edic

Donosimo vam prava potrošača koja se odnose na rezervaciju paket aranžmana. Zaštitite se od hladnoće, ali i mogućih problema!

Počeli ste razmišljati o zimskom godišnjem odmoru, možda nekom paket-putovanju? Zaštitite se od hladnoće, ali i mogućih problema.

Odlučili ste putovati ove zime, možda iskoristiti neki paket-putovanju? 

U skladu s pravilima EU-a osobama koje rezerviraju odmor u paket aranžmanu i/ili povezane putne aranžmane nudi se visoka razina zaštite potrošača. Pri kupnji paketa raspolažete precizno utvrđenim pravima, kojima je obuhvaćeno razdoblje prije i tijekom postupka rezervacije sve do kraja putovanja, primjerice pravo na predugovorne informacije, organizatorova odgovornost za uredno izvršenje usluga putovanja uključenih u paket i zaštita u slučaju nesolventnosti. Ta se prava odnose na pakete kupljene na internetu ili u agenciji, od organizatora putovanja, putničke agencije, ili bilo kojeg drugog trgovca koji djeluje u svojstvu organizatora paket-putovanja. Prava koja se odnose na takozvane “povezane putne aranžmane” nešto su ograničenija.

Ta se pravila ne odnose na zasebne usluge putovanja (kao što je odvojeno rezerviran let ili smještaj), na određena poslovna putovanja, pakete prodane na temelju okvirnog ugovora na povremenoj neprofitnoj osnovi ograničenoj skupini putnika te pakete koji traju manje od 24 sata osim ako uključuju smještaj.

Paket-putovanja – različite vrste paketa podrazumijevaju jednaka prava za korisnika

Rezervacijom odmora u paket aranžmanu kupujete kombinaciju dviju ili više različitih vrsta usluga putovanja za isto putovanje ili odmor. Te usluge mogu uključivati prijevoz, smještaj, najam automobila ili pod posebnim uvjetima bilo koju drugu turističku uslugu. Paket može biti unaprijed organiziran, odnosno sastojati se od niza usluga koje je kombinirao organizator putovanja ili putnička agencija, ili prilagođen putniku, odnosno sastojati se od usluga koje je odabrao sam korisnik prije zaključivanja ugovora. U oba se slučaja primjenjuju pravila EU-a pod uvjetom da je paket-putovanje kupljen na određeni način.

Paket-putovanja – prava kupca na jasne i točne informacije

Prije rezerviranja paketa, prodajno mjesto (na primjer web-mjesto ili aplikacija za rezervaciju) ili putnička agencija mora kupcu pružiti sve standardne informacije o paketu, kao što su:

  • odredište (plan putovanja, datumi i trajanje boravka, pojedinosti o svim transferima, posjeti i izleti) i popis uključenih usluga
  • ime i podaci za kontakt organizatora paketa i ako je prodan preko prodavača, podaci o prodavaču
  • ukupna cijena, uključujući sve poreze i, prema potrebi, sve dodatne naknade, te načini plaćanja
  • informacije o načinu raskidanja ugovora prije početka paketa uz plaćanje primjerene naknade za raskid ugovora
  • informacije o obvezama u pogledu putovnica i viza
  • informacije o postupcima rješavanja pritužbi, mehanizmima alternativnog rješavanja sporova (ARS), prema potrebi, tijelu za ARS, te platformi za internetsko rješavanje sporova.

Kupac mora primiti i jasne informacije o svojim pravima u obliku standardiziranog obrasca EU-a, u kojemu se navodi da se ponuda odnosi na paket i utvrđuju njegova prava.

Paket-putovanja – izmjene ili raskid ugovora

Povećanje cijene:organizator može povećati cijenu paketa samo ako dođe do povećanja određenih troškova (npr. cijene goriva). To se mora jasno navesti u ugovoru, a najkasnije se može primijeniti 20 dana prije početka paketa. Ako je povećanje cijene veće od 8 % ukupne cijene paketa, kupac može raskinuti ugovor bez naknade za raskid ugovora.

U slučaju nemogućnosti odlaska na putovanje postoje sljedeće opcije:

  • prijenos paketa na drugu osobu: pod određenim uvjetima paket je moguće prenijeti na drugu osobu, uz moguću razumnu naknadu koja ne iznosi više od stvarnog troška nastalog organizatoru zbog prijenosa ugovora o paket-putovanju
  • raskid ugovora: ovisno o trenutku u kojem se otkazuje putovanje organizator može od iznosa povrata odbiti razumnu naknadu.

Ta su prava neovisna o pravima koja kupac može imati u okviru police osiguranja od otkaza putovanja.

Otkazivanje putovanja od strane organizatora: u uobičajenim uvjetima, ako organizator otkaže prodaju prije početka paket-putovanja, kupac ima pravo na povrat plaćanja i, prema potrebi, odštetu.

Otkazivanje putovanja u izvanrednim okolnostima: u slučaju prirodne katastrofe ili ozbiljnih prijetnji sigurnosti na odredištu koje bi mogle utjecati na paket, organizator taj paket može otkazati. Putnik može zbog istih razloga otkazati paket bez naknade. U tim slučajevima, kupac ima pravo na povrat cijelog uplaćenog iznosa, no ne i na dodatnu odštetu.


Paket-putovanja – odgovornost za uredno izvršenje usluga putovanja

Organizator je odgovoran za uredno izvršenje svih usluga putovanja uključenih u paket.

Ako se usluga putovanja ne može pružiti kako je predviđeno, na primjer ako pružatelj usluge ne može provesti dogovorenu uslugu ili to ne može učiniti u dogovorenom obliku (kao što je prijevoz do odredišta ili od njega, dogovoreni smještaj ili rezervirano razgledavanje s vodičem), organizator problem mora riješiti bez dodatnog troška za kupca.

Ako nije moguće organizirati alternativne aranžmane ili ako kupac na temelju valjanih razloga ponuđene aranžmane odbije, a paket uključuje prijevoz (primjerice putovanje zrakoplovom), organizator putniku mora ponuditi repatrijaciju. Ako usluge putovanja ne zadovolje dogovorene standarde i to nije moguće riješiti na licu mjesta, kupac može zatražiti odštetu.

Paket-putovanja – pomoć putnicima

U slučaju problema tijekom odmora u paket aranžmanu, primjerice zdravstvenih problema ili gubitka putovnice, organizator putovanja obavezan je pružiti pomoć korisniku odmora u paket aranžmanu primjerice u obliku informacija o zdravstvenim uslugama ili konzularnoj pomoći te, ako je to potrebno, pronalaženjem alternativnih putnih aranžmana.


Odgovornost za pogreške pri rezerviranju

Navedena se pravila primjenjuju na pakete i povezane putne aranžmane.

Pri rezerviranju odmora odgovorni trgovac (putnička agencija ili internetska putnička agencija) snosi odgovornost za sljedeće probleme koji se mogu pojaviti tijekom postupka rezerviranja:

  • tehnički kvarovi sustava rezervacija
  • pogreške trgovca ako je on odgovoran za rezerviranje paketa ili usluga putovanja koje su dio povezanih putnih aranžmana.

Trgovci nisu odgovorni za pogreške pri rezerviranju koje su pripisive kupcu ili probleme koji se smatraju neizbježnima ili su nastali zbog izvanrednih okolnosti.


Zaštita u slučaju stečaja

Navedena se pravila primjenjuju na paket-putovanja i povezane putne aranžmane.

Zaštita u slučaju nesolventnosti pruža zaštitu kupcu u slučaju stečaja trgovca preko kojeg je rezervirao putovanje. Ovisno o predmetnoj zemlji EU-a ta zaštita može biti fond, osiguranje ili bilo koji drugi mehanizam iz kojega će se izvršiti povrat svih obavljenih plaćanja kupca i, prema potrebi, trošak repatrijacije ako je paket ili povezani putni aranžman uključivao prijevoz.

Misija centra je približiti EU građanima, olakšati dostupnost i širenje informacija o EU, olakšati građanima komunikaciju s tijelima i institucijama EU te transparentno prikazati rad i djelovanje EU. Europe Direct informacijski centri kroz svoj rad pružaju europskim donositeljima odluka mogućnost da direktno uvide potrebe i probleme građana u pojedinim državama članicama.

Informirati se možete putem njihove web stranice (www.edic-cakovec.eu), pratiti ih na Facebook-u, poslati e-mail, nazvati ili jednostavno doći u EDIC Čakovec. U centru možete preuzeti informativne materijale i razgovarati s djelatnicima Centra.

EDIC Čakovec djeluje u zgradi Međimurske županije na adresi Ruđera Boškovića 2, prizemlje, soba broj 13. Radno vrijeme centra: Pon, Uto, Čet 12:00-16:00; Sri, Pet 08:00-12:00.

Preporučeno
Najnovije