Bikebox: Što moramo znati o kočnicama na biciklu?

Često je pitanje koje su kočnice dobre i trebaju li nam svima popularne disk kočnice. NE. Mnoge su vrste a prije svega nam trebaju ispravne i stručno podešene kočnice, adekvatne za teren gdje se većinom vozimo i navika da ih provjeriavamo i servisiramo s vremena na vrijeme.

Nećemo ulaziti u dubioze i nabrajati cijelo brdo znanih i mnogima i neznanih vrsta, te proizvođača istih nego ćemo se osvrnuti na stanje onih koje imamo na svojim biciklima i koje su osnovne i najčešće vrste. Torpedo ili nožna kočnica, izbor starije populacije, zahvalna i durabilna varijanta koja u našim krajevima radi dok se stražnja glava ili kotač ne raspadne, a onda je praksa da se na placu kupi polovan kotač i udri dalje 🙂

V-brake i cijelo brdo varijanti ove ručne kočnice puno je osjetljivi sistem. Prednosti su jeftino održavanje, mala masa i lako podešavanje. Mane, zahtjeva česte korekcije, pakna se troši te ju treba korigirati u odnosu na obruč kotača i podešavati tenziju sajle kako bi zadržala tvrdoću i garantirala dobru silu kočenja.

Ako se zanemari može strugati po gumi, obruču ili još gore kada se pakna u potpunosti potroši i uništiti obruč kotača. U mokrim i blatnim uvjetima slabije koči i skuplja prljavštinu na čeljust, dok se nizbrdo pregrijava i cijeli obruč kotača. Ovaj tip i ostale izvedenice ove kočnice zbog male mase koriste vozači cestovnih bicikala, a komercijalno zbog niže cijene nalazi se na svim tipovima gradskih bicikala kao i brdskih početne klase.

Nadalje, disk kočnice, ‘must have’ svakog bike trendsetera i terenskog vozača , nastala kako bi zadovoljila potrebe zahtjevnih, mokrih, prljavih i blatnih terena, velika sila kočenja garantira sve zube u glavi i u brdskim uvjetima a kočiona površina je udaljena od podloge te je s time i zaštićenija te nema nakupljanja prljavštine i blata na kočionom sistemu.

Disk kočnice su masom teže i puno skuplje u odnosu na ostale kočione sisteme, te je i samo održavanje i servisiranje skuplje i zahtjeva stručno rukovanje i alate. Ovaj tip kočnice razvija veliku silu i moment prilikom kočenja te su iz tog razloga i dijelovi kotača i vilice posebno ojačani. Razlikujemo mehaničke i hidraulične disk kočnice. Mehaničke koriste sajlu dok hidraulične kočiono ulje kako bi pakne unutar čeljusti pritisnule kočioni disk.

Mehaničke disk kočnice su cijenom prihvatljivije, masom lakše, jednostavnije i jeftinije za održavanje. Zašto onda hidraulične disk kočnice? Zato sto nema boljih kočnica s jačom silom i garancijom da ćemo u svim vremenskim uvjetima i pri ogromnim opterećenjima u svakom trenutku imati sigurnost da se možemo zaustaviti ili usporiti.

Da zaključimo, svaka kočnica je dobra za određenu namjenu, a izvrsna kada je pravilo i stručno podešena. Za sve ostalo tu smo mi, servisom i savjetom, otklanjamo sve kvarove i nedoumice!

Posjetite Bikebox u Varaždinu, Augusta Cesarca 5 preko policije ili nazovite i najavite svoj dolazak na 042/200 616, www.matis.com.hr

Preporučeno
Najnovije