Donosimo ključne informacije i odgovore za kupce
E.ON Plin, jedan od vodećih opskrbljivača plinom na našem tržištu, od 1. listopada 2024. godine opskrbljuje ukupno devet distribucijskih područja u Hrvatskoj, osiguravajući pouzdanu i kvalitetnu opskrbu za sve svoje kupce. Sukladno odluci Hrvatske energetske regulatorne agencije – HERA, izabran je za opskrbljivača u obvezi javne usluge opskrbe plinom za vaša distribucijska područja.
Kako bismo kupcima osigurali sve relevantne i točne informacije, donosimo odgovore na česta pitanja
- Što je distributer plina, a što opskrbljivač plina?
Distributer plina tj. operator distribucijskog sustava (ODS) je energetski subjekt odgovoran za rad, održavanje i razvoj distribucijskog sustava (plinovoda), te je nadležan za očitanje plinomjera i dostavu stanja plinomjera opskrbljivaču, na temelju kojeg opskrbljivač ispostavlja račune krajnjim kupcima.
Opskrbljivač plina je pravna osoba koja temeljem dozvole obavlja djelatnost opskrbe plinom. Opskrbljivač ispostavlja račune krajnjim kupcima na temelju mjernih podataka zaprimljenih od strane distributera.
- Koja će biti cijena i kako se ona definira?
Isporučeni plin kućanstvima koja koriste javnu uslugu opskrbe plinom naplaćuje se primjenom regulirane cijene koju određuje HERA. Regulirana cijena je promjenjiva, a trenutno je određena za razdoblje od 1. listopada 2024. do 30. rujna 2025. godine.
Cijena plina javne usluge koju će kupci kupci objavljena je po distributivnim područjima na stranicama HERA-e, uz napomenu da krajnja cijena opskrbe plinom obuhvaća trošak nabave plina, opskrbe i distribucije po području, uz fiksnu mjesečnu naknadu, sve ovisno o tarifnom modelu kupca.
Cjenik opskrbe plinom za vaše područje možete pronaći na E.ONovim web stranicama na linku: https://www.eon.hr/hr/kucanstva/struja-i-plin/plin-u-obvezi-javne-opskrbe.html
- Trebam li sklopiti ugovor s E.ON Plinom?
Kupci plina (kućanstva) koji koriste opskrbu u obvezi javne usluge, zaprimit će Ugovor na svoju kućnu adresu, najkasnije do 31.10.2024. Ugovor je popunjen podacima koji su zaprimljeni od prethodnog opskrbljivača kupca. Kupac upisuje svoj kontakt i osobne podatke, te potpisan ugovor dostavlja u E.ON Plin na jedan od sljedećih načina:
a) scan/fotografiju ugovora putem WhatsAppa na broj 091/642 7231
b) scan/fotografiju ugovora putem maila na info@eon.hr
c) poštanskim putem na adresu Capraška 6, 10 000 Zagreb.
- Hoće li mi se opskrba plina prekinuti, ako ne potpišem ugovor u obvezi javne usluge?
Opskrba plina neće se prekinuti ako kupac ne potpiše ugovor, ali budući da su kupci dužni sklopiti ugovor o opskrbi plinom, svakako dostavite jedan primjerak potpisanog ugovora u E.ON Plin.
- Hoće li se zbog promjene opskrbljivača u nekom trenutku dogoditi privremeni prekid isporuke plinom?
Ne, kupci mogu biti potpuno sigurni, jer se niti u jednom trenutku zbog promjene opskrbljivača neće dogoditi prekid isporuke plinom.
- Tko će mi ubuduće očitavati plinomjer?
Očitanje plinomjera je obveza operatora distribucijskog sustava. Gradska plinara dužna je očitati sva obračunska mjerna mjesta tarifnog modela TM1, TM2, TM3, TM4 i TM5 zadnjeg dana u mjesecu (± šest dana), te podatke o očitanju dostaviti E.ON Plinu.
Iznimno, za mjerna mjesta krajnjih kupaca iz kategorije kućanstvo, ODS može očitati i dostaviti podatke o očitanju opskrbljivaču na kraju tromjesečnog razdoblja ili šestomjesečnog razdoblja.
U slučaju da ODS ne raspolaže podacima o isporučenoj količini plina, ODS ima pravo procijeniti mjesečnu količinu plina isporučenu u obračunskom razdoblju, a opskrbljivač, E.ON Plin, na temelju dostavljene procjene ODS-a krajnjem kupcu izdati račun.
- Moraju li kupci sami očitavati plinomjer?
Krajnji kupci nemaju obvezu očitavati plin. Međutim, ukoliko to žele, imaju pravo i mogućnost dostaviti očitanje stanja plinomjera na temelju kojeg im E.ON Plin može izdati račun. To mogu učiniti putem web stranice https://www.eon.hr/hr/o-nama/dostava-stanja-brojila.html, te putem govornog automata 0800 8771.
Očitanje stanja plinomjera kupac može dostaviti od 25. do zadnjeg dana u mjesecu.
- Kome se kupci mogu javiti u slučaju potrebe za korekcijom stanja plinomjera?
E.ON Plin račune izdaje isključivo na temelju službeno zaprimljenih mjernih podataka.
Ukoliko se kupac ne slaže s izdanim računom, odnosno iskazanim stanjem na E.ON Plin računu, može dostaviti sliku plinomjera novijeg datuma, putem e-mail adrese info@eon.hr.
- Kako će kupci dobivati račune od E.ONa?
E.ON izdaje mjesečne račune na temelju službenih mjernih podataka koje dostavlja ODS. Na svakom računu naznačeno je početno i završno stanje plinomjera te informacija je li stanje plinomjera očitano ili procijenjeno. Račune je moguće dobivati poštom ili putem e-maila. Ako kupci žele primati e-račune, imaju mogućnost podnijeti zahtjev na E.ONovim službenim stranicama.
- Hoće li zbog novog opskrbljivača biti otežano prijavljivanje kvarova i eventualnih neutemeljenih povećanja računa?
Promjena opskrbljivača neće utjecati na način prijavljivanja kvarova niti rješavanje pitanja u vezi s iznosima na računima. Prijava kvarova ostaje u nadležnosti operatora distribucijskog sustava, koji je odgovoran za održavanje plinske mreže i rješavanje tehničkih problema, neovisno o opskrbljivaču.
Ako kupac smatra da račun nije ispravan, odnosno ima sumnju u iznos, može se obratiti E.ON Plinu te dostaviti sliku plinomjera novijeg datuma, putem e-mail adrese info@eon.hr.
Sva dodatna pitanja E.ONu možete postaviti putem kontakt broja 0800 8777 , e-mail adrese info@eon.hr ili putem WhatsAppa na broj 091/642 7231.
Na raspolaganju su i sve informacije na E.ONovoj web stranici https://www.eon.hr/hr/kucanstva/struja-i-plin/plin-u-obvezi-javne-opskrbe.html.