE® surround-sound s
12 zvučnika, koji putnicima u sva tri reda sjedišta pruža bolji
zvuk. Nova funkcija ‘Sound of Nature’, raspoloživa na nekim
tržištima, putnicima emitira ambijentalne opuštajuće zvukove
prirode po izboru. Sustav ambijentalne rasvjete korisnicima
omogućava još bolje prilagođavanje kabine svojem ukusu, jer nudi
sedam pred programiranih osnovnih boja odnosno ukupno čak 64
boje.

Sigurnost

Napredni sustavi asistencije, novi sustav daljinskog
parkiranja

Sorento po zasluzi bogate ponude sustava asistencije vozaču nudi
viši nivo aktivne i pasivne sigurnosti od većine konkurenata.
Kijin napredni sustav asistencije ADAS (Advanced Driver
Assistance Systems) smanjuje brojne rizike i stres u vožnji, jer
putnike i ostale sudionike u prometu štiti na svakom putovanju.

Ovisno o opremljenosti pojedinog Sorenta sustav ADAS može imati
sljedeća pomagala: sustav za sprječavanje naleta (FCA) s
prepoznavanjem pješaka, biciklista i vozila, koji između ostalog
prepoznaje i dolazeći promet kod skretanja na raskrižju, praćenje
vozila u mrtvom kutu (BVM), pregled događanja oko vozila (SVM) i
sustav za sprječavanje nesreća s vozilima u mrtvom kutu (BCA –
Blind-spot Collision-Avoidance Assist, pametni sustav za
ograničavanje brzine (ISLA – Intelligent Speed Limit Assist),
radarski tempomat s funkcijom stani/kreni (SCC) i navigacijski
radarski tempomat (NSCC – Navigation-based SCC), sustav za
praćenje vozila na voznoj traci (LFA – Lane Following Assist
(LFA), sustav za upozoravanje vozača na dekoncentriranost (DAW –
Driver Attention Warning) i pomoć kod vožnje na autocesti (HDA –
Highway Driving Assist).

Sustav za praćenje vozila na voznoj traci (LFA), koji je Kijina
tehnologija ‘2. stupnja’ autonomne vožnje, kontrolira ubrzanje,
kočenje i okretanje volana obzirom na vozila ispred. LFA djeluje
u rasponu od 0 do 180 km/h, pomoću kamere i radarskih senzora
održava siguran razmak do vozila ispred, dok ujedno prati oznake
na prometnici kako bi zadržao vozilo na sredini vozne trake. Novi
Sorento donosi i pomoć kod vožnje unatrag (RVM – Rear View
Monitor) s asistencijom za sprječavanje sudara (PCA – Reverse
Parking Collision-Avoidance Assist) i asistenciju kod vožnje
unatrag (RCCA – Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist).
Tu je i – po prvi put kod Kijinih modela u Europi – novi sustav
daljinskog parkiranja (RSPA – Remote Smart Parking Assist), koji
vozačima, daljinski, pomoću gumba na pametnom ključu, omogućava
autonomno pomicanje vozila naprijed i natrag na parkingu. To
olakšava ulaženje i izlaženje iz vozila na uskim parkinzima ili
ako drugi vozač parkira svoje vozilo preblizu vašim vratima.

Sustav RSPA automatski koči ako prepozna drugo vozilo, biciklistu
ili pješaka iza vozila ili u prelasku preko ceste. Sorentov
sustav Safe Exit Assist sprječava otvaranje stražnjih vrata ako
vozilo prepozna opasno približavanje straga, npr. biciklista ili
drugog vozila.

Sorento je opremljen sa 7 sigurnosnih zračnih jastuka. Novost je
prednji središnji zračni jastuk, koji pruža dodatnu zaštitu glave
vozača i suvozača i sprječava kontakt njihovih glava kod sudara.
Sve izvedbe Sorenta su bez obzira na stupanj opremljenosti
standardno opremljene s Kijinim pomoćnim sustavom stabilnosti
(VSM) i elektronskim sustavom stabilnosti (ESC), koji vozaču
pomaže kod održavanja smjera vozila kod kočenja i skretanja.

Novi Sorento ima i Kijin prvi višestupanjski kočioni sustav
(Multi-Collision Brake system) koji smanjuje posljedice
sekundarnog sudara. Sustav automatski koči kada se nakon prvog
sudara aktiviraju zračni jastuci te tako štiti putnike od drugog
frontalnog ili bočnog sudara.

Sorentova karoserija napravljena je od mješavine čelika i
aluminija s namjenom pružanja maksimalne torzijske krutosti, a
ujedno i smanjuje masu vozila. Konstrukcija karoserije sadrži
veći udio naprednog čelika visoke čvrstoće i vrućeg žigosanog
čelika u odnosu na prethodnika. Čelik visoke čvrstoće poboljšava
zaštitu putnika, jer nudi 12,5 posto višu torzijsku krutost od
‘najsigurnijeg’ u Sorentovom razredu – istovremeno je čvršća
karoserija i lakša 5,6 % (21,3 kg) od prethodnikove. Pored toga
čvršća karoserija smanjuje vibracije s ceste.

Proizvodnja u Južnoj Koreji, već u prodaji 

Kao i prethodnika, i novog Sorenta za europsko tržište proizvode
u Kijinoj tvornici u gradu Hwasung u Južnoj Koreji, a prodaja u
Hrvatskoj već traje.

Dinamic trade d.o.o.
Braće Graner 6
40000 Čakovec

Najnovije