edic

Pet načina kako nas EU štiti kod kupovine na internetu

Sve češće kupujemo na internetu, pa je dobro znati prava koja EU osigurava kod internetske kupovine

Zahvaljujući jedinstvenom digitalnom tržištu život osoba koje kupuju na internetu postao je sigurniji i lakši.

Ključna prava

Zakon EU-a omogućava internetsku kupovinu dobara i usluga iz bilo koje države članice. Prodavači vas više ne smiju preusmjeriti na lokalne trgovine s drugačijim cijenama i proizvodima, čime se prekida praksa poznata pod nazivom ”geoblokiranje”. Zastupnici su odobrili uredbu zahvaljujući kojoj je neopravdano geografsko blokiranje zaustavljeno i ona je stupila na snagu diljem EU-a 3. prosinca 2018.

Osim toga, prodavači moraju jasno prikazati sve troškove od samog početka, nema više neugodnih iznenađenja na kraju internetske kupovine! Moraju se dati jasne informacije o ukupnoj cijeni, uključujući sve poreze i dodatne troškove. Ako postoje dodatne naknade za usluge poput hitne dostave ili putnog osiguranja, one ne smiju biti naplaćene ako ih sami niste izabrali i potvrdili. Korištenje kreditne ili debitne kartice ne smije se dodatno naplatiti.


Pravo povrata ili otkazivanja

Predmete kupljene na internetu možete iz bilo kojeg razloga vratiti u roku od 14 dana i imate pravo na povrat novca. Postoje iznimke, poput karata za vlak, zrakoplov ili koncert ili rezervacije hotela. Ako želite otkazati kupovinu, o tome morate obavijestiti prodavatelja. Narudžbu koja nije dostavljena u dogovoreno vrijeme ili u roku od 30 dana možete otkazati i imate pravo na povrat novca.

Besplatno dvogodišnje jamstvo


Na sva dobra kupljena u država članicama EU-a, na Islandu, u Lihtenštajnu i Norveškoj imate barem dvogodišnje jamstvo. Nacionalni propisi mogu osigurati i veću zaštitu, prodavatelj također može ponuditi dodatna jamstva, no ništa ne zamjenjuje niti ne umanjuje dvogodišnje jamstvo. Ako je kupljeni proizvod oštećen tijekom dostave, neispravan ili izgledom ili funkcijama ne odgovara onome što je oglašavano, prodavatelj ga mora besplatno popraviti ili zamijeniti, ponuditi sniženje cijene ili potpuni povrat novca. Jamstvo se odnosi i na rabljenu robu kupljenu kod trgovaca, no ne i na onu kupljenu kod privatnih osoba.

Daljnje informacije

Misija centra je približiti EU građanima, olakšati dostupnost i širenje informacija o EU, olakšati građanima komunikaciju s tijelima i institucijama EU te transparentno prikazati rad i djelovanje EU. Europe Direct informacijski centri kroz svoj rad pružaju europskim donositeljima odluka mogućnost da direktno uvide potrebe i probleme građana u pojedinim državama članicama.

Informirati se možete putem njihove web stranice (www.edic-cakovec.eu), pratiti ih na Facebook-u, Instagramu i Twitteru, te poslati e-mail (info@edic-cakovec.eu) ili nazvati na broj telefona 040/374-016

Najnovije