Didasko: Uz dobar plan do odličnog eseja na državnoj maturi!

Razmišljate o polaganju državne mature i muči vas pisanje eseja iz engleskog jezika? Saznajte kako vam dobar plan može pomoći u rješavanje te brige!

Mali savjeti koji znatno poboljšavaju uspjeh iz eseja

Pisanje eseja na višoj razini državne mature iz engleskog jezika jedan je od zahtjevnijih zadataka tog ispita. Podrazumijeva se da će tekst biti prilično gramatički i pravopisno točan, a očekuje se i viša razina korištenja pisanog jezika. Zato se nemojte prepasti pisanja eseja. Postoji nekoliko strategija koje možete upotrijebiti ako želite napisati uspješan esej bez da poštujete faze pisanja.

Koristite mentalne mape i skicu eseja

Često čujemo od polaznika da je planiranje eseja i izrada mentalnih mapa i skica gubitak dragocjenog vremena koje im je na ispitu na raspolaganju. Međutim, ne samo da će Vam planiranje uštedjeti vrijeme, nego ćete biti sigurni da ste zadovoljili sve dijelove zadatka, imati ćete pregled nad korištenjem veznika i veznih fraza, te ćete u svakom trenutku pisanja moći provjeriti i poboljšati svoj rad. Pa, kako napraviti mentalnu mapu ili skicu? Da li napraviti i jedno i drugo?

Krenimo najprije s mentalnim mapama. Obično se preporuča da u sredinu stavimo središnji koncept, u kontekstu eseja to bi bila tema. Primjerice, ako pišemo o temi prednosti i nedostataka brze hrane, koncept brze hrane staviti ćemo u sredinu, te izdvojiti argumente za i protiv na lijevu i desnu stranu. Uvod i zaključak mogu se smjestiti iznad i ispod teme. Mentalne mape dozvoljavaju mnogo kreativnosti, a kako ćete vizualizirati svoje misli je na vama. U svakom slučaju, uvijek je dobro odvojiti argumente za od argumenata protiv kako biste imali boji uvid u broj argumenata kojima raspolažete.


Skica ili outline je linearniji tip planiranja, ali nam također omogućava preglednost argumenata i uvid u strukturu eseja. U ovom tipu planiranja detaljno razrađujemo svaki odlomak. Evo primjera:

Odlomak 1: Uvod – općeniti podaci o temi, općenito viđenje problematike
Odlomak 2: Argumenti za – Argument 1/2/3
Odlomak 3: Argumenti protiv – Argument 1/2/3
Odlomak 3: Zaključak – sažetak svega rečenog, moje mišljenje

Veznike koristite organizirano

Kad smo odredili što ćemo pisati u kojem dijelu eseja (tj. odredili smo sadržaj), dobra je ideja utvrditi kamo ćemo smjestiti koji veznik. Kako bismo izbjegli ponavljanje istih riječi, dobro je na skicu ili mentalnu mapu upisati (kad vježbamo, drugom bojom) vezne riječi i fraze na njihova mjesta. Na primjer:

Paragraph 1: Introduction – general statement NOWADAYS
Paragraph 2: Arguments for: Argument A – FIRST
Argument B – SECONDLY
Argument C – MOREOVER
Paragraph 3: Arguments against: Argument A – TO BEGIN WITH
Argument B – IN ADDITION
Argument C – FINALLY
Paragraph 4: Conclusion TO SUM UP; IN MY VIEW; AS FAR AS I AM CONCERNED…

Na ovaj ćemo način imati u svakom trenutku mogućnost manipulirati veznim riječima u našem tekstu.

VJEŽBAJTE, VJEŽBAJTE, VJEŽBAJTE

Za strukturiran i brzo napisan esej presudno je vježbati kako bismo mogli pripremljeno pristupiti zadatku, znajući u svakome trenutku koji je slijedeći korak.

Želimo Vam puno sreće, a za sva daljnja pitanja vidimo se u Didasku gdje počinju

PRIPREME ZA MATURU: ENGLESKI, NJEMAČKI, HRVATSKI, MATEMATIKA, FIZIKA, KEMIJA, BIOLOGIJA

Maturatni, u Didasku ćete kroz fleksibilan program:

– uvježbati način rješavanja svih tipova zadataka
– naučiti najefektivnije iskoristiti vrijeme
– dobit ćete posebno kreirane zadatke od naših profesora…

Prednosti: iskusni predavači, rad u manjim skupinama, program usklađen s ispitnim katalogom za državnu maturu.

Prijave: 040 391072, 099 259 17 01, info@didasko.com.hr

Popunite upitnik i saznajte više informacija na

http://www.didasko.com.hr/pripreme-za-maturu/

Utvrdite svoje znanje i učinkovito se pripremite za polaganje državne mature iz svih predmeta!

Preporučeno
Najnovije