Na posljednjoj sjednici čakovečkog Gradskog vijeća, Josip Varga (HNS) postavio je pitanje vezano uz sanaciju nadvožnjaka u Čakovcu ( iznad Novakove ulice). Vargu zanima zbog čega iz sredstava Hrvatskih cesta za tu namjenu nije predviđen apsolutno nikakav iznos i hoće li slijedom toga Grad Čakovec pokrenuti kakvu inicijativu za izmjenu Pravilnika o raspodjeli sredstava koja se prikupljaju na temelju registracija osobnih vozila, odnosno plaćanja cestarine i poreza na promet motornih vozila, koja su osnova u proračunu Županijske uprave za ceste.
Naime, prema njegovim riječima tu se prihoduje negdje oko 30.000.000 kuna, od čega Grad Čakovec dobiva 12,5 %, a jedini kriterij koji se prije spomenutim Pravilnikom primjenjuje je dužina prometnica koje je grad “naslijedio”, odnosno, Zakonom o cestama dobio na raspolaganje. Stoga bi, smatra Varga trebalo doći do izmjena u koje bi se uvrstio i kriterij broja vozila koja su registrirana od strane građana Čakovca jer je u samom gradu promet i koncentracija vozila najveći u Županiji.
Novaca za sanaciju nadvožnjaka nema, niti će ih uskoro u gradskoj blagajni biti
Odgovor na prvi dio pitanja Josip Varga dobio je od zamjenika gradonačelnika Marija Medveda, zaduženog upravo za područje vezano uz promet. Tako Medved kaže da je to već “stara priča” u kojoj je Grad Čakovec prekategorizacijom dobio šezdeset pet kilometara nerazvrstanih cesta koje su prije bile županijske ili lokalne.
– Za to dobivamo 3.700.000 kuna, kazao je zamjenik gradonačelnika, što nam nije dosta za održavanje tih 65 kilometara prometnica, a kamoli za sanaciju nadvožnjaka. Ono što je možda u svemu najžalosnije, nastavlja Medved je to što je napravljen inspekcijski pregled prije izrade Pravilnika o kategorizaciji gdje je utvrđeno da je nadvožnjak u katastrofalnom stanju i da je nužna hitna sanacija. Stoga je napravljen elaborat o sanaciji nadvožnjaka tražene su ponude prema troškovniku. Najpovoljnija ponuda odnosno cijena sanacije iznosila je 10.500.000 kuna plus PDV, a mi (Grad Čakovec) taj novac nemamo, niti pak ih možemo iz nečega izdvojiti i osigurati za tu namjenu.
– Slijedom toga, iz Gradske uprave poslana su dva dopisa. Jedan prema Hrvatskim cestama, a drugi prema Ministarstvu prometa, u kojem smo naveli da nam probaju upravo oni osigurati interventna sredstva za sanaciju , istaknuo je Medved, jer taj nadvožnjak je zapravo jedina poveznica između državnih cesta D3 i D209. Odgovor na adresu čakovečke Gradske uprave još nije stigao.
ŽUC ne služi ničem drugom, osim raspoređivanju decentraliziranih sredstava
Kada pak je u pitanju funkcija, odnosno svrha postojanja, ne samo Županijske uprave za ceste Međimurske županije, već svih županijskih uprava u cijeloj zemlji, čakovečki gradonačelnik Stjepan Kovač kazao je da je u razgovorima s resornim ministarstvom bilo rečeno da se ide u ukidanje županijskih uprava za ceste, što podržava i Grad Čakovec.
– Realno gledajući, dodao je Kovač, te institucije ne služe ničem drugom osim što raspoređuju dobivena decentralizirana sredstva. Znači, sredstva koja dobiju od svih nas, oni samo raspodjeljuju, što je po meni nepotrebno i taj jedan korak se jednostavno može preskočiti, smatra čakovečki gradonačelnik.
– Kao što je vijećnik Varga već kazao, dodao je Kovač, Čakovec od trideset milijuna kuna dobiva nekih 3,3 milijuna, i u potpunosti se slažem s tvrdnjom da nije isto kolika je opterećenost cesta u Čakovcu ili u nekom manjem mjestu. Smatram da kriteriji nisu fer i korektni i stoga smo pokrenuli inicijativu kod ministarstva da se ta promijeni i nepravilna raspodjela riješi jer nema potrebe da tamo, (ŽUC) sjedi osam ljudi koji ne rade ništa drugo nego raspodjeljuju tuđe novce.
To može raditi svaka jedinica lokalne samouprave za sebe, što bi također bio jedan vid uštede. Imamo stručne službe koje ta dobivena sredstva mogu raspodijeliti onako, kako misle da bi ih bilo moguće najbolje i najkvalitetnije utrošiti. Još jednom zato kažem, zaključio je gradonačelnik Kovač, ne vidim razlog zbog čega u ŽUC-u treba sjediti nekoliko ljudi koji će naš novac (od registracija i poreza na vozila) dijeliti po vlastitom nahođenju.