Kao potrošač u Europskoj uniji, imate više prava nego što mislite. Ta su prava nastala da bi vas zaštitila na internetu, izvan njega i diljem Europske unije. Saznajte koja su to prava i kako ih možete koristiti.
Znati više i kupovati pametnije je#youreuright
Svi vole imati pravo. No kad se radi o sporovima potrošača,
možete biti sigurni samo kad znate koja su vaša potrošačka prava
u EU-u. Europska komisija pokrenula je web stranicu #youreuright na kojoj
vam donosi korisne informacije kako biste odlučili što dalje i
informirali se radi rješavanja sporova.
Na web stranici možete saznati više o tome koja su to prava, kako
ih upotrebljavati i što trebate poduzeti da biste riješili spor.
Od bankovnih poslova do obmanjujućeg oglašavanja ili neispravnih
ili nesigurnih proizvoda, vaša prava u EU-u postoje zato da biste
vi bili sretan, siguran i zadovoljan kupac.
Želite jačanje uloge potrošača? To je #youreuright
Nudeći različite mogućnosti, web stranica vam pokazuje kako
možete upotrebljavati #yourEUright u slučaju neispravnih
proizvoda ili nepoštenih poslovnih praksi trgovaca na malo,
proizvođača, pružatelja usluga, organizatora putovanja i banaka.
Ponuđeni alati kreću se od neformalnih mjera putem interneta do
izvanmrežnog rješavanja sporova. Na ovoj web stranici možete
učiti iz iskustava drugih potrošača i saznati kako su riješili
svoje sporove koristeći jedan ili više od ovih alata.
Kupujte pametnije, mudrije, osvještenije
Budući da se zakoni, pravila i propisi mijenjaju da bi držali
korak s munjevitim razvojem tehnologije, dobro je znati svoja
prava. Bez obzira na to gdje u EU-u kupovali, možete kupovati s
povjerenjem, uz snažan paket potrošačkih prava. Svrha ove web
stranice pokazati je da, u slučaju spora s nekim poduzećem,
postoje načini za obranu tih prava. Pomaže vam i prije kupnje –
informacijama putem interneta o tome na što trebate pripaziti.
Organizacije potrošača koje brane #youreuright
Udruge potrošača aktivno informiraju i pomažu potrošačima iz EU-a
poput vas. Europska organizacija za zaštitu potrošača (BEUC)
štiti interese svih Europljana i zastupa 45 neovisnih nacionalnih
organizacija potrošača iz 32 europske zemlje. Zaslužna je za to
da se stajališta potrošača iz svih dijelova Europe čuju na
mjestima donošenja politika u EU-u. Njezine članice podižu
svijest o vašim pravima i mogu vam pomoći kad vam je nanesena
nepravda. Za dodatne informacije pogledajte podatke za kontakt
organizacija članica BEUC-a diljem Europe na sljedećoj
poveznici.
Vrijeme je da nešto poduzmete?
Ako je došlo vrijeme da ostvarite svoja potrošačka prava – gdje
god se nalazili u EU-u – postoje rješenja koja vam mogu pomoći na
internetu i izvan njega.
#youreuright web
stranica.
#EUANDME – Kako EU utječe na moj svakodnevni
život
Želite znati na koje još načine EU olakšava život, rad, očuvanje
planeta i slijeđenje vlastitih snova? Provjerite #EUandME –
portal s informacijama o životu u inozemstvu, osposobljavanju i
pronalasku zaposlenja, vođenju posla, otkrivanju zelenih
tehnologija, zdravstvenoj skrbi te pravima građana i socijalnim
pravima. Pogledajte neke od više od 100 priča ljudi koji su
iskoristili ove prilike, tako da možete i vi!
Misija centra je približiti EU građanima, olakšati dostupnost i
širenje informacija o EU, olakšati građanima komunikaciju s
tijelima i institucijama EU te transparentno prikazati rad i
djelovanje EU. Europe Direct informacijski centri kroz svoj rad
pružaju europskim donositeljima odluka mogućnost da direktno
uvide potrebe i probleme građana u pojedinim državama članicama.
Informirati se možete putem njihove web stranice, pratiti ih na
Facebooku, poslati email, nazvati ili jednostavno doći u EDIC
Čakovec. U centru možete preuzeti informativne materijale i
razgovarati s djelatnicima Centra.
EDIC Čakovec djeluje u zgradi Međimurske županije na adresi
Ruđera Boškovića 2, prizemlje, soba broj 13. Radno vrijeme
centra: Pon, Uto, Čet od 12 do 16 sati, Sri, Pet od 8 do 12
sati.